Hyosung som stallar

TwinFTW

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Honda VTR 1000F
Hej på er,

jag har en Hyosung GT650 från '06 som har gick väldigt bra förra året men krånglar lite nu. :confused:

När jag skulle ut och köra i år så dummar den sig lite. När jag går upp i varv (inte på rött utan typ 5-6000 rpm) så baktänder den och slår av. Den verkar göra så när den blir ansträngd.

Min första tanke var att det var ett sopparelaterat problem så jag hällde lite K-sprit i tanken och körde men det hjälpte inte. Nu har jag tömt tanken helt och hällt i fräsh bensin men problemet kvarstår. Jag tycker den låter ansträngd när den går på tomgång, men det kan vara jag som överanalyserar lite. Svårt att säga nu när man vet att det är något fel.

Någon som har lite goda idéer på vad som borde göras? Kan det vara ett oljerelaterat problem på något sätt? Hade den inlämnad innan jag ställde in den i höstas och fick olja och filter bytta. Finns det risk att jag förvärrar om jag kör motorn (håller på och försöker köra rent soppa mm.)?

Mvh
Mikael

Vad jag vet är det förgasare på den årsmodellen också och jag tycker att du ska kolla så allt står rätt till med dem. Munstycken, nålar, membran etc.... smuts, läckage etc... Har totalhavererat en sån motor, en ventil brast å gjorde kolvsallad med ventiler som maracas. :mad: Slutade med tvärnit så jag har en halv motor med väldigt friska om du ev skulle behöva :D

Vad jag vet är det förgasare på den årsmodellen också och jag tycker att du ska kolla så allt står rätt till med dem. Munstycken, nålar, membran etc.... smuts, läckage etc... Har totalhavererat en sån motor, en ventil brast å gjorde kolvsallad med ventiler som maracas. :mad: Slutade med tvärnit så jag har en halv motor med väldigt friska om du ev skulle behöva :D

Ahh.. det där låter ju riktigt tråkigt! (Men bra att veta vart man kan fråga efter reservdelar då.. :) ) Tror jag tänker lämna in den till en verkstad som kan få plocka isär och kika på det där, jag är inte någon direkt mekare själv. Hade precis fått för mig att det inte var förgasare på dessa, men det visar ju bara hur bra koll jag har.. Men jag skall väl sluta köra motorn nu då tills jag har någon som kan kika på det.

Tackar för svaret!

Jag skulle prova att byta tändstift innan jag går vidare, är ju inte helt ovanligt att dom bäckar igen om du gjort några kallstarter i vinter.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back