Hyra Mc i sthlm ?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Jag vet inte finns det MC att hyra i sthlm ?
Vad kostar det ?
Ska åka ner nästa helg och umgås med en :tuttar
Skulle vara redigt om man kunde åka en sväng och bla ta en vända på den berömda "bulten".

Twosaint skrev:
Jag vet inte finns det MC att hyra i sthlm ?
Vad kostar det ?
Ska åka ner nästa helg och umgås med en :tuttar
Skulle vara redigt om man kunde åka en sväng och bla ta en vända på den berömda "bulten".

Kolla med mcvaruhuset, dom hade uthyrning förr i tiden ivf

www.mcvaruhuset.se

loser skrev:
Ring och kolla iaf. Dom brukar vara ganska flexibla (hyr en del bilar av dem).

//D

mm men just nu så sitter jag och pillar på miniräknaren, det kanske lönar sig att ta egna hojen ner men är så orolig över hur däcken ska nötas av att glida 55 mil rakt fram. Ska precis lägga på Bridgestone BT 14 bak (tror det var 12 eller 14) vill inte slösa bort det fram och tillbaka till sthlm. Ska ju till Gotland på lelle träffen sen oxå.

hmm :va

Kör egna hojen är mitt tips. Hyrhojar är knappast roliga grejer och man blir så orolig över att lämna märken på den.
Kör du lagligt så slits ju inte däcken nämnvärt.

Victor skrev:
Kör egna hojen är mitt tips. Hyrhojar är knappast roliga grejer och man blir så orolig över att lämna märken på den.
Kör du lagligt så slits ju inte däcken nämnvärt.

finns ju 2 saker som skulle kunna förstöra resan. Regn och polisen.
55 mil i regn pallar jag FAN inte

Twosaint skrev:
mm men just nu så sitter jag och pillar på miniräknaren, det kanske lönar sig att ta egna hojen ner men är så orolig över hur däcken ska nötas av att glida 55 mil rakt fram. Ska precis lägga på Bridgestone BT 14 bak (tror det var 12 eller 14) vill inte slösa bort det fram och tillbaka till sthlm. Ska ju till Gotland på lelle träffen sen oxå.

hmm :va

Gissar att det kostar lika mycket att hyra en hoj här som att köra din hoj själv och köpa ett nytt bakdäck.

Dessutom slipper du oroa dig för att "någon annans" hoj blir kraschad/snodd/ på annat sätt trasig.

Ta DIN hoj, vad har du den annars till? :tummenupp

Last edited:
Klart du ska ta din egen hoj, nästa helg då du skall åka hit är 7-8 Maj och sannolikheten att det skulle regna hela vägen ner då är väl ändå väldigt liten? Att hyra en hoj är dyrt och du kanske måste hämta och lämna när det inte passar dig etc... Nä, våren och sommaren går fort.. Kör hoj :)

hmm ja det ska bli en ny upplevelse sammanlagt har jag kört ca 1000mil hoj och längsta målet jag haft var 14 mil bort :rolleyes:

Annars har det brukar varit turer på typ 8-10 mil enkel väg som max.

Så dessa 55 ska bli intressant att se hur soppaförbrukningen kommer att se ut i laglig landsvägsfart i flera timmar.

Kommer ju att åka ner 4:e och hem 8:e

Om du har tur kanske du kan hitta en bil som vill dra dig i 140-150 km/t. Då går det lite snabbare :tummenupp

Jösses vilka problem -skaffa en psykolog på direkten...

Alternativet är att ta hojen - se till att du nappar Roslagen när det är ljyst - det är ganska roligt att köra där... altså om man ka ha nöje med kurvor..

Sen ka du kolla om Bumse klubben är på gokartbana just den helg - där finns det möjlighet för ett enkelt skratt skrap eller 2....

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park