Hyosung gt 250 Comet, bra eller skit?

  • Thread starter Thread starter -Suzuki-
  • Start date Start date

-Suzuki-

Guest
Hejsan alla.

Jag har funderat på att införskaffa en Hyosung gt 250 Comet.

Nån som vet något om dem?

Svagheter/styrkor?
Serviceintervaller?
Pris på reservdelar?
etc

Inga "Köp R1:a annars är du töntig"-kommentarer tack, utan jag skulle bara vilja veta vad ni har för erfarenheter av den, eller om ni kan rekommendera en annan hoj i samma stuk för under 20k.

Tack på förhand! :Bugar
 
Tjöp en Gixxer 1000 annars är du töntig:D:krama


Hyosung- Billig, men är den bra?:va

Suzuki, Yamaha, Kawasaki och Honda, där finns det gott om reservdelar om ngt skulle gå sönder.

Dessutom tror jag att du snabbt kommer tröttna på en 250.
Börja med en 600 så har du ngt att växa i.

Just my 2 cents....
 
Tjöp en Gixxer 1000 annars är du töntig:D:krama


Hyosung- Billig, men är den bra?:va

Suzuki, Yamaha, Kawasaki och Honda, där finns det gott om reservdelar om ngt skulle gå sönder.

Dessutom tror jag att du snabbt kommer tröttna på en 250.
Börja med en 600 så har du ngt att växa i.

Just my 2 cents....

Det är ju just det om den är bra som jag undrar.. :tungan

Och den ska ju inte vara den enda hojen i garaget, dessutom kör jag som en snigel :D
 
Det är ju just det om den är bra som jag undrar.. :tungan

Och den ska ju inte vara den enda hojen i garaget, dessutom kör jag som en snigel :D

Om det inte ska vara den enda hojen i garaget varför köpa ngn alls då?:va

Om du vill ha ett vettigt svar...

NEEEJ!!!! Den är inte bra, den heter Hyosung

Skulle kunna vara en mobiltelefon från Korea.....:brinnerup
 
Det där var väl inget vettigt svar? Du kan ju inte säga en motorcykel är dålig bara för att den heter Hyosung...

... men det är ingen Honda. Men nog kan man få den att hålla bra. Det beror på hur man kör och sköter den.
 
Jag för mig att MCN gjorde ett test då de jämförde hoysung 250 mot ninja 250. Prestanda och "rolig att köra"-faktorn var likvärdiga hojarna emellan, men byggkvaliten och kvaliten i allmänhet var bättre på ninjan.
Annars google runt en stund, det finns en del matnyttigt att läsa, nu när koreanerna har funnits ute på maknaden ett tag.
 
Min gamla jobbarkomis kör Hyosung GT 650 Comet. Han vad helnöjd och var imponerad över byggkvalitén på en så pass billig hoj. Reservdelar hade han inga problem med. Kanske hade han bara tur....
 
Jag körde comet 650 som min första hoj. Tyckte den var riktigt härlig faktiskt. Perfekt som första hoj. Var inget effektmonster, inte dom skarpaste komponenterna, men jag hade förbannat roligt med den, och ingenting krånglade under de mil jag hade den.
 
Jag garanterar att de 7 st ägarna till en GT250 2010 i Sverige inte hänger här. Eller hänger med överhuvudet taget.

Är man ok med 10 hästar kan man faktiskt köpa vad fan som helst, Koreanskt är säkert ok. Fast för 20" finns det många beg japs som håller/går bättre trots 15 på halsen.
 
jag köpte mig en 650 comet förra våren (dåligt med pengar så det va antingen det eller ingen alls) Mitt intryck är att den är väl okej att köra men jag e alltid nervös om jag ska köra längre för jag litar inte på den .. avd det gäller reservdelar så kan du vända dig till triumphcenter i löddeköpinge.. de tar hem från general agenten i danmark..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top