hyosung gt 650

Försäkring??

En del säger att bromsar och sådant är sunkiga, jag tycker dom tar rätt bra, mer än tillräckligt för att kunna bromsa på kort sträcka så, sedan får man väl också tänkte på det som en sade här, 39k för fabriksny 04'a. Det är ju inte direkt så man gråter blod när man köper den. Sedan att det dessutom är försäkringsklass 3 så blir den ju grymt billig att försäkra.

///
Försäkringsklass 3?
Hur mycket kostar den att försäkra då?
Klass 6 har en annan fått höra att den ska ligga i och då blir priset 29 000:-

kawa69 skrev:
///
Försäkringsklass 3?
Hur mycket kostar den att försäkra då?
Klass 6 har en annan fått höra att den ska ligga i och då blir priset 29 000:-

Vet inte vad som olika försäkringsklasserna innebär men jag som är snart 26 år fyllda och haft körkortet i 10 månader betalar på IF 437kr/mån i halvförsäkring med en avställningskostnad på 35kr/mån. Helförsäkring på IF skulle jag få betala 14000/år cirka med samma avställningskostnad. Så tycker inte det va tokbilligt men jämförelsevis så är det nog ett pris man kan leva med. Nu med halvförsäkring kommer man ju bara betala runt 2500 om året vilket inte svider speciellt hårt ens för en student som jag.. :tungan Dock var IF det billigaste av alla jag ringde, bil o mc sport hade skapligt pris men då gäller ingen avställning och man själv får endast köra hojjen. Men där låg priset på cirka 8000/år/helförs. Trygghansa bl a. skulle ha runt 28000/år så gäller att man ringer runt till alla o kollar lite... :3freak

Last edited:
st1gmata skrev:
2205676 Vet inte vad som olika försäkringsklasserna innebär men jag som är snart 26 år fyllda och haft körkortet i 10 månader betalar på IF 437kr/mån i halvförsäkring med en avställningskostnad på 35kr/mån. Helförsäkring på IF skulle jag få betala 14000/år cirka med samma avställningskostnad. Så tycker inte det va tokbilligt men jämförelsevis så är det nog ett pris man kan leva med. Nu med halvförsäkring kommer man ju bara betala runt 2500 om året vilket inte svider speciellt hårt ens för en student som jag.. :tungan Dock var IF det billigaste av alla jag ringde, bil o mc sport hade skapligt pris men då gäller ingen avställning och man själv får endast köra hojjen. Men där låg priset på cirka 8000/år/helförs. Trygghansa bl a. skulle ha runt 28000/år så gäller att man ringer runt till alla o kollar lite... :3freak

Jag 29år haft körkort i 6 år betalar 1445:-/år halvförsäkring på bilsport & mc. Jag har basförsäkring Årsförsäkring som dom flesta bolag har.

Är det nån som vet var man kan beställa delar till Hyosung för ett skapligt pris, nån internet sida exempelvis? funderar på o beställa en ny undertail innan man börja skära o såga i orginalet..thx

Näe han hade inga problem med leveransen. Däremot så va bukspoilern inte helt hundra i passformen.. Fick fila lite

Har provat en sån här hoj, och är jäkligt imponerad. Är väldigt sugen på att köpa. En liten fråga bara, hur mår dom efter >1000 mil maskinellt? Är det sämre kvalitet än Japs-hojar?

Finns det några packväskor som passar fästena under bönpallen? Och så är det ju några fästen på sidorna om bönpallen. Jag brukar toura mycket, och packväskor är ett krav.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman