Hyra MC i Europa, land, pris, vägar?

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
*Såld...
Tjena!

Har länge försökt fixa en MC-resa ihop med farsan, men det har liksom inte funnits tid till det förut. Nu när jag avslutar mina studier till jul kommer tiden troligtvis kunna hittas framåt våren. Därför undrar jag om ni har några bra tips på uthyrningsfirmor, härliga vägar osv. Är ju dags att planera skiten nu.

Vi har funderat, och det verkar som om det är spanien vi vill till, har kollat runt på www.rentabike.org - men där är det ju så förbannat dyrt. Eller kanske bara jag som tycker det? Finns det billigare alternativ, som är bra?

Hur har ni gjort? erfarenheter?

Är ute efter blandad körning med frihet, landsväg, berg, sköna utsikter, lugna områden.

Tacksam för tips,
Mvh
Mattias

Spanien, där åker jag helst bil på sommaren. +38-40 blir det i skuggan:död
Österrike, norra Italien är bättre hoj-länder, om ni nu inte redan avverkat dem.
Ska ni hyra 2 mc, eller en?
För den pengen det kostar att hyra/resa till resmålet så kan ni köpa loss en äldre hoj för en billig peng.

Sprang på några som hade hyrt i Munchen:
16000 kr i dispositon.
7500/ vecka ihyra

BMW R1200RT

Kawasaki har uthyrning hos sina handlare. Länken är på tyska, men i korthet; välj modell, skriv in stad, så får du fram handlarna som har den hojen hemma. Kontakta handlaren för pris o tillgång.

Flyg ned med Ryanair till södra tyskland (underskattat som hojland), hyr hoj o rulla runt i Schwarzwald, eller far vidare t Österrike/Italien/Frankrike.

Kostar inte gratis, vet inte exakta priser, slängde broschyren för några veckor sen :(

http://kawasaki.de/rtlocator.asp

Svårt att hitta spanska sidor som skriver ut priser vid längre hyror men jag hittade iaf denna som tar 75 euro per dag för en CB600F vid korttidshyra (under tre dagar) och därmed rimligen billigare för längre perioder (man får höra av sig för att få pris). Baserade i Bilbao, vilket är ett STORT plus, Baskien är väldigt vackert och mycket höjdskillnader samt generellt ganska välhållna vägar. Dessutom är det mindre U-landskänsla i Baskien jämfört med övriga spanien:
http://www.alquimoto.es/en/moto_2.html

Vet att jag hittade en firma i Valencia, när jag bodde där, som hyrde ut hojar för c:a 65 euro/dag men givetvis hittar jag inte någon websida nu.

Litet trådlyft:

Tiden sprang iväg för min del denna helg så det blev hyra hos
IMTBike med en BMW R1200RT.

€130 om dagen c:a. :brinnerupp
Dags att lämna en hoj i Spanien i nästa gång.

Det är ingen Sport Touring precis :hihi

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP