Hyra MC

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
2004 GSXR 1000
Nu när man sitter insöad i sverige hade det varit nice med en vecka i nått varmare land. Istället för att ta en vanlig restresa med flyg o hotel skulle man gjort en hojresa av det hela!

Tänk o packa ner sin utrustning ta flyget till kanske spanien, hämta ut sin förbokade sporthoj. Förmodligen en gixxer :D sen ge sig iväg på en veckas långkörning med billigt boende o fint väder!

Någon som har provat på? Är det möjligt i europa?

Har inte provat men jag e jökligt sugen på att prova. Skulle vara skoj som fan. Vet att han Matte från Huddinge trafikskola i alla fall förut ordnade resor i fortbildningssyfte..

Varmt land o köra hoj - eller kallt land o sitta o slösurfa

Bra eller anus. :död

Exakt!

Jag har inte en susning om vad det kan kosta att hyra mc vecka? :va
Men jag kan inte tänka mig att en sån tripp skulle bli dyrare än en vanlig fylle resa..!

Ingen direkt långkörning men jag hyrde en hoj på Kreta och brände runt en vecka, billigt, hal asfalt och en massa roliga grejer att kolla på, som grottor och så. Otroliga serpentinvägar.

Ska göra om det igen, inget "hardcore" äventyr men skönt att se annat än samma jävla kossor, ängar och röda torp.

Jag är nog ganska övertygad om att det skulle bli billigare än en krökar-resa. För min del brukar det i alla fall dra iväg lite när man är ute och :fyllisar

Googlade lite o hittade ganska snabbt många sidor, här saxat från ett företag som ordnar resa boende och guidad tur

"Motorcykelturer i Andalusien
Flyg ner en helg till Malaga och grensla Din favorit motorcykel (Honda, Suzuki, Triump, HD) och följ med på en guidad rund tur i det vackra Andalusien!

Turerna genomförs med en svensk guide och motorcykelfantast som bor på Costa del Sol och Du kan välja på 1-dagstur som går på torsdagar eller kan Du göra en 3-dagars tur som går lördag-måndag. Landskapet erbjuder en fantastisk upplevelse men övernattning på små mysiga hotell i bergsbyarna.

Det går också bra att ta med sig en "spätta" eller liknande på bönpallen.

För mer information ring oss om priser på flyg och de olika turerna!"

http://www.paradores.travelpoint.se/hem.html

[karlan] skrev:
Jag är nog ganska övertygad om att det skulle bli billigare än en krökar-resa. För min del brukar det i alla fall dra iväg lite när man är ute och :fyllisar

Googlade lite o hittade ganska snabbt många sidor, här saxat från ett företag som ordnar resa boende och guidad tur

"Motorcykelturer i Andalusien
Flyg ner en helg till Malaga och grensla Din favorit motorcykel (Honda, Suzuki, Triump, HD) och följ med på en guidad rund tur i det vackra Andalusien!

Turerna genomförs med en svensk guide och motorcykelfantast som bor på Costa del Sol och Du kan välja på 1-dagstur som går på torsdagar eller kan Du göra en 3-dagars tur som går lördag-måndag. Landskapet erbjuder en fantastisk upplevelse men övernattning på små mysiga hotell i bergsbyarna.

Det går också bra att ta med sig en "spätta" eller liknande på bönpallen.

För mer information ring oss om priser på flyg och de olika turerna!"

http://www.paradores.travelpoint.se/hem.html

Precis nått sånt..! Jag hittade inte så mkt när jag sökte..

Var ligger andalusien?

EDIT: svar: "i södra spanien" :huvet

Last edited:
.

Jag kan rekomendera kanarieholmarna, kanonfin asfalt och häftig miljö. Inte så billigt men med bra kvalitet!

Chronic skrev:
Ingen direkt långkörning men jag hyrde en hoj på Kreta och brände runt en vecka, billigt, hal asfalt och en massa roliga grejer att kolla på, som grottor och så. Otroliga serpentinvägar.

Ska göra om det igen, inget "hardcore" äventyr men skönt att se annat än samma jävla kossor, ängar och röda torp.
I den här tråden så skriver du att det var en Virago 250, det är väl oftast sådana "motorcyklar" som står till buds om man ska hyra på semesterorter väl? Eller finns det sporthojar också att hyra i t.ex Grekland och Spanien? Jag hyr nog hellre en skoter än en liten Virago :).

mickelin skrev:
Jag kan rekomendera kanarieholmarna, kanonfin asfalt och häftig miljö. Inte så billigt men med bra kvalitet!

Vad har de för hojar där?

Har glott runt lite och alla verkar bara hyra ut lökiga hojar!

da-geez skrev:
Vad har de för hojar där?

Har glott runt lite och alla verkar bara hyra ut lökiga hojar!

Keep looking. En polare har varit ner varje vinter några år nu och kört riktiga hojar på Kanarieholmarna.

sgtpepper skrev:
I den här tråden så skriver du att det var en Virago 250, det är väl oftast sådana "motorcyklar" som står till buds om man ska hyra på semesterorter väl? Eller finns det sporthojar också att hyra i t.ex Grekland och Spanien? Jag hyr nog hellre en skoter än en liten Virago :).

Jag tyckte lixom miljön passade för en hoj med brett styre, ingen hjälm och shorts. Fanns olika typer av offroad, jättevespor och grejer.

Enda sporthojarna jag såg kördes av restaurangägarna med tofsskor, taxibrallor och pikétröja.

Och jag skojar inte när jag säger att asfalten var snorhal.

Viragon var dessutom dyrast att hyra, och man fick byta hoj flera ggr utan extra kostnad på samma vecka. Hyr du en vespa om du har problem med minifejkglidare.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN