Hyosung gt 250 Comet, bra eller skit?

• Thread starter Thread starter -Suzuki-
  • Start date Start date

-Suzuki-

Guest
Hejsan alla.

Jag har funderat på att införskaffa en Hyosung gt 250 Comet.

Nån som vet något om dem?

Svagheter/styrkor?
Serviceintervaller?
Pris på reservdelar?
etc

Inga "Köp R1:a annars är du töntig"-kommentarer tack, utan jag skulle bara vilja veta vad ni har för erfarenheter av den, eller om ni kan rekommendera en annan hoj i samma stuk för under 20k.

Tack på förhand! :Bugar

Tjöp en Gixxer 1000 annars är du töntig:D:krama

Hyosung- Billig, men är den bra?:va

Suzuki, Yamaha, Kawasaki och Honda, där finns det gott om reservdelar om ngt skulle gå sönder.

Dessutom tror jag att du snabbt kommer tröttna på en 250.
Börja med en 600 så har du ngt att växa i.

Just my 2 cents....

Tjöp en Gixxer 1000 annars är du töntig:D:krama

Hyosung- Billig, men är den bra?:va

Suzuki, Yamaha, Kawasaki och Honda, där finns det gott om reservdelar om ngt skulle gå sönder.

Dessutom tror jag att du snabbt kommer tröttna på en 250.
Börja med en 600 så har du ngt att växa i.

Just my 2 cents....

Det är ju just det om den är bra som jag undrar.. :tungan

Och den ska ju inte vara den enda hojen i garaget, dessutom kör jag som en snigel :D

Det är ju just det om den är bra som jag undrar.. :tungan

Och den ska ju inte vara den enda hojen i garaget, dessutom kör jag som en snigel :D

Om det inte ska vara den enda hojen i garaget varför köpa ngn alls då?:va

Om du vill ha ