Hyra hoj på Mallis

En fråga bara... Varför Alcudia? :va ;)

Hojuthyrare vet jag inte mycket om, men jag vet att det finns RIKIGT fina vägar uppe i bergen runt t.ex Soller etc. och västerut därifrån.
Asfalten brukar vara tokfin överallt! Nackdelen är ju att ALLA kör som grisar.. Även bussar/lastbilar håller ju 90-100 på bergsvägarna. Galningar :D

Åååh - Mallis har underbara bergsvägar!

Klart bästa vägen går till Sóller! En sjukt fin väg som amerikanarna byggde för att kunna bygga sin spaningsbas dom har på högsta toppen på Mallis.
När du kör från Alcudia kör du mot Polenca sen mot Lluc (som är ett kloster) - det är et en smal slingrandes, tidvis farlig, väg som klättrar på bergskanten. Var MKT uppmärksam!!!! Här finns det dolda kurvor med sav från olivträden som blir som olja i värmen!!! När du passerat Lluc kör du mot Escora!! - då är det bara hänga med och ta sikte mot Fornalutx Alt, Sóller. Om jag inte minns fel heter vägen Ma-10.

När du passerat vattenresarvaten (går inte missa! - ser ut som en damm och du har "mån basen, en radar bas uppe på berget) och tagit dig egenom den långa tunneln kommer vägen bli dubbel så bred och du kommer ha en fantasisk nedförs åkning ner i Sóller dalen - stanna gärna och njut vid någon utsiktsplats. Strax ovanför Fornalutx (ja det vet du ju först när du passerat ;) ligger en restaurang/utsiktsplats mitt i en kurva. Där samlas "alla" på onsdagskvällar och kör den här bergsvägen upp och ned. Även där är ett värt ett stopp och en fika på dagen.

Sen tar du antingen av och kör ner i Fornalutx och äter eller fortsätter vägen nedåt - tar höger i T korsningen och kör ut till Port de Sóller och badar! Kör sen samma väg tillbaka till Alcudia - är du för trött tar du tunneln mot Palma - sen mot Alcudia - vill du köra en annan väg tillbaka - nästan lika slingrig så i stället för att köra tunneln mot Palma tar du bergspasset över - det är dessutom gratis , tunneln kostar nån euro.

- du kommer kräkas på kurvor efter den här dagen!!! :yoparty

undrar du något - skicka PM

PS Alcudia är nice tycker jag! DS

Last edited:
Det låter ju utmärkt, stort tack. Då återstår bara utmaningen att hitta någon som hyr ut en vettig hoj.

Det låter ju utmärkt, stort tack. Då återstår bara utmaningen att hitta någon som hyr ut en vettig hoj.

...det kan jag dessvärre inte hjälpa dig med - men troligtvis är det bäst att kolla i Palma. I Alcudia hittar du nog främst scootrar, vilket iofs är praktiskt och kul!

Lycka till och som sagt - jag kan inte påpeka det tillräckligt många gånger - vägen mellan Lluc (utalas Ljuck) och upp till vattenreservaten (högsta punkten på resan) är tidvis farligt smal och bedräglig - så var uppmärksam.

:tummenupp

Det låter lovande...

Varför Alcudia? För gammal för att röja!

Gissaade det :D

Nej men Alcudia är säkert ok om man orkar med alla barnfamiljerna.

Du lär inte bli besviken på att köra runt på Mallis vart du än kör.. De flesta vägarna är skitfina och roliga utom motorvägarna mellan Palma och Alcudia typ.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back