Hyra/låna ut hoj !

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Är det någon kring trakterna Karlskoga,Örebro eller Karlstad som kan tänka sig hyra ut sin hoj några timmar den 2:a eller 3:e Augusti för privatistuppkörning ?

Givetvis betalar jag o bjuder på käk osv osv..

Någon ? Smått desperat

Motin skrev:
2311207 Är det någon kring trakterna Karlskoga,Örebro eller Karlstad som kan tänka sig hyra ut sin hoj några timmar den 2:a eller 3:e Augusti för privatistuppkörning ?

Givetvis betalar jag o bjuder på käk osv osv..

Någon ? Smått desperat

Är det nåt fel på din cbr eller vad du nu hade i avantaren?

Motin skrev:
2311235 bara 599cc :( ska köra upp för tung.. krävs minst 700cc

kom på nu att jag är i Norge den veckan annars hade det kunnat gå för en vettig hyra och självrisken betald vid eventuell vurpa.

Hoppas det löser sig i alla fall. :tummenupp

Tips: Köp en stor hoj på firma, lämna tillbaka den efter uppkörningen och säg att du inte var nöjd. :rofl

tokmaa skrev:
2311253 kom på nu att jag är i Norge den veckan annars hade det kunnat gå för en vettig hyra och självrisken betald vid eventuell vurpa.

Hoppas det löser sig i alla fall. :tummenupp

Tips: Köp en stor hoj på firma, lämna tillbaka den efter uppkörningen och säg att du inte var nöjd. :rofl

Attans !! Synd.. självklart att jag hade betalt + stått för kostnad om jag hade haft sönder något.

Tack ändå !

Hehe.... bra tips :rofl men känns lite sådär att hänga med 2 hojjar.. Vore ja rik så då hade jag ett garage fyllt med hoj !

Last edited:
Kan du inte hyra på en körskola då?
slipper du ju bjuda på lunch å allt.

tokmaa skrev:
2311276 Kan du inte hyra på en körskola då?
slipper du ju bjuda på lunch å allt.

Har ringt runt till ett gäng körskolor i Örebro.. antingen så har de ingen hoj att hyra ut eller så vill de att jag tar lektion .. och några lektioner har de inte förrän sent i Augusti.. :huvet

Motin skrev:
2311277 Har ringt runt till ett gäng körskolor i Örebro.. antingen så har de ingen hoj att hyra ut eller så vill de att jag tar lektion .. och några lektioner har de inte förrän sent i Augusti.. :huvet

OK, det borde ju finnas någon som kan hjälpa dig...som sagt jag hade lånat/hyrt ut min R1:a om jag hade varit hemma. Jag = modig! :tummenupp

tokmaa skrev:
2311290 OK, det borde ju finnas någon som kan hjälpa dig...som sagt jag hade lånat/hyrt ut min R1:a om jag hade varit hemma. Jag = modig! :tummenupp

Tack ändå som sagt.. inte många som skulle gjort som dig för en främmande människa. Det hade vart fräsigt att köra konbana med R1...! Klarar det galant med CBR:en iaf :D

Motin skrev:
2311295 Tack ändå som sagt.. inte många som skulle gjort som dig för en främmande människa. Det hade vart fräsigt att köra konbana med R1...! Klarar det galant med CBR:en iaf :D

Lycka till som sagt...hoppas det löser sig, vore lättare att köra med en hornet 900 eller nåt annat naket som är lättare att styra omkring i låga farter.

Jag tycker att det är liiiite övermodigt att dyka upp med en "okänd" mc till en uppkörning.

Min komplis lånade min R1:a -05:a o övningskörde på den (han hade A1 innan)
Han fick testa min kompis CBR600RR -05:a på samma konbana... Det är två helt olika hojjar... Annan effektkurva, vikt, viktförhållande, rattutslag, balans osv..

Men jag önkar dig allafall lycka till...

tokmaa skrev:
2311309 Lycka till som sagt...hoppas det löser sig, vore lättare att köra med en hornet 900 eller nåt annat naket som är lättare att styra omkring i låga farter.

Precis.. det är det jag helst är ute efter.. "nakenhoj" eller street.. liknande.

TomasG skrev:
2311312 Jag tycker att det är liiiite övermodigt att dyka upp med en "okänd" mc till en uppkörning.

Min komplis lånade min R1:a -05:a o övningskörde på den (han hade A1 innan)
Han fick testa min kompis CBR600RR -05:a på samma konbana... Det är två helt olika hojjar... Annan effektkurva, vikt, viktförhållande, rattutslag, balans osv..

Men jag önkar dig allafall lycka till...

Japps .. Vill helst inte köra sporthoj på uppkörningen men men.. Det ultimata vore att få hyra, låna en hoj lite dagen före också för att öva in sig på den och känna balansen.. Därför har jag vart lite mer inne på att försöka hyra en hoj 24h .. men närmast är Karlstad... Vore bra om man hade hittat ett ställe i Örebro..

AleX skrev:
2311304 kolla med mc affärer.... en del hyr ut motorcyklar..

De jag kollat med hittills gör inte det.. det var det första jag kollade :(

Min körskola hade 2st DR 650's, den ena lite lätt borrad för att godkänas som "tung".
Perfekt hoj för uppkörning, garagevändningen (5år sedan) gick som en dans.

Synd att dom flesta motarder (typ alla?) ligger på max 660kubik.

Motin skrev:
2311316 Precis.. det är det jag helst är ute efter.. "nakenhoj" eller street.. liknande.

Japps .. Vill helst inte köra sporthoj på uppkörningen men men.. Det ultimata vore att få hyra, låna en hoj lite dagen före också för att öva in sig på den och känna balansen.. Därför har jag vart lite mer inne på att försöka hyra en hoj 24h .. men närmast är Karlstad... Vore bra om man hade hittat ett ställe i Örebro..

De jag kollat med hittills gör inte det.. det var det första jag kollade :(

Har du kollat med carlbarks?

Motin skrev:
2311329 Yes första på listan ;)

Bikecorner och Mabi i Karlstad hyr ut.. men Karlstad som sagt..

spelar ju inte så stor roll om du drar till Karlstad eller Örebro...bara du får tag på en tung hoj.

stephenj skrev:
2311327 Visste att det var stora skillnader men ratt kunde jag inte ens föreställa mig :)

Say no more..know what I mean...ey? :rofl

tokmaa skrev:
2311334 spelar ju inte så stor roll om du drar till Karlstad eller Örebro...bara du får tag på en tung hoj.

Ska ringa till Bikecorner o andra stället.. det är ju det här med tider också..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT