Hyra begränsad hoj för uppkörning

RDI

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
Ingen för närvarande
Tjenare,

jag skulle behöva Er hjälp.
Jag har uppkörning den 3:e juni i Helsingborg och är i akut behov av en begränsad MC att köra upp på.

Därför undrar jag om någon har lust att hyra ut sin motorcykel under ett par dagar innan den 3:e fram till den tredje för att jag ska hinna lära mig motorcykeln och sedan köra upp på den.

Du får några tusenlappar för ett par dagar och jag står självklart för alla kostnader vid eventuell olycka eller dylikt!

Jag söker motorcykeln i området runt Gislaved, Värnamo. Dock så är jag mycket lättrörlig och kan tänka mig att låna en MC i hela Småland, nästan hela Halland samt i hela Västra Götalands län.
Jag är 20 år, kille, studerar till civilingenjör på Chalmers i Göteborg, bor i Göteborg under studietiden och övrig tid hos föräldrarna i Småland.

Du kan nå mig på 0703841294 eller irobert@student.chalmers.se, samt skriva här i forumet. Jag föredrar telefonsamtal!

Tack alla hjälpsamma själar där ute!

Last edited:
Hyr på körskola istället. Dom har bra cyklar för ändamålet.

Ang Uppsala hoj

Har en i Uppsala.

Ah, tack men det är tyvärr lite långt! Din hojj hade fått en jävla massa mil på detta i så fall! 55 mil från Smålandsstenar till Uppsala, sedan ner till Helsingborg för att ta den upp igen. Lite väl mycket jobb, tyvärr! Tack ändå

Hyr på körskola istället. Dom har bra cyklar för ändamålet.

Hade gärna hyrt på körskola. Den körskolan jag kör för nu har bara tunga hojjar, och de får jag inte köra upp på även fast man får övningsköra på dem.

Körskolan jag hade för bilkortet har begränsade men de har bara två och de är bokade den dagen, i Småland.

Kollat med en till körskola där jag hade någon enstaka lektion, men de behövde också sina hojjar, här i Göteborg.

Har du andra tips?

Last edited:
Skulle gärna hjälpa, men jag tror inte du vill stå och kicka en kvart vid eventuellt stopp :död

Glöm inte chalmers mc klubb! Avancez MC Där kanske du får hjälp :tummenupp

Ah, tack men det är tyvärr lite långt! Din hojj hade fått en jävla massa mil på detta i så fall! 55 mil från Smålandsstenar till Uppsala, sedan ner till Helsingborg för att ta den upp igen. Lite väl mycket jobb, tyvärr! Tack ändå

Hade gärna hyrt på körskola. Den körskolan jag kör för nu har bara tunga hojjar, och de får jag inte köra upp på även fast man får övningsköra på dem.

Körskolan jag hade för bilkortet har begränsade men de har bara två och de är bokade den dagen, i Småland.

Kollat med en till körskola där jag hade någon enstaka lektion, men de behövde också sina hojjar, här i Göteborg.

Har du andra tips?

Nej då blev det ju svårt. Jag hade nog ringt runt till alla körskolor i Hbg isf å kollat. Får man inte hyra av vägverket annars? Inget jag är säker på med det kan ju vara värt att kolla upp. Det får man ju med bil menar jag. Visst, du kan ju inte nöta in dig på hojen något speciellt. Visserligen så brukar det ju alltid vara lite uppvärmning innan uppkörningen då man får köra banorna några gånger om man vill.

Nej då blev det ju svårt. Jag hade nog ringt runt till alla körskolor i Hbg isf å kollat. Får man inte hyra av vägverket annars? Inget jag är säker på med det kan ju vara värt att kolla upp. Det får man ju med bil menar jag. Visst, du kan ju inte nöta in dig på hojen något speciellt. Visserligen så brukar det ju alltid vara lite uppvärmning innan uppkörningen då man får köra banorna några gånger om man vill.

Man får inte hyra av vägverket, något som jag tycker det borde bli ändringar på :huvet

Edit: Samtidigt kan det ju vara svårt att köra en en helt annan hoj på manöverbanorna än den man övningskört med.

