Hyosung Gt650r


en grej jag undrar. när jag står på tomgång på neutral och drar in kopplingen så ändras ljudet, till det bättre. Den går liksom väldigt hårt på tomgång i neutralen, metalliskt ljud.. nåt du känner igen?

Hmm, inget jag har tänkt på faktiskt men ska lyssna efter det om jag tar hojen till jobbet imorrn.

Kollade i serviceboken och det enda som eg. byts vid 100 mil är ju oljan o filtret om inget annat är trasigt eller så.
För olja och filter tog dom 415, sen 1500 arbete på det. Blir väl ca 3 timmar, så helt blåst känner jag mig ju inte. Men 850kr hade ju varit ett bra pris annars :)
 
gör gärna det. ska kolla upp det hos en åf.

Annan grej är att jag skulle vilja få halvljuset o lysa när helljuset lyser. tycker det är riktigt konstigt att den byter lampa istället för o använda båda? Hade också tänkt stoppa in ett par fake-xenon, kan nog bli riktigt snyggt eftersom det är projektorhus och inte reflektorer.
 
gör gärna det. ska kolla upp det hos en åf.

Annan grej är att jag skulle vilja få halvljuset o lysa när helljuset lyser. tycker det är riktigt konstigt att den byter lampa istället för o använda båda? Hade också tänkt stoppa in ett par fake-xenon, kan nog bli riktigt snyggt eftersom det är projektorhus och inte reflektorer.

Ja, det har jag tänkt på med. Tycker inte ljusbilden blir riktigt bra med bara helljuset tänt heller..
Vet inte om man kaske får problem med värmen eller så om man drar om kablarna så alltihopa lyser på hel. men hade tänkt kolla på det nån dag när jag får tummen ur..
 
Ja, det har jag tänkt på med. Tycker inte ljusbilden blir riktigt bra med bara helljuset tänt heller..
Vet inte om man kaske får problem med värmen eller så om man drar om kablarna så alltihopa lyser på hel. men hade tänkt kolla på det nån dag när jag får tummen ur..
Ja det kanske du har rätt i. ser annars ganska enkelt ut att fixa då kablarna redan är skarvade i rundstiftshylsor. värre då med att byta glödlampa, kommer inte alls åt. ska man behöva montera av hela kåpan? i manualen står det att man bör låta en åf byta glödlampa :rolleyes:
 
Ja det kanske du har rätt i. ser annars ganska enkelt ut att fixa då kablarna redan är skarvade i rundstiftshylsor. värre då med att byta glödlampa, kommer inte alls åt. ska man behöva montera av hela kåpan? i manualen står det att man bör låta en åf byta glödlampa :rolleyes:

mja, det där är en intressant historia det också.
Har inte satt mig in i hur man ska gå till väga riktigt.
parkeringsljuset kommer man åt uppifrån om man plockar av kåpglaset iaf.
på korider.com har jag sett lite olika, en del som säger att kåporna måste av och lyset bort från hojen medans andra sagt att det kan sitta kvar.
Antar att det är lite olika från person till person vad man anser sig komma åt och hur stora händer man har :) (har inte gett mig på mitt lyse ännu)
 
Ser faktiskt riktigt sjysst ut. Nuförtiden är det inte "Japanerna kommer" utan Koreanerna :) Om det är japs eller korean kan vara skitsamma så länge kvalitén är densamma. Måste dock fråga. Tittade du på ER6an innan du bestämde dig? Det är ju samma pris, effekt (nästan) erkänd kvalle och ett bättre andrahandsvärde än Hyosungen. Var det kanske V-Twinnen som lockade?
 
passade på att lyssna nu i morse och hörde inget konstigt eller ens någon direkt förändring av ljudet med kopplingen inne eller ute.
tyvärr

ser fram emot bilder på lamporna också, blev det nån omkoppling så bägge lyser vid helljus?
 
passade på att lyssna nu i morse och hörde inget konstigt eller ens någon direkt förändring av ljudet med kopplingen inne eller ute.
tyvärr

ser fram emot bilder på lamporna också, blev det nån omkoppling så bägge lyser vid helljus?
Okej, AVA MC sa att ljudet var normalt :confused: får väl ta upp det igen på servicen. de ville för övrigt ha 3600 exkl material för 400milan..

ska se om jag får tid/lyckas fixa omkopplingen idag.
 
