hyra fordon och lämna på annan ort

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Då jag planerar lite smått inför ett eventuellt mc-köp framåt vårkanten, så uppstår problemet med hur jag ska lyckas få hem den då jag saknar dragkrok på bilen. Jag funderar i banorna att åka buss/tåg dit hojen finns, på plats hyra minibuss/whatever, köra hem hojen i denna och sedan lämna det hyrda fordonet i närheten av där jag bor. Finns det biluthyrare som gör på det sättet, dvs tillåter att man lämnar igen fordonet på annan station?

Sitter precis med Hertz prislista framför mig, där står det något om envägshyra. Borde väl vara det du är ute efter? Dock fel prislista för just envägshyra enligt broschyren.

Hur svårt kan det vara, åktåg be han/hon möta upp på närmaste station.

Alt. hertz eller avis har så man får köra tillbaka bilarna som hyrts enväg gratis, alltså de står för soppa och bil mot att du kör tillbaka bilen därifrån den är hyrd

Hur svårt kan det vara, åktåg be han/hon möta upp på närmaste station.

Alt. hertz eller avis har så man får köra tillbaka bilarna som hyrts enväg gratis, alltså de står för soppa och bil mot att du kör tillbaka bilen därifrån den är hyrd

Hertz tillåter inte enkelresa med skåpbil.

varför inte köra hem hojen? eller är det en banhoj du ska ha?

Planen är väl att köpa på slumpställe i landet och mitt förvaringsställe ligger norrut från skåne sett.

Är inte allt norrut om man bor i skåne :)

Annars så har som sagt Hertz/avis gratis-bil ibland om du returnerar dem som folk har lämnat. Ring och kolla, har du tur så händer det rätt frekvent och du slipper åka kommunalt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT