Hyra mc i göteborg?

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Tjo!

Nån som vet vart man kan hyra mc i göteborg? Ja o sambon vill båda åka, men vi har bara en hoj, vore kul o hyra en hoj nån helg o åka båda två.

lilltryne skrev:
Tjo!

Nån som vet vart man kan hyra mc i göteborg? Ja o sambon vill båda åka, men vi har bara en hoj, vore kul o hyra en hoj nån helg o åka båda två.

Hör med MC-firmorna, typ Ahlqvist kanske?

Gula Sidorna är annars ett hett tips :tummenupp

/BW

BMW på mölndalsvägen, odinsgatan har en också den ligger i gördetsjälv hallen.

lilltryne skrev:
Tjo!

Har en gammal ZXR750-89 som jag kan låna ut....
Ev en Honda VF750c med...

Ett billigare alternativ kanske är att provköra en hoj :)

Då kanske man inte kan köra så länge iofs, men testar man flera på en dag, kan man juköra en bit, samt prova på "nya" hojar.

:tummenupp

Ädit: Med färskt KK kan det nog bli knivigt att få provköra hojar...:3freak

Last edited:
Ring 031 158888! Då kommer du till MC-uthyraren på Friggagatan...hyrde där inför en uppkörning! Kan inte säga att det var direkt billigt men han hade några olika typer av hojar att välja på...dock ingen supersporthoj...fast det kanske dom har nu!

FÖRGÖRAREN :yoparty

duke_gbg skrev:

Ojsan, tackar! Kawan kan ja nog säga direkt är för evil mot min rygg (har reumatism o kan inte sitta för mycket framåt), men hondan kanske man sitter lite mer upprätt på?

Måste varna dig innan du lovar någe mer, vi kör båda upp den 6:e juli, o har alltså inte körkort än... Utan jag bara plannerar lite inför juli/augusti, så man vet vad man kan roa sig med!

hållundan skrev:
Ett billigare alternativ kanske är att provköra en hoj :)

Då kanske man inte kan köra så länge iofs, men testar man flera på en dag, kan man juköra en bit, samt prova på "nya" hojar.

:tummenupp
Hehe, det kan man ju göra! Men ja längtar lite efter att sätta sig på varsin hoj o bara åka dit vägen tar en, kanske ta in på någe vandrarhem över natten o åka vidare eller vända hemmåt... *mmmmm drömmer*

Tjena,

Vi hyrde hos MC-firman på Friggagatan förra helgen och det var bara positiva erfarenheter. Vi hyrde till en kompis som fyllde 30 och för honom passade den BMW som dom har kanonbra. Dom hade lite alla möjliga hojar att välja på men den såg faktiskt roligast ut (trots att det var en BMW). Dyrt, javisst, men bra :tummenupp

duke_gbg skrev:

Fortfarande sugen på o låna ut? Fixade körkortet i onsdags o sitter som på nålar o vill ut o köra med sambon!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8