Hyra lätt lastbil för utlandsresa?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag och en kompis ska åka ner och hämta lite öl mm för ett kommande bröllop och vi behöver få tag på en bil.
Förr har jag hyrt på OKQ8, en renault master för ca 3000:-, men de hade visst höjt priset till nästan 5000:- för 2 dygn!

Någon som har några alternativ eller vill tjäna en slant på att hyra ut sin bil :)

3000:- för bilhyra det är ju för tusan typ 250st 50cl Norrlands guld på bolaget.

Är det verkligen värt att hyra bil.........................................?

Spriten sparar man in ruskigt mycket på, speciellt för en annan som gör av med en hel del. Inte bara till bröllopet mao, även till den egna baren.
Släp är inte aktuellt tyvärr då det lastar för lite.

Eftersom det är du lär du ju ha koll på den saken... men för säkerhets skull, massa hyrbilar som inte får åka utomlands. I alla fall inte utan skriftligt tillstånd, extra försäkring och en massa annat krångel.

Lät annars dyrt. Körde skåpbil modell större ner till Kalmar en dag och tillbaka upp nästa och det gick loss på runt 2000. Kan ni bränna mer än vad en sån kan lasta på en fest + en årsförbrukning i privatbaren så vill jag bli bjuden på det partajet! :D

OKQ8 tillhandahöll vrålåket den gången.

Du måste ansöka om "grönt kort" precis som du säger, det tar ca 2 dagar att få utfärdat.
Och spriten behövs, tro mig :D Om du inte tror mig får du komma på något av mina partaj, några liter brukar det försvinna ur baren utan problem. Sedan inflyttningsfesten i november så har det gått åt en låda Captain morgan bla...

Du måste ansöka om "grönt kort" precis som du säger, det tar ca 2 dagar att få utfärdat.
Och spriten behövs, tro mig :D Om du inte tror mig får du komma på något av mina partaj, några liter brukar det försvinna ur baren utan problem. Sedan inflyttningsfesten i november så har det gått åt en låda Captain morgan bla...

Oh, partaj i Arboga! Det var inte igår det hände! Sista gången kom jag hem med en havererad känga där spikarna som skulle hållit fast sulan hade gått in i foten. Lite obekvämt var det, men i sammanhanget ändå ett lindrigt problem... :rolleyes:

När man tänker på sånt så gör det inte så mycket att man börjat ge intryck av att ha blivit gammal och ansvarstagande. :D

Grönt kort till Arboga... ? :va ;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...