Skulle gärna hjälpa, men jag tror inte du vill stå och kicka en kvart vid eventuellt stopp :död

Glöm inte chalmers mc klubb! Avancez MC Där kanske du får hjälp :tummenupp

Avancez MC? Den klubben hade jag inte hört talas om! Där ska jag omedelbart söka kontakt. Chalmers har det mesta, luftballonger, minibussar, pa-system etc så ja, varför kollade jag inte om MC fanns?

Tack! Och nje, hojj för uppkörning måste klara vissa kriterier och skulle det inträffa under kördelen så blir man kuggad : /

Körskolorna i Hbg ville ha mig inskriven hos dem, samt ha haft några körlektioner med mig. Vilket inte går då jag har tentor fram till lördag här i Göteborg och det hade inte riktigt gått att pressa in resor till Helsingborg mitt i allt.

Som killen ovan sa, vägverket hyr tyvärr inte ut MC.

Chalmers MC klubb är nu mitt hetaste spår!

Last edited:
Bästa jag kan komma på nu:

http://www.blocket.se/lund/Kawasaki_Z_500_21491712.htm?ca=23_3&w=2

Jag köper den för 3 när du är klar så har du förlorat samma pengar ;)

Annars kan jag köpa den, och du får hyra den för 2000 :D

*E, pung.. glömde att det ska vara 25kw.

http://www.blocket.se/angelholm/Suzuki_GSX_400_F_25kW_21613493.htm?ca=23_3&w=3

Så om jag köper ovanstående hojj och tar den till Helsingborg så köper du den direkt av mig sen igen? Låter i så fall riktigt gött!

Annars så är jag fortfarande oerhört tacksam om någon vill hyra ut sin hojj!

Så om jag köper ovanstående hojj och tar den till Helsingborg så köper du den direkt av mig sen igen? Låter i så fall riktigt gött!

Annars så är jag fortfarande oerhört tacksam om någon vill hyra ut sin hojj!

Nej nån gammal 400 vill jag inte ha, en gammal 750 för 3000 hade man ju kanske kunnat ha sönder för att det är kul :)

Eller ja, allt är ju en prisfråga..... du får pruta hårt.

bor i hbg om intrese finns så kanske jag kan fixa en hoj till dej
Bosse

Tyvärr så är intresset för att hitta en i Helsingborg för min del lite svalt, då jag vill kunna köra hojjen kanske två dagar innan för att lära känna den, och bor 20 mil ifrån! Annars känns det inte som att utsikterna att klara uppkörningen är jätte ljusa.

Blir lite meckigt för mina föräldrar som båda behöver följa med ner i så fall och först låna hem hojjen och sedan åka med ner för uppkörningen och vända igen! Mina föräldrar är inte lika glada i att åka hit och dit som jag tyvärr, och du kanske inte är jätte pepp på att jag ska ta din hojj på släp till småland för att kunna köra lite med den här innan uppkörningen?

Tack så jätte mycket för erbjudandet i varje fall!

Du kanske int borde boka in så mycket aktiviteter i närheten av varandra på olika orter? ;)
Kan du inte byta uppkörningstiden mot en senare då, så du får lite mer marginal?

Du kanske int borde boka in så mycket aktiviteter i närheten av varandra på olika orter? ;)
Kan du inte byta uppkörningstiden mot en senare då, så du får lite mer marginal?

Jag ska jobbba i USA och lyfter natten mellan den 6e och 7e juni! Hade så gärna velat kunna köra hojj när jag är där! Får bara gå och fixa nytt internationellt körkort och be om att få det skickat dit om jag klarar uppkörningen!

Så ja, ytterligare en sak jag planerat in! Förutom att min flickvän tar studenten 5e också, på ytterligare ett ställe.

Last edited:
Jag hittade en Suzuki Savage nedstrypt till 23kW och klarade uppkörningen! Var ingen drömhoj men det gick bra ändå! Tack för stödet alla :)

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back