Ser faktiskt riktigt sjysst ut. Nuförtiden är det inte "Japanerna kommer" utan Koreanerna :) Om det är japs eller korean kan vara skitsamma så länge kvalitén är densamma. Måste dock fråga. Tittade du på ER6an innan du bestämde dig? Det är ju samma pris, effekt (nästan) erkänd kvalle och ett bättre andrahandsvärde än Hyosungen. Var det kanske V-Twinnen som lockade?

Ja du jag testade faktiskt er6f innan men jag tyckte den var för klen... ingen botten i den så att säga... sen testade jag GT650 den nakna modellen eftersom det var samma motor i den som i R modellen..och där va det mycket bättre drag och betydligt bekvämare för min del... men smaken e ju som baken...och visst twinnen låter ju betydligt cooolare...:yoparty
 
ÄNTLIGEN..
Nu så står hojen och blir leveransklar i Eksjö. fan vad gött. Fredag så blir det hämtning och premiärtur hem till skåne. Om nu bara vägverket får tummen loss och får fram ett regnr vill säga..
tjooooohooooo
 
Hojen hemma

Såja nu är den hemma..och står o blänker...
fan nu måste man bara köra 160 Mil så man kan prova ordentligt sen..:yoparty

Och till den som frågade om Fälgstorlek innan.. det står antagligen fel på TWS-motor sidan.. det är fortfarande 17" hjul fram.:tummenupp

Bilder kommer inom kort...

Jahhoooooo:D
 
Såja nu är den hemma..och står o blänker...
fan nu måste man bara köra 160 Mil så man kan prova ordentligt sen..:yoparty

Och till den som frågade om Fälgstorlek innan.. det står antagligen fel på TWS-motor sidan.. det är fortfarande 17" hjul fram.:tummenupp

Bilder kommer inom kort...

Jahhoooooo:D

härligt! :tummenupp
vilken färg blev det?

var jag som undrade om fälgstorleken, hade ju varit lite skumt om dom börjat med 16" plötsligt :)
 
Här kommer en lite Bild på min nya älskling:tummenupp
 

Bifogat

  • MINhoj.jpg
    MINhoj.jpg
    109.4 KB · Visningar: 215
Lovar att bilder kommer så fort jag kört hem den från handlaren...:tummenupp

Och Hyosung har gjort motorn till SV innan, men Suzuki tog tillbaka tillverkningen för ett antal år sedan.

Nu är jag inte helt insatt i detta men som jag har förstått det hela så gorde Hyosung motorerna till sina egna hojar på kontrakt av Suzuki förut, men att det inte är så nu längre.

Men det är mycket detaljer som skiljer mellan Hyosungs och Suzukis motorer så det är inte samma motorer...
 
Nu är jag inte helt insatt i detta men som jag har förstått det hela så gorde Hyosung motorerna till sina egna hojar på kontrakt av Suzuki förut, men att det inte är så nu längre.

Men det är mycket detaljer som skiljer mellan Hyosungs och Suzukis motorer så det är inte samma motorer...

Inte riktigt så... Hyosung tillverkade motorer åt Suzuki för ett antal år sedan. men av någon anledning så tog suzuki tillbaka tillverkningen till sig själva...
så det du hade rätt i är att det inte e samma motorer..skiljer en hel del...
men jag kan ju lätt säga att den går minst lika bra om inte bättre...
 
hojen kvaddad

Såja nu har Bambi sabbat min nya hoj. :huvet precis inkörd och klar..suck.. men men hojar finns det fler..jag klara mig i alla fall...ett TIPS kör ALDRIG utan skinnställ... det räddar mycket...

Men men det ser ut som om jag kan hämta ut en ny hoj nästa vecka... fast då blir det en Orange/svart istället... men den va fan snygg den med...:yoparty

så då blir det ny inkörning igen suck...men jag e så jäkla nöjd med Hyosungen så jag skall bara ha en till...:tummenupp

over and out
 
Såja nu har Bambi sabbat min nya hoj. :huvet precis inkörd och klar..suck.. men men hojar finns det fler..jag klara mig i alla fall...ett TIPS kör ALDRIG utan skinnställ... det räddar mycket...

Men men det ser ut som om jag kan hämta ut en ny hoj nästa vecka... fast då blir det en Orange/svart istället... men den va fan snygg den med...:yoparty

så då blir det ny inkörning igen suck...men jag e så jäkla nöjd med Hyosungen så jag skall bara ha en till...:tummenupp

over and out
du får gärna berätta mer om olyckan! det gick bra alltså?

jag har inte helförsäkrat :(
 
Trist att du crashade.
Snart dags att boka in en 400-service åt mig också. Börjat öva lite på bakhjulsåkning men verkar som kopplingen inte tycker om min teknik riktigt ;)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top