Hyra/låna mc runt Krstd?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Tjena!

Som vanligt har jag varit lite väl impulsiv och bokat mig en uppkörning nu i slutet på Augusti. Har kört en del hoj i år och rejält mycket förra året så det borde inte vara några större problem. Dock fattas en viktig detalj - en motorcykel :huvet

Därför ligger jag nu på mina bara knän med valpögon och frågar er om ni vet någon som kan tänka sig att låna/hyra ut en hoj till mig för några timmars träning på konbana samt uppkörning? Eller om ni har några andra tips på hur jag ska lösa detta?
Självklart står jag för soppa och om det nu mot förmodan skulle inträffa något tar jag självklart på mig alla kostnader.

Det enda kravet är att det ska vara en någorlunda smidig hoj som matchar vägverkets uppkörningskrav för tung hoj. Gärna något naket i stil med Hornet 900, Superduke, Z1000 osv.

Kan också självklart tänka mig att pröjsa en summa för detta lån.

Alla tips är välkomna! :Bugar

Puss, Marcus

Bilskolor kanske kan hyra ut...

Bilskolor kanske kan hyra ut...
Har kollat runt på de flesta bilskolor här i trakten och de är antingen fullbokade eller kräver att man skriver in sig. Själva uppkörningen kostar ju redan 1500kr. Lägger man sedan på de ca 3500kr som en inskrivning plus två dubbellektioner kostar så blir det alldeles för sura slantar.

Då kör jag hellre upp på farsans fj1100 modell heffaklump :)

ola har ju en duke. grovskopa har sin bulle. ser inte problemet:tuttar

Har kollat runt på de flesta bilskolor här i trakten och de är antingen fullbokade eller kräver att man skriver in sig. Själva uppkörningen kostar ju redan 1500kr. Lägger man sedan på de ca 3500kr som en inskrivning plus två dubbellektioner kostar så blir det alldeles för sura slantar.

Då kör jag hellre upp på farsans fj1100 modell heffaklump :)

Jag hade bara trænat lite med den hojen - de tar viss hænsyn till att det ær en stor hoj, på t.ex. krypkørningen får du lite mer utrymme i vändningen så länge kørningen ær bra. :tummenupp

Ja se på fan. Nu sitter man här efter en godkänd uppkörning.

Tränade totalt 2 timmar på konbanan med pappas FJ1100, inget i trafik och totalkostnad 1500kr för uppkörningen.

Ibland har man flyt :D

Bifogat

• CIMG0605.JPG
    CIMG0605.JPG
    90.6 KB · Visningar: 82
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...