Hyra ljudanläggning

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Är det någon som vet hur man kan komma undan billigt när man hyr ljudanlägnging?

Jag är mer och styr upp en fest. Jag har en kompis som spelar i ett band som vi har tänkt hyra in på festen. problemet är att de alltid överlåter till arrangören att hålla med ljudanlägnging.
De har instrumenten men vi måste alltså kirra ljud.

Den eventuella spelningen kommer hållas i en medelstor konferenslokal så det behövs alltså inte ljud för att fylla globen.

Självklart är även jag medveten om att Gula Sidorna finns på internet men jag går hellre på referenser, särskillt när det gäller att hitta någon prisvärd.

- Tjenare Korvis, här är numret till min polare Greger, han ordnar allt ljud till en bråkdel av alla ockrare på Eniro tar!

Tyvärr så har jag inga kontakter på det området i sthlm.

Vad är ni beredda att betala och vad ska det vara för grejer? Ska det enbart vara PA för sång för ett band? Ska det vara medhörning också? Förstärkare till bas/gitarr, eller håller bandet med det? CD-spelare för bakgrundsmusik innan/efter bandets framträdande?

"Ljudanläggning" är ett ganska brett begrepp. :tummenupp

Och håll er undan från Billebro!

"Ljudanläggning" är ett ganska brett begrepp. :tummenupp

Och håll er undan från Billebro!

Det blir för ett helt band. Förstärkare för bas, guitarr och keyboard. Hur mycket som krävs för medhörningen vet jag inte iofs med tanke på lokalens ringa storlek...

har ni kollat på musik affären , här i stan hyr de ut utrustning

Som jag skriver i första inlägget är inte problemet att hitta "nån" att hyra av. Det jag söker är någon som gör det till ett bra pris och eftersom jag inte kan värdera priser på denna typ av utrustning hoppades jag på tips från någon med mer erfarenhet.

Det är gjort på en minut att slå på Gula Sidorna och plötsligt ha 20 firmor att välja ifrån.... Det svåra är att gallra. Vika är seriösa? Vilka har bra grejer och vilka har det till ett bra pris?

har du ringt och frågat så du har ett grundpris att gå på? kanske inte är så dyrt som du tror.

Kan rekomendera arrangörsservice i huddinge starkt.Dom riggar OCH tillhandahåller en grymt vass snubbe vid mixern under spelningen för rimliga pengar.

Jag som gammal avdankad pro dejay har en massa skit står i garaget 14 mil bort...men hör utav dig till scen teknik i tuppsala de e duktiga!

Technosound fixade ljudet till en firmafest jag lirade på för några år sen, och de gav ett seriöst intryck.

Mail skickat till dem!

Fler förslag tas tacksamt emot. Nu har jag fått en liten önskelista på vad vi skulle behöva hyra så om någon känner nån som känner nån som har en granne som... ja, ni hajjar...

1 Mixerbord 16 kanaler + reverb
1 PA-System anpassat för storleken på lokalen. (ca 6*15)
Ev. linebox 3 st.
3 - 4 aktiva monitorer ( för medhörning )
Mikrofoner
4 sångmicar ( Beta 58)
1 SM57:a
Micar för trumset
Micstativ och kablage för ovanstående.

Mail skickat till dem!

Fler förslag tas tacksamt emot. Nu har jag fått en liten önskelista på vad vi skulle behöva hyra så om någon känner nån som känner nån som har en granne som... ja, ni hajjar...

1 Mixerbord 16 kanaler + reverb
1 PA-System anpassat för storleken på lokalen. (ca 6*15)
Ev. linebox 3 st.
3 - 4 aktiva monitorer ( för medhörning )
Mikrofoner
4 sångmicar ( Beta 58)
1 SM57:a
Micar för trumset
Micstativ och kablage för ovanstående.

Hej Korvgubbe :)

Jag har lite kontakter inom den branschen, har en kompis som jobbar på Billebro i Sthlm och jag vet att dom hyr ut och kompisen jag känner är en jävel på ljud. Om du vill skicka PM så får du mer info och så kan du lämna mig som referens, får du det lite billigare....

Hej Korvgubbe :)

Jag har lite kontakter inom den branschen, har en kompis som jobbar på Billebro i Sthlm ....

Åh, hur kunde jag missa detta inlägg...
Jag som är en sann Billebro-entusiast! :banana:yoparty
Billebro verkar ju vara en av Sthlms pålitligaste och seriösaste firmor så hade jag sett det här inlägget för ett par år sedan så hade jag ju slagit till diRäKCt!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park