Hyosung GT650 problem med kyla

Sunrazor

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2010
Hoj
2006, Hyosung GT650 Comet
Hej,

Har en Hyosung GT650 Comet -06 som gått ett par hundra mil. Problemet jag har är att den verkar inte riktigt komma upp i temperatur ordentligt när det är kallt ute. Åkte häromdan och det var kanske runt 10 grader. Tempmätaren rör sig inte mer än pyttelite och den vill gärna ha lite choke om den ska gå på tomgång även om man kört med den. Om än ganska lite choke.

Funderar på om det kan vara en defekt termostat eller temperaturgivare kanske? Tycker inte den borde stanna dock så man blir fundersam om termostaten är fast i öppet läge eller liknande. Kan inte tillräckligt mycket för att svara på det. Den kanske går för snålt eventuellt? Den verkar inte gå speciellt dåligt eller så tycker jag (annat än något enstaka tjuvstopp). Kanske är termostaten inte gjord för Sveriges höstar?

Var börjar jag? :confused: Är inte rädd för att meka om det behövs men jag måste få tag i en momentnyckel hehe. Tacksam för råd!

Termostaten verkar ha fastnat i öppet läge.

99 av 100 ggr så gör dom det när de går sönder.

MC med vätskekylning har oftast, till skillnad från bilar, en viss genomströmning även när termostaten är stängd.
När jag var ute i söndags en sväng när det inte var mer än 6-7 grader så går inte min tempmätare upp mer än knappt synligt heller.
Troligtvis är det som det skall vara på din hoj, men är du osäker kan du ju alltid ta ur termostaten och antingen kolla om det gör ngn skillnad eller mäta upp den i vatten som håller på att koka upp och mät vilken tid den öppnar vid.
Men jag skulle vänta tills det blir varmt igen och se om inte det är som vanligt då.

Under tiden kan du täcka en del av kylet med någon wellpapp-bit och se om det blir skillnad.

Dock ska du ju inte täcka för mycket =)

Tack grabbs för råden! Blir att beställa en termostat då någonstans :tummenupp Verkar inte va så dyrt så det kan vara värt att prova och byta. Borde väl ändå byta kylvätskan så det kan ju vara två flugor i en smäll. Undrar var man får tag på en sån bara hehe. Får surfa runt lite. :)

Last edited:
Bytte termostaten och kylvätskan. Gjorde absolut ingen skillnad. Nåja. Lite sprit i tanken så gick den något bättre men behöver nog en förgasarinställning. Har sålt den nu så det är inte mitt problem men jag ville mest meddela hur det gick. :)

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd