Hyra hoj inför uppkörning Ängelholm/helsingborg med omnejd

jacob165

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2016
Ort
Hägersten
Hoj
1996, Suzuki gsf600s
Hej!
Skickar här ut en förfrågan om någon ute i södra MC-sverige har möjlighet/vill hyra ut en MC, gärna med ABS, godkänd för uppkörning A. Gärna lättkörd standard-hoj... Eller har något bra tips på följande problem.


Det har dessvärre kört ihop sig med den hoj som var tilltänkt att jag och min kompis skulle använda för uppkörning. Visar sig den inte är godkänd vad gäller kW som trv satt upp... (tur i oturen man upptäckte det precis innan..)
Så nu står vi utan hoj och min uppkörning är nu på tisdag 25/10 och min kompis kör upp 26/10 (2016). båda tider kl 08.00 på Ängelhoms trv anläggning på flygfältet
Har kollat med city- och affes trafikskola och de har inte möjlighet att hjälpa tyvärr.
Har kollat blocket om man skulle panik-köpa en hoj, men känns så trist och ogenomtänkt. vill ju helst prova ut en efter jag har fått kortet..
också en kostnadsfråga.

Kör upp som privatist och har kört på Dalens trafikskola i Stockholm på deras Yamaha MT-07 samt på min egen suzuki Bandit GSF600s från -96.
Min kompis har kört på Tibble trafikskolas yamaha XJ6 samt som privatist.

Så tänkte skicka ut en vädjan om hjälp MC-hyr eller tips från folk i området!

Tack på förhand och fridens liljor!

/Jacob
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hade ni tänkt köra upp i sthlm hade ni kunnat få låna min CBR600F2. Den ser helt hemsk ut så ni hade nog fått göra noggranna säkerhetskontroller. :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hade du verkligen gjort dom en tjänst om du lånade ut den? :va :tungan

En FJR kanske kunde vara något annars? :hihi Den tar sig runt konbanorna iaf :tummenupp

Njaeee... Men den är godkänd. Och besiktad! :fakta
Sedan kan nog uppkörningsförrättaren höja på både ett och två ögonbryn. :rofl
 

Tjonge

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
Ekeby/Helsingborg
Hoj
Suzuki, DR650R GSX750AE
Vet inte i vilken klass den trillar in i. Är för gammal för att ha satt mig i i alla nymodigheter med AM, A1, A2 och allt vad det heter, men...

Jag har en gammal DR 650 ståendes. Den kan han få köpa för en billig peng. Är den i samma skick som när den såldes, så köper jag tillbaka den. Den är besiktigad och bara att ställa på. En viss mindre genomgång kan behövas innan samt instruktion på hur den startas (kickstart :crash ).

EDIT:
Glöm den. Kollade upp kraven för tung och den trillar utanför ramarna :( . Synd, annars hade du kunnat köra på bakan genom hela banan och en sköna stoppies på bromsprovet. :yoparty
Är inte din Bandit godkänd för tung?
 
Last edited:

jacob165

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2016
Ort
Hägersten
Hoj
1996, Suzuki gsf600s
Vet inte i vilken klass den trillar in i. Är för gammal för att ha satt mig i i alla nymodigheter med AM, A1, A2 och allt vad det heter, men...

Jag har en gammal DR 650 ståendes. Den kan han få köpa för en billig peng. Är den i samma skick som när den såldes, så köper jag tillbaka den. Den är besiktigad och bara att ställa på. En viss mindre genomgång kan behövas innan samt instruktion på hur den startas (kickstart :crash ).

EDIT:
Glöm den. Kollade upp kraven för tung och den trillar utanför ramarna :( . Synd, annars hade du kunnat köra på bakan genom hela banan och en sköna stoppies på bromsprovet. :yoparty
Är inte din Bandit godkänd för tung?

Tusen tack för erbjudandet Tjonge!
Det blev så att jag köpte en ny hoj och körde upp på - misslyckades tyvärr då nerverna var för mycket på helspänn.. testar igen i Malmö mitten på november :)

MVH,
Jacob
 

Tjonge

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
Ekeby/Helsingborg
Hoj
Suzuki, DR650R GSX750AE
Tusen tack för erbjudandet Tjonge!
Det blev så att jag köpte en ny hoj och körde upp på - misslyckades tyvärr då nerverna var för mycket på helspänn.. testar igen i Malmö mitten på november :)

MVH,
Jacob
Ojdå, jaja, se den misslyckade uppkörningen som en körlektion och att nästa körlektion kommer att se likadan ut.
Vad hittade du för något roligt att åka på?

Edit:
Tips! Åk nu ner till Malmö och reka varenda tänkbar rondell, 30-sträcka, övergångsställe mm, mm.
När jag skulle köra upp i Ängelholm hade jag gjort samma sak där. Missade inget fö jag kunde varenda skrymsle och vrå. Nu är ju Ängelholm lite lättare att ta sig igenom än Malmö ifs
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top