Hyra hoj?

Ripa

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Hej!

jag ska snart ha uppkörning (15 maj) och jag är i desperat behov av en hoj att göra uppkörningen med, eftersom jag hört att det är svårt med en RS.

Någon som känner till företag i stockholmstrakten som hyr ut hojar?
länka gärna hemsidor om det finns!

Kolla med någon trafikskola, de kan ju ha någon DT eller liknande som man kanske kan få hyra.

Ja, det måste man. Rätt många dessutom, de vill veta att du klarar det utan svårigheter. Annars försämras deras statistik och rykte. Typ.

Det finns inga företag i Stockholm i alla fall (som jag vet, har kollat runt förut) som hyr ut 125 kubikare. Antingen får du låna en mc av en polare, eller köra upp på din egen. Bör inte vara någora som helst problem!

Lycka till!

Jag tänkte låna hoj av en kompis (Yamaha DT), men han hade visst inte besiktat den ännu så det funka inte.. jag har hört att RS125 har dålig vändradie så det är svårt att göra konbanorna stämmer det eller?

Jag tänkte låna hoj av en kompis (Yamaha DT), men han hade visst inte besiktat den ännu så det funka inte.. jag har hört att RS125 har dålig vändradie så det är svårt att göra konbanorna stämmer det eller?

Aaa det stämmer väldigt bra, har försökt åka konbana med Rs:en men det går inte så bra om man säger så, men med XT:n så gåre sjukt lätt. Ska själv boka uppkörningstid nu i veckan:gnissla

Aaa det stämmer väldigt bra, har försökt åka konbana med Rs:en men det går inte så bra om man säger så, men med XT:n så gåre sjukt lätt. Ska själv boka uppkörningstid nu i veckan:gnissla

Klarar det var tredje, fjärde, gång med rs:en (lågfarten). Dock ska jag köra upp på en cbr125:a var det tänkt.
Någon som kan säga om den är lätt att köra?

Klarar det var tredje, fjärde, gång med rs:en (lågfarten). Dock ska jag köra upp på en cbr125:a var det tänkt.
Någon som kan säga om den är lätt att köra?

superlätt ;) du har inte så skarp knävinkel och böjd rygg som större sporthojar så det är inte så svårt. jag klarade det galant!

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back