Hyra racehoj i the US and A

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Ska till Florida den 17e December och har efter fråga blivit erbjuden att hyra antingen en GSXR600 -07 eller en CBR600 -05 under en trackday på Jennings GP bana ca 20mil norr om Orlando.

Vad är rimligt att betala för ett sånt kalas? Det är alltså en privatperson som har erbjudit mig det här, och inte ett företag.

Mina första tankar har legat runt 4000:- SEK. 1000:- för att hyra hojen och 3000:- i någon form av deposit. Till detta tillkommer hyra för skinnställ och 150$ som är avgiften för att va med på denna trackday.

Är jag helt ute och cyklar när det gäller summan eller kan det vara rimligt att betala?

Det finns ju företag i Sverige som tar 6500:- för en hel bandag på Knutstorp med en racehoj. Då ingår skinnställshyra, självriskreducering etc.

/tvålen

Sorry, men lånar din tråd lite i samma syfte. Vi är några som letar bana + hyrhojar i Europa. Någon som har tips?

Fick höra det fanns någon möjlighet att hyra hoj i närheten av Jerez tidigare, men att det inte fanns kvar? Någon som vet? Andra alternativ?

Sorry, men lånar din tråd lite i samma syfte. Vi är några som letar bana + hyrhojar i Europa. Någon som har tips?

Fick höra det fanns någon möjlighet att hyra hoj i närheten av Jerez tidigare, men att det inte fanns kvar? Någon som vet? Andra alternativ?

Kan ju säga hur jag gjorde iaf.. Jag letade upp närmsta banan till Orlando via Trackpedia där hittade jag deras forum. Reggade mig där och ställde en fråga. Vipps hade jag 3 PM från olika prsoner som kunde tänka sig hyra ut privat. :)

Hojarna därborta är ju så mkt billigare, det påverkar väl synsättet,
Väsentligt är hur ni gör med däckskostnad?

1000kr är orimligt billigt. En ny moppe och lite kraschkåpor och kitt kostar även 100kkr over there, det skulle innebära att cykeln skulle behöva rulla 100 bandagar bara för att betala sig själv,så länge lever inte en bancykel. Sen tillkommer all service och slitdelar, är ju inga problem att bara däckslitaget går på 1000kr under en bandag.

Skulle gissa på att 3-4kkr är rimligt....

Kutym i många uthyrningsbrancher är ju 3% av värdet. Sedan tillkomme rju en deal för eventuell skada vid krasch. DET är nog den knivigaste frågan om du är utomlands och speciellt i USA. Det räcker med att titta på kostnaden att inkludera USA i diverse olika försäkringar du kan ta som gäller för hela världen men ska USA med är kostnaden groteskt mycket högre...

Vad kostar bandagar därborta?

En parantes bara
Man har dom senaste åren kunnat köpa en ny tex en Gsxr 1000 för ca 10 000 dollar, under säsong, dvs strax över 60 000 skr när det var som billigast.....

Skulle gissa på att 3-4kkr är rimligt....

Rimligt ja men inte dyrt! Ett set däck är ju rökta efter 6x20 minuter, bensin, olja, bromsbelägg...
De 300 dollar (1800kr) jag betalade för en dag på en 07 Suzuki 600 kan de ju inte tjänat några större pengar på! Snorbilligt!

En kompis som importerade en hoj i somras fick betala 150 dollar för en uppsättning Pirelli Dragon Corsa i Florida. Det var inte samma firma som sålde hojen så det kanske var ett standardpris.

Att det är billigare där fattar man när man vet att denna nyuppsydda skinnklädsel kostade 1000 dollar...

Bifogat

• Cab.jpg
    Cab.jpg
    36.8 KB · Visningar: 98
En kompis som importerade en hoj i somras fick betala 150 dollar för en uppsättning Pirelli Dragon Corsa i Florida. Det var inte samma firma som sålde hojen så det kanske var ett standardpris.

Att det är billigare där fattar man när man vet att denna nyuppsydda skinnklädsel kostade 1000 dollar...

Dunlop N-Tech $230 i Mars förra året, om jag köpte 10set.
//
B

Hurru du tvålen !

Ta o gå på disney land istället :D
träna lite mer hemma innan du hyr hojjar i utlandet:pannkyss

Jag tror att du är en forum snackis utan desslike !

Du hade möjlighet att köra gratis 2 dagar på mittsverigebanan,när du hade
en egen hoj, det fanns möjlighet att lasta din hoj på mitt släp,boendet var nästan gratis.

Å nu ska du hyra hoj i usa :D

Jag fattar ingen ting ??

Jag har en kontakt som bor nära Jennings.. jag körde i FL förra året genom honom.. Pröjsade 350 dollar har jag för mig för en racehelg, hyra av hoj, exkl. bränsle däck, startavgifter mm. Jag kan skicka nr till dig om du är intresserad. var en R6 -05 med penski fjädring och akrasystem. Han har lite andra hojar ibland. Däcken minns jag inte riktigt vad dom kosta, men Florida serien är oftast många korta sprintrace... går inte åt så mycket däck... jag fick aldrig kvala, utan först att anmäla sig startar först... Hör av dig om du vill veta mer...

//Alex

Jag har en kontakt som bor nära Jennings.. jag körde i FL förra året genom honom.. Pröjsade 350 dollar har jag för mig för en racehelg, hyra av hoj, exkl. bränsle däck, startavgifter mm. Jag kan skicka nr till dig om du är intresserad. var en R6 -05 med penski fjädring och akrasystem. Han har lite andra hojar ibland. Däcken minns jag inte riktigt vad dom kosta, men Florida serien är oftast många korta sprintrace... går inte åt så mycket däck... jag fick aldrig kvala, utan först att anmäla sig startar först... Hör av dig om du vill veta mer...

//Alex

Tack för tipset!

Jag har pratat mer med den här killen och vi har kommit överens om 200$ för att hyra hojen ( sitter ett par Metzeler dot racedäck på). 100$ i deposit om något händer samt 75$ för hans bensinkostnad upp till banan.

Han bodde i Orlando så jag åker upp med honom på morgonen, färden tar ca 3 timmar upp till banan.

130$ för själva bandagen och ca 60$ för att hyra utrustningen. Så totalt hamnar jag på 465$ exklusive bensinen jag förbrukar och om jag inte mular hans hoj...

Känns ganska prisvärt :)

Tack för tipset!

Jag har pratat mer med den här killen och vi har kommit överens om 200$ för att hyra hojen ( sitter ett par Metzeler dot racedäck på). 100$ i deposit om något händer samt 75$ för hans bensinkostnad upp till banan.

Han bodde i Orlando så jag åker upp med honom på morgonen, färden tar ca 3 timmar upp till banan.

130$ för själva bandagen och ca 60$ för att hyra utrustningen. Så totalt hamnar jag på 465$ exklusive bensinen jag förbrukar och om jag inte mular hans hoj...

Känns ganska prisvärt :)

Billigt??!!??
Det är ju billigare än att köra själv med egen hoj!!:) :tummenupp

Billigt??!!??
Det är ju billigare än att köra själv med egen hoj!!:) :tummenupp

Jotack! :) Ska se till att det inte finns några frågetecken alls kring detta mellan oss så man inte står där efter att ha mulat hojen med en Magnum mot tinningen och ett betalkrav på åtskilliga lusentappar :gnissla

Förmodligen är hojen reggad med någon sorts försäkring, annars vore det konstigt att han godtog 100$ i deposit..

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park