Hyra mc i Thailand (Koh Lanta)

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Hej, jag ska kanske åka till Koh Lanta i 5 månader och undrar om någon har tips på hyrning av moped/mc för att ta sig runt (jag vet farligt, men nästan et måste när man är där så lång tid och behöver ta sig runt)

Jag har varit där tidigare och då hyrt en 125cc, så jag vet ju att det går. Nu var det några år sedan och kanske finns lite större utbud. Annrs får man väll ta sig till Ao nang eller liknande och köra därifrån.

Tipsa mottages tacksamt, samt prisbild om ni har det.

//Daniel
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Du har varit där, och hyrt hoj förrut? Vad är det du vill ha tips på då? Ngn speciell uthyrare eller?


Annars vet du väl hur det funkar, åka runt o titta på vad som finns. Är ju en liten, liten ö.

Jag betalde iaf 40,- dygnet för en 125cc vespa.
 

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
4-5000baht per månad för en 250cross borde du kunna få. Men ska du stanna på Koh Lanta i 5 månader så borde du kunna köpa en begagnad för 20-25000 å då har du ju möjligheten att sälja den när du åker hem. Vet inte hur lätt det är att ta med sig en cross på båtarna som går ut till Lanta, för mig att dom va ganska små. Men i Thailand löser dom det mesta...å på fastlandet kanske det e lättare att hitta en beg. mc.

Så satsa på att köpa en, skulle jag göra!
 

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Odi skrev:
2549491 4-5000baht per månad för en 250cross borde du kunna få. Men ska du stanna på Koh Lanta i 5 månader så borde du kunna köpa en begagnad för 20-25000 å då har du ju möjligheten att sälja den när du åker hem. Vet inte hur lätt det är att ta med sig en cross på båtarna som går ut till Lanta, för mig att dom va ganska små. Men i Thailand löser dom det mesta...å på fastlandet kanske det e lättare att hitta en beg. mc.

Så satsa på att köpa en, skulle jag göra!

Det går att ta sig till Koh Lanta bilvägen via fastlandet och bilfärja)
Det absolut lättaste är ju att åka ner och ta det då, (det ända sättet) var mer bara jag som sitter här hemma och drömmer mig bort, och finns det ngn som var där i vintras så kanske han satt på inside information om ngn speciell uthyrare etc.
 

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
Va där december 2004, dagarna innan jul... Hyrde då bara 125 scooter av en bra snubbe allra längst söderut på long beach. Men nu är det tydligen utbyggt så inni helvete så jag vet inte hur det ser ut där längre, tyvärr.
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Vi hyrde vasin mc i Ao nang för 600-1000 baht om dagen och körde till Koh lanta. Efter 7-8 mil började lag om hjälm gälla så vi stannade och köpte varsin för 20 kr var. Stället i Ao nang är väl en största uthyrarnen i området om det inte finns nån annan I Krabi Town (kan vara värt att testa). Uthyraren ligger 100 meter upp från stranden på " the main road":tummenupp ha det så skoj
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top