Hyra en rejshoj?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
en vän till en vän fyller år och då kom idén upp, om att han kanske skulle få en bandag i present med en sporthoj som ingår för den dagen och nu undrar jag - kan man 'köpa/hyra' en sån dag, dvs bandag inkl. hojen?

han har mc-kort men däremot ingen hoj...

tacksam för svar.

En Ariel Atom vore kul att prova, billigt var det också.
Ett race Bettis?

8 lax för en halvdag??? :eek:

Men med täckning för nån del av en krasch, slitage, värdeminskning och lite vinst till arrangören så är det kanske rimligt. Låter dyrt bara.

Finns det nån möjligthet att nån skulle kunna tänka sig att låna ut sin hoj till en hoj-brothá nåt pass till en väldigt mkt lägre ersättning, med avtal på att stå för ev. krasch?

Är sugen på att byta. Har provkört en del hojar nu och börjat hitta i terrängen, men köpet blir ju en äldre hoj, så jag skulle vilja få testa ex. R6 05-06 några varv. Mer som en provkörning, men när man ska köpa är det ju nåt varv i en grusig rondell som brukar finnas till hands :(.

Vad tror ni? Är det en realistisk förhoppning eller är folk redda för sånt?

Men med täckning för nån del av en krasch, slitage, värdeminskning och lite vinst till arrangören så är det kanske rimligt. Låter dyrt bara.

Den dyraste kostnaden är banhyran tror jag. Man är bara ett fåtal hojar på banan, och någon måste ju betala tyvärr.

Finns det nån möjligthet att nån skulle kunna tänka sig att låna ut sin hoj till en hoj-brothá nåt pass till en väldigt mkt lägre ersättning, med avtal på att stå för ev. krasch?

Är sugen på att byta. Har provkört en del hojar nu och börjat hitta i terrängen, men köpet blir ju en äldre hoj, så jag skulle vilja få testa ex. R6 05-06 några varv. Mer som en provkörning, men när man ska köpa är det ju nåt varv i en grusig rondell som brukar finnas till hands :(.

Vad tror ni? Är det en realistisk förhoppning eller är folk redda för sånt?
Far på en bandag och prata med folk, har själv lånat ut min banhoj till massa olika människor (både känt och okänt folk)

Min kan du få prova när du vill under förutsättningen "you break it, you buy it".

Men du åker ju liter ju. Jag vill få testa old school R6, tidig CBR600RR och ev. zx6r.

Blir nog licens i vår, men är osäker på om jag har varken tid eller råd att ta steget fullt ut. Men hojbyte är på tiden, åkt Duke i 4 år nu, enough!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt