hyosung gt 650

Pejo skrev:
2190586 Blir det tillräckligt knökigt så har ju inte en kinamoppe heller problem att hänga på.

Däremot framställs ofta Sv650 o Ducce monster som snabbare på kurviga vägar än sporthojjar, vilket i mina ögon är absurt, med tanke på att sporthojjar är gjorde för bana, vilket inte har sådär otroligt många skillnader gentemot "kurviga vägar".

Det är upp till föraren, inte hojjen. Men oavsett hur skicklig en förare är, så kan han inte kompensera för taskigt vikt/effekt-förhållande hur länge som helst.

Du verkar i vilket fall nöjd - det är det som räknas.


Har en R1a högre hastighet vid det långsammaste partiet i en kurva jämfört med en SV ? Möjligt att den har,men en inte pga mer effekt iallafall tror mer på en bättre förare samma krökning på kurvan för båda hojarna vilket ger samma accelerationer eller "krafter" på fordonen. Sen finns det väl många bevis på att det går att köra bana med en SV även om många "riktiga sporthojar" har bättre förutsättningar rent materialmässigt.

/Urban
 
Pejo skrev:
2190849 Huvudet på spiken, man tackar o bockar.

Känns som ironin inte kom riktigt hela vägen fram bara...

Hur som helst om du bara bryr dig om vad du ska kategorisera in en SV som så är det ok för mig....


/Urban
 
sir Urban skrev:
2190892 Känns som ironin inte kom riktigt hela vägen fram bara...

Hur som helst om du bara bryr dig om vad du ska kategorisera in en SV som så är det ok för mig....


/Urban

Det är alltid enklare om man skriver det man menar istället för att skriva det man inte menar och i efterhand hänvisa till "ironi".

sir Urban skrev:
2190633 Har en R1a högre hastighet vid det långsammaste partiet i en kurva jämfört med en SV ?
/Urban

En R1:a med en riktigt inställd framgaffel och bakdämpare ger förutsättningar för högre ingångshastighet och utgångshastighet. Har man dessutom bättre däck på så kan man nog ha högre lägsta-fart mitt i svängen också.

Eftersom R1:an har bättre markfrigång så kommer den inte heller att generera fotpinneskrap vid samma fart/nedlägg en Sv650 gör.

Men visst, en SV650 är "lika snabb som alla andra bara det är kurvig väg", bara rätt förare med rätt motivation sitter på.

F'ressten, vad kategoriserar jag in en SV som ?
 
Pejo skrev:
2190894 F'ressten, vad kategoriserar jag in en SV som ?

Ingen riktig sporthoj enligt att du citerade mig när jag skrev det?

/Urban


Vi ska inte ta död på tråden, Det är inte samma motorcyklar Hyosung (felstavat) som en SV men verkar som de bygger på liknande koncept.

Over and out end of discussion.
 
sir Urban skrev:
2190918 Ingen riktig sporthoj enligt att du citerade mig när jag skrev det?

/Urban


Vi ska inte ta död på tråden, Det är inte samma motorcyklar Hyosung (felstavat) som en SV men verkar som de bygger på liknande koncept.

Over and out end of discussion.

Dom är väldigt lika varandra, fast SVn är en sporthoj enl försäkringsbolagen
och dom har alltid rätt vet ni väl. :)

Tror nog att det är en bra hoj fast om du haft en r1a (trådstartaren) så
är det ju inte riktigt samma, men man har utomordentligt roligt på
en sv 650 eller en hyosung.
 
cleaner skrev:
2190952 Dom är väldigt lika varandra, fast SVn är en sporthoj enl försäkringsbolagen
och dom har alltid rätt vet ni väl. :)

Tror nog att det är en bra hoj fast om du haft en r1a (trådstartaren) så
är det ju inte riktigt samma, men man har utomordentligt roligt på
en sv 650 eller en hyosung.

Ja försäkringsbolag är lite mystiska av någon anledning rätta mig gärna om jag har fel så blev den betydligt dyrare att försäkra när den bytta modell? 02? eller 03?

Min har hela tiden hela tiden haft relativt billiga försäkringsmöjligheter utan att fuska.

Har aldrig sett en Hyosung i verkligheten men varför skulle man inte kunna tillverka en likvärdig cykel billigare än SVn?

/Urban
 
HAR TJATA PÅ IMPORTÖREN NU MEN GER UPP...
gt650R kommer ALDRIG att tas in i SVERIGE...
jävla skit säger jag bara....
 
Pejo skrev:
2190894
En R1:a med en riktigt inställd framgaffel och bakdämpare ger förutsättningar för högre ingångshastighet och utgångshastighet. Har man dessutom bättre däck på så kan man nog ha högre lägsta-fart mitt i svängen också.

En SV med rätt inställda/shimsade framgaflar och en bra bakdämpare kommer att kunna ha högre fart in och genom en kurva i kraft av dess lägre vikt.

Du kan ha samma däck på SVn som på R1an toker där... :7peta

En R1a kommer fortfarande att vara snabbare runt en bana med samma förare, men hastigheten genom en kurva kommer vara högst med den lättaste hojen.
Den lätta hojen kommer bromsa (mycket) senare, ha högre fart genom kurvan men förlora i utgången och på allt som är rakt.
 
PutteLiten skrev:
2198625 En SV med rätt inställda/shimsade framgaflar och en bra bakdämpare kommer att kunna ha högre fart in och genom en kurva i kraft av dess lägre vikt.

Du kan ha samma däck på SVn som på R1an toker där... :7peta

Hehe, jag vet. Men jag menar att t.ex SV'n i urpsrungsskick antagligen ger mindre självförtroende att gå in hårt in i en kurva än ex.vis en R1:a. Men börjar man modda kan man ju slänga på Öhlins Superbikegaffel o jämföra med den moddade SV'n... eller bara konstatera att rätt förare oavsett hoj åker fort på nästan vad som helst, men att olika hojjar har olika förutsättningar...
 
Japp, det köper jag. :)

SVns orginalgaffel var lite sunkig, men har för mig den fick en bättre tillslut. Fast en sådan modern SV har jag inte kört :tungan
 
Den där GT650R loggan skriker lågbudget och drar ner på helhetsintryket som fan. Dom lyckades ju få kåporna rätt fräcka men hur fan kunde den vidriga loggan godkännas?
 
Ni som redan kör Hyosung, har ni haft möjlighet att testa och göra en jämnförelse med SV'n?
 
Hedgehog skrev:
2199979 Ni som redan kör Hyosung, har ni haft möjlighet att testa och göra en jämnförelse med SV'n?


Nej det har jag inte gjort. Funderade på att prova sv 1000... men man är väl såld sen :Bugar
 
Raceman skrev:
2201108 Nej det har jag inte gjort. Funderade på att prova sv 1000... men man är väl såld sen :Bugar

Haha, den risken finns säkert.
Sitter och klurar vad som ska köpas efter någon norpade min hoj :(
så en jämnförelse hade varit trevligt.
 
Hedgehog skrev:
2201131 Haha, den risken finns säkert.
Sitter och klurar vad som ska köpas efter någon norpade min hoj :(
så en jämnförelse hade varit trevligt.

Jag har en hyosung o har testat även SV men är dock en oerfaren förare så har inte tokmycke att komma med! dock tyckte jag hyosungen kändes mer stabil och lite mer lätthanterlig. med som sagt, svårt o säga när man inte kan så mycke.
Min anledning till valet av hyosung över SV är i princip rent utseende mässiga, tycker SV:n halkar rätt långt efter där, iaf den nakna modellen.
 
Last edited:
Ekberg skrev:
1984195 Nää det var väll inte det som skulle diskuteras i denna tråd.
Men frågar du mig så skulle jag svara att den kvalar in ändå.
"Din" Bandit tävlas med på Strippen medans "min" SV tävlas med på bana.

2003SV3.jpg


..Och i England tävlar man på åkgräsklippare.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top