Hypermotard med dubbdäck

...Klart tufft, ta en actionbild på när du sladdar som värst, sedan mailar du Ducatifabriken och frågar om fjäderinställningar när det släpper bak, bifoga bilden! :D
Hahaha:D Skulle gärna vilja va flugan på väggen för att se reaktionen när den frågan dimper ner i ett soligt Italia....
 
:tummenupp :yoparty

ser ruggigt skoj ut :)
håller med föregående om att det inte är dubbat i yttersta raden..

Väntar med spänning på filmen :)
 
Härligt med galna människor. Ser riktigt tokigt sjukt ut. DÅ MÅSTE SKICKA BILD TILL DUCATI!!! Du är garanterat unik gissar jag. Kör så det SNÖryker
//m
 
Varför inga dubb på de yttersta klackarna?

Kan bli lite plötsligt släpp om man råkar lägga ner lite mycket..:näsblod

Önskar att man bodde i ett saltfritt län...:gnissla

/Cooler

Ops.. ser att min fundering kommit upp tidigare.. :D
 
Last edited:
Härligt med galna människor. Ser riktigt tokigt sjukt ut. DÅ MÅSTE SKICKA BILD TILL DUCATI!!! Du är garanterat unik gissar jag. Kör så det SNÖryker
//m
Ducati känner redan till isracing...

Ice_Duc_A.jpg
 
Är raden längst ut odubbad? blir det inte halt ifall du lägger hojen lite?

Ja nästan alla, du kan se bilder i satapiikki.fi under "hinnasto", välikelin renkaat "kuva". Men det går inte att köra som på sommaren eller likt med riktiga 11 mm isspikar som på mina CR500 och KTM SMR450.
 
Fa-an va ballt!

Med tanke på första posten så skulle jag nog titta på att byta till en 0-40 olja när det blir kallt. Beror ju IOFS på hur mycket kallstart det är. Om hojen står i varmgarage på natten är det väll OK där, men att kallstarta duccen i -11 med 10-40 olja ger nog en del slitage på vipporna.

Skicka bilderna till Ducati! De kommer säkert vilja göra en grej av detta!
 
Ja nästan alla, du kan se bilder i satapiikki.fi under "hinnasto", välikelin renkaat "kuva". Men det går inte att köra som på sommaren eller likt med riktiga 11 mm isspikar som på mina CR500 och KTM SMR450.

Tack, även de snällaste dubbarna där ser ut att kanske inte passa så bra här nere(Stockholm) då det är mycket asfalt på vintern här, på¨MC-butiken hade de ett par däck med dubb som liknar de som sitter på bildäck som budkillarna kör med, gäller bara hittar däck med rätt dimensioner.

Är dom kraftigare dubbarna lagliga att köra med? ska vara snö/is hela tiden då men grymt roligt att köra med, en del ser ut att vara dubbade med den finare dubben hela vägen ut till kanten.

KI80-100%2021VKA.jpg
 
Last edited:
Tack, även de snällaste dubbarna där ser ut att kanske inte passa så bra här nere(Stockholm) då det är mycket asfalt på vintern här, på¨MC-butiken hade de ett par däck med dubb som liknar de som sitter på bildäck som budkillarna kör med, gäller bara hittar däck med rätt dimensioner.

Är dom kraftigare dubbarna lagliga att köra med? ska vara snö/is hela tiden då men grymt roligt att köra med, en del ser ut att vara dubbade med den finare dubben hela vägen ut till kanten.

KI80-100%2021VKA.jpg

Mina dubbar är olagliga och de är för många stycken för rå asfalt som det är i Stockholm den här tiden. Kanske de lagliga dubbar som för bilen räcker där nere. Den där däcken på bilden har ganska få dubbar och kunde vara bra men olagligt. För min KTM eller Husaberg har jag tre olika dubbdäckar (isracing 11 mm bara för isbana, enduro 10 mm också på vägar och skog, mellanväder enduro 5 mm dubbar) och inga av dom är bra för asfalt, det måste vara is eller snö. Då är det jättekult att åka, bättre än på sommaren. Med en laglig dubbdäck gör man här ingenting.
Jag har beställt nu Bel-Ray olja 0W-40 och imorgon frågar också om det vore möjligt att hitta en passande bilmotorvärmare-element mellan skyddsplåt och motorbotten.
 
Mikkoyli;frågar också om det vore möjligt att hitta en passande bilmotorvärmare-element mellan skyddsplåt och motorbotten.[/QUOTE skrev:
Många nya motorvärmare till bilar är sk "kontaktvärmare" som sitter monterade mot motorblocket.
Dock finns det rätt många olika,och idén är ju att den ska sitta tight mot blocket.
Har du möjlighet att få prova olika sorter,så kanske det går att använda någon från t.ex Defa eller Calix.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top