Hypotetisk fråga om krasch.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Näe, jag skulle inte ringa och skvallra. Tydligen gick det bra och killen har förhoppningsvis lärt sig en läxa, alternativt råkade han peta i ettan och trodde han låg på tvåan och gav benet. Vem som helst kan klanta sig vart som helst. Var det en medveten wheelie så var det korkat men han gör troligen inte om det.
 

flames

Vem har sagt att 40 är Gammalt?
Gick med
4 Jun 2007
Ort
stockamöllan
Hoj
FZR 1000
Skulle aldrig gola en annan sportis,även om det var meningen att han skulle
göra en backwheeliiiiiiiii!
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Har någon ens ork att ringa runt till alla försäkringsbolag för att ta reda på vart MC:n var försäkrad?
Vad tycker jag då? högst hypotetiskt skulle jag också laddat förbi på slangen:yoparty
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
skulle iallafall hjälpa killen lite...

tror nog fan han lärde sig en läxa....

finns ingen anledning att få ditt honom för vårdlöshet i trafik..

skulle nog bara vara glad att det "gick bra"
 

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
gsxr1000 -01
Skulle stanna och hjälpa honom oavsett vad jag var på väg till. Informera polis eller försäkringsbolaget om vad som hände? Inte en chans... Skulle de ringa och fråga skulle jag säga att jag inte såg någonting...
 

U.Blomqvist

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Njurunda
Hoj
Ingen än så länge!
Hur kan man ens komma på den tanken??? :va

Första tanken skulle vara att stanna och hjälpa killen, inte fan skulle man ens komma på idén att ringa någonstans! :mad:

Och så kommer jag på mig själv att skriva med tantens login igen! :huvet
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag har gjort en liknande grej fast på tom väg. Hade kört min Ducati nån månad eller så med omvänd växling och vant mig vid det. Hämtade min Aprilia på verkstaden efter ett stöldförsök - den har INTE omvänd växling - och tänkte ta en sista repa, den skulle ut på annons samma dag typ. Ska ta en sista tur, lägger i trean, ska lägga i fyran och växlar åt fel håll då givetvis. Nu är jag ingen slangkung och Millen inget effektmonster men den stack upp på bakhjulet och jag höll på att skita ner mig.

Gjorde likadant lite senare när jag lugnt och försiktigt skulle bromsa och ta en sväng. Van vid att använda motorbromsen petar jag UPP växelpinnen ett snäpp och får då tokbromsa istället för att motorbromsa... :3freak
 

Tommy.exe

Guest
Varför jag skulle säga sanningen eller varför jag inte skulle ringa försäkringsbolaget? ;)

Sanningen därför att jag är en ärlig människa och inte skulle vilja riskera mened, hur liten en risken är.

Varför jag inte skulle ringa försäkringsbolaget: Egentligen inte min sak att rota i. Han kanske fick gashäng? Det kanske inte alls var "backwheel" han ville köra?

:)


Självklart undrade jag varför du skulle säga sanningen... ;)

Det är inte på något sätt olagligt att ljuga under polisförhör...
Det är olagligt att ljuga om man vittnar i en rättegång, om man inte är åtalad.. då kan man fortsätta ljuga så mycket man vill :yoparty

:pannkyss
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
jag skulle inte sprida ut om vad jag såg, men skulle någon (myndighet) ringa upp mig så skulle jag inte ljuga...
(sen hur dom skulle få tag på ens nummer vet jag inte...)

p.s skulle mycket troligen stanna och hjälpa personen ifråga också, alla gör tabbar sig lite då och då.
 

flames

Vem har sagt att 40 är Gammalt?
Gick med
4 Jun 2007
Ort
stockamöllan
Hoj
FZR 1000
Man behöver inte ljuga för en myndighet,det är dom som ska bevisa att ett brott begåtts.I detta fallet kan bara föraren av fordonet vara tyst.
Bevis bördan ligger hos Polis och Åklagare.
Det vi ska göra är som så många redan sagt,stanna och hjälp till vid olyckan så inte den inte blir värre.Misstag gör vi alla!
 

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
zx10r
Asså snälla!!! Rent hypotetiskt: Om en kille klotar framför mig (ingen annan kommer till skada) rusar jag för att hjälpa till bäst jag kan. Sedan har jag inte en JÄVLA TANKE PÅ ATT SÄTTA DIT HONOM. Är det inte tillräckligt att klota och riskera livet (sen om det var frivilligt eller inte har inget med det att göra).

Vart är samhället på väg!!????!!! :confused:
Sverige blir mer och mer fantastiskt? :huvet

Tror inte på fullaste allvar att det blir endast han som får försäkring att gå upp?
Snarast alla andra personskador. Laga hoj är inte så dyrtsom personskador.
Hade det inte (rent hypotetiskt, jag vet att det är lagstadgat) att fixa så att alla måste ha en obligatoriskt olycksfallsförsäkring vid sidam om hojförsäkringen ( då har man det skyddet vid sidan om men premien för hojjen blir inte så drastiskt? (det hade väl fungerat?)
 
Nyheter
Sherco nya enduroprogram för 2025

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top