Hyra hoj i Gran Canaria

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Jag ska till Gran Canaria (Puerto Rico) över nyår och tänkte kolla med er om ni vet några fina vägar och ställen att hyra hoj på?

Jag har varit där ett antal gånger tidigare men inte tänkt på att hyra hoj.

Jag har ju A1 kort men tror ni att det är möjligt att hyra en större offroadare endå? Dom kanske nöjer sig med att se A på kortet och inte bryr sig om 1an.
Jag hade inte tänkt att köra som en blådåre vilket fall för min flickvän ska sitta bakpå, men lite tryck i maskineriet vore trevligt.

Annars får det vell bli en sunkig 125a..

Vad kostar en hoj över ett dygn eller två?

Och just ja, God Jul :yoparty

//Rickard

Jag var i Puerto Rico för en månad sedan & hade samma tankar om att hyra hoj men hittade ingen uthyrare i min närhet så det fick bli bil. Det var lika bra det för bergsvägarna på Canarias är inte lämpade för hojåkning, inte minst för att ortsbefolkningen inte riktigt har samma syn på avstånd som man är van vid. Kan tillägga att krav för att hyra bil var att man skulle haft körkort i minst 4 år. Lycka till & God Jul.

Last edited:
Valen skrev:
Jag var i Puerto Rico för en månad sedan & hade samma tankar om att hyra hoj men hittade ingen uthyrare i min närhet så det fick bli bil. Det var lika bra det för bergsvägarna på Canarias är inte lämpade hojåkning, inte minst för att ortsbefolkningen inte riktigt har samma syn på avstånd som man är van vid. Kan tillägga att krav för att hyra bil var att man skulle haft körkort i 4 år.

Jaha, det var fan då..

Får bli moppe över en dag om det inte är samma krav där.

Hur var vädret föresten?

Svanen skrev:
Jaha, det var fan då..

Får bli moppe över en dag om det inte är samma krav där.

Hur var vädret föresten?
Jo, moppe ska nog gå bra. De verkade ha en del rejält starka moppar som gick betydligt snabbare än 50 iaf. Vädret var riktigt bra sånär som på att det drog in en tropikstorm en dag men tempen låg iaf runt 26 grader så man kunde inte klaga. Hoppas du får det angenämt, jag skulle gärna byta med dig.
:tummenupp

Valen skrev:
Jo, moppe ska nog gå bra. De verkade ha en del rejält starka moppar som gick betydligt snabbare än 50 iaf. Vädret var riktigt bra sånär som på att det drog in en tropikstorm en dag men tempen låg iaf runt 26 grader så man kunde inte klaga. Hoppas du får det angenämt, jag skulle gärna byta med dig.
:tummenupp

Perfekt!

Ja, jag räknade med ostrypta moppar, det är ju trots allt en del sv Spanien :D

Låter kalas! Ska bli så gött att komma till lite varmare breddgrader med parasolldrinkar :yoparty

Svanen skrev:
Perfekt!

Ja, jag räknade med ostrypta moppar, det är ju trots allt en del sv Spanien :D

Låter kalas! Ska bli så gött att komma till lite varmare breddgrader med parasolldrinkar :yoparty
En sak till bara: passa dig för de svenska Time-share idioterna som jagar en som blodiglar överallt. De utger sig för att vara något helt annat men gör allt för att blåsa dig. Fast du har ju varit där förut så du kanske redan stött på dräggen då.

Valen skrev:
En sak till bara: passa dig för de svenska Time-share idioterna som jagar en som blodiglar överallt. De utger sig för att vara något helt annat men gör allt för att blåsa dig. Fast du har ju varit där förut så du kanske redan stött på dräggen då.

Va?
Nej förklara!

Jag har aldrig stött på sådana?
Dom enda jag stött på var tanterna i stora parken som knöt massa armband på morsans vännina och sen sa dom att hennes plan kommer att störta om hon inte betalar :rofl
Hon är extremet vidskeplig så ja.. hon betalade :D

Svanen skrev:
Va?
Nej förklara!

Dom enda jag stött på var tanterna i stora parken som knöt massa armband på morsans vännina och sen sa dom att hennes plan kommer att störta om hon inte betalar :rofl
Haha, de där voodoo-käringarna finns överallt. Du kommer bli "antastad" av killar & tjejer i yngre åldrar som ser att du är svensk. Du kommer få en gratis båttur till Patalavaca, åker du på den turen kommer du förlora en hel semesterdag där de kommer försöka hjärntvätta dig att köpa en andelslägenhet. Vi åkte självklart inte på det men jag känner folk som gjort misstaget. Tacka alltså nej till allt som är gratis, inget är gratis på en semesterort.

Valen skrev:
Haha, de där voodoo-käringarna finns överallt. Du kommer bli "antastad" av killar & tjejer i yngre åldrar som ser att du är svensk. Du kommer få en gratis båttur till Patalavaca, åker du på den turen kommer du förlora en hel semesterdag där de kommer försöka hjärntvätta dig att köpa en andelslägenhet. Vi åkte självklart inte på det men jag känner folk som gjort misstaget. Tacka alltså nej till allt som är gratis, inget är gratis på en semesterort.

Hehe ok tack för tipsen!
Jag har min flickvän med också och jag anar att hon kommer bli pillad i håret.. Midjelångt och kritvitt.. :tungan

Dessa jävla semesterorter, [skryt] sist jag var på semester blev jag pillad på musklerna
och fick höra

"nice muscle" flertalet gånger :D

och dom petade på mina armar med :3freak [/skryt]

Last edited:
När jag var på Teneriffa så gick det utmärkt att hyra lite nyare 125-hojar. Men om man inte ska runt hela ön duger det med en moppe.
Men du, gör inte som alla andra nordiska jönsar och kör på fyllan i badshorts. Minst ett par gånger i veckan träffade man killar som vurpat i låg fart och fått feta skrapsår.
Rätt onödigt då det är en pina att bada och supa då.

Svanen skrev:
Hehe ok tack för tipsen!
Jag har min flickvän med också och jag anar att hon kommer bli pillad i håret.. Midjelångt och kritvitt.. :tungan
Vart tror du att du ska? Djungeln i Burma eller? Jag tror nog att folk på canarieholmarna har sett en västerlänning förut. Om något så passa dig för utkastarna på engelska nattklubbar. Det är ingen överdrift att svenska krogvakter är högskoleutbildade änglar i jämförelse med det kriminella packet.

MattE. skrev:
Dessa jävla semesterorter, [skryt] sist jag var på semester blev jag pillad på musklerna
och fick höra

"nice muscle" flertalet gånger :D

och dom petade på mina armar med :3freak [/skryt]

Oja det där är skitdrygt...blir kallad en massa "rambo" och liknande :3freak

Svanen skrev:
Va?
Nej förklara!

Jag och min f.d flickvän blev lurade av dom här kärringarna, dock fick dom väl inte direkt mycket pengar...kanske 5€ eller nåt. Har 2 polare som blev bestulna på drygt 600 spänn var av dom subborna.... :rofl

angående hyra av moppe så är det helt suveränt, dom går tillräckligt fort och man kan ta sig fram snabbt o lätt. Mycket enkelriktat vad jag kommer ihåg...Lag på hjälm har jag för mig att det var också.

*/ ?>
Back