Hyra/Prova-på minimoto - Trestad-området?

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
Sett att det ibland körs tävlingar med minimoto på Glimmingen bland annat, och träningar i Trollhättan. Finns det nånstans i Trestads-området eller dess närhet där man kan hyra minimoto för att testa? Typ som man hyr gokart 10-15 minuter? Hade varit kul att försöka tvinga med tjejen (alldeles för feg för att gränsla en fullstor hoj).

Jo, där är det tänkt att bli ett besök med jobbet...om det bara behagade att svara på mailen... :huvet

Men vill nog testa även minimoto.

saxat från hemsidan... så ring
"8 September 11
Vi har fortfarande ett litet problem med mailen,

Kan ej svara på mail så glöm inte att skriva telefon nr så åter kommer vi så fort vi kan!"

"8 September 11

Kan ej svara på mail så glöm inte att skriva telefon nr så åter kommer vi så fort vi kan!"

Se där, och det hade jag helt missat :D

Får ursäkta att min mail ligger nere, men bara slå en signal mellan 15.00-20.00 om du har frågor.

"8 September 11

Eftersom de uppenbarligen kan ta emot mail hade det väl varit smidigt att öppna ett Gmail-konto så länge och skicka svarsmail därifrån, så att inte kunderna undrar vad det är frågan om...

Har man tid att sätta sig att skriva ett mail anser ja att man har tid att slå en signal = bättre och snabbare svar.

0520-33700

Tis-Fre 15.00-20.00
Lör -Sön 12.00-17.00

• Gilla
Reaktioner: K B
Har man tid att sätta sig att skriva ett mail anser ja att man har tid att slå en signal = bättre och snabbare svar.

0520-33700

Tis-Fre 15.00-20.00
Lör -Sön 12.00-17.00

Jag har fått fram infon jag sökte, men däremot tror jag att du som näringsidkare bör ha en annan inställning. Maila kan man göra dygnet runt, men ringa dig bara ett fåtal timmar, och då gäller det att du eller någon anställd har tid att svara också. Att erbjuda sina kunder möjligheten att maila frågor borde idag vara en självklarhet för alla som driver liknande företag.
Nu vet jag inte exakt vad för problem ni har med mailen men det är absolut inga problem att lösa saken, det är jag övertygad om.
Men om du ändå väljer att INTE erbjuda mail som en möjlig kontaktväg, se då till att inte ha med alternativet på din hemsida.

Bara tips i all välmening!

Jag har fått fram infon jag sökte, men däremot tror jag att du som näringsidkare bör ha en annan inställning. Maila kan man göra dygnet runt, men ringa dig bara ett fåtal timmar, och då gäller det att du eller någon anställd har tid att svara också. Att erbjuda sina kunder möjligheten att maila frågor borde idag vara en självklarhet för alla som driver liknande företag.
Nu vet jag inte exakt vad för problem ni har med mailen men det är absolut inga problem att lösa saken, det är jag övertygad om.
Men om du ändå väljer att INTE erbjuda mail som en möjlig kontaktväg, se då till att inte ha med alternativet på din hemsida.

Bara tips i all välmening!

Klart ja ska ha en fungerande mail. Nu har ja inte detta för tillfället och därför hänvisar ja folk att ringa tills strulet vi har är över.

http://www6.idrottonline.se/LidkopingsKartingKlubb-Bilsport/Arbetsrumslista/Minimoto/Nyheter/Prova-pa-minimoto1/

Vet ej avstånden mellan er o banorna, men här ett ett exempel på möjlighet, vet ej om det bedrivs någon verksamhet i borås längre...där finns dock en fin bana som så vitt jag vet är godkänd...även Udevalla har en bana där det bedivs verksamhet, dock vet jag ej om uthyrning förekommer...detta brukar dock lösa sig om man kommer till banorna o snackar med människorna på plats...!

Mvh Jonas

http://www6.idrottonline.se/LidkopingsKartingKlubb-Bilsport/Arbetsrumslista/Minimoto/Nyheter/Prova-pa-minimoto1/

Vet ej avstånden mellan er o banorna, men här ett ett exempel på möjlighet, vet ej om det bedrivs någon verksamhet i borås längre...där finns dock en fin bana som så vitt jag vet är godkänd...även Udevalla har en bana där det bedivs verksamhet, dock vet jag ej om uthyrning förekommer...detta brukar dock lösa sig om man kommer till banorna o snackar med människorna på plats...!

Mvh Jonas

Tackar, skall kika över de olika alternativen och se om jag hittar nåt intressant.

En fråga dock, för mig uppstår viss begreppsförvirring när det gäller dessa små maskiner. Jag trodde minimotos främst var de där mini-supermotarderna, men såg på Lidköpings hemsida att det var ju mini-sporthojar. Går alla under samma namn? Och vad skiljer dessa från fiddys? Nån som vill förklara de olika "klasserna" får gärna hacka ihop nåt klargörande :)

Tackar, skall kika över de olika alternativen och se om jag hittar nåt intressant.

En fråga dock, för mig uppstår viss begreppsförvirring när det gäller dessa små maskiner. Jag trodde minimotos främst var de där mini-supermotarderna, men såg på Lidköpings hemsida att det var ju mini-sporthojar. Går alla under samma namn? Och vad skiljer dessa från fiddys? Nån som vill förklara de olika "klasserna" får gärna hacka ihop nåt klargörande :)

Detta är en minimoto.

http://www.cherryandwhitesmotorsport.co.uk/?minimotos,47

En riktig minimoto idagens läge kostar runt 30-50 000kr och är en stor anledning till att många som utövar sporten har gått över till köra Fiddymotard, Som från å med nästa år kommer kallas GP20 alternativt GP15 en "fiddy" ser ut så här

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=ba2010111906Pb029

Nästa alternativ kallas Mini GP även Gp70 detta utövar ja en del på sommarn.
http://postimage.org/image/2qaa69rr8/full/

För att hyra en Fiddy så vitt ja vet finns det 2 ställen i sverige detta är möjligt på.
Performance Gokartcenter i Trollhättan, eller i Malmö.

Detta är en minimoto.

http://www.cherryandwhitesmotorsport.co.uk/?minimotos,47

En riktig minimoto idagens läge kostar runt 30-50 000kr och är en stor anledning till att många som utövar sporten har gått över till köra Fiddymotard, Som från å med nästa år kommer kallas GP20 alternativt GP15 en "fiddy" ser ut så här

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=ba2010111906Pb029

Nästa alternativ kallas Mini GP även Gp70 detta utövar ja en del på sommarn.
http://postimage.org/image/2qaa69rr8/full/

För att hyra en Fiddy så vitt ja vet finns det 2 ställen i sverige detta är möjligt på.
Performance Gokartcenter i Trollhättan, eller i Malmö.

Tackar! Då har den saken klarnat! :tummenupp

Tar du dig ut till glimmingen när vintern är över så finns det goda chanser att få testa minimotard där ute om du är sugen på att prova på.
Bäst att ju att prata lite om det till våren så kan vi komma överens om nått.

minimoto/miniGP/fiddyracing

Gå in på våran sida kartrace.nu och kolla in MC delen så finns där all nödvändig info om vad som gäller på våran anläggning.
Vill man veta mer så är det svemo.se som gäller , info ligger under minimotodelen, lycka till
och se till att komma ut till banan i sommar så ska vid nog ordna lite provkörningar.

Mvh Jörgen , ansvarig för Mc sektionen och licensutbildning i uddevalla karting klubb

Gå in på våran sida kartrace.nu och kolla in MC delen så finns där all nödvändig info om vad som gäller på våran anläggning.
Vill man veta mer så är det svemo.se som gäller , info ligger under minimotodelen, lycka till
och se till att komma ut till banan i sommar så ska vid nog ordna lite provkörningar.

Mvh Jörgen , ansvarig för Mc sektionen och licensutbildning i uddevalla karting klubb

Domänen kartrace.nu är ej aktiv. :-(

jag såg det nu , nåt har hänt för den funka förra veckan, ska kolla upp detta så fort det går, håll koll på läget .

Jörgen

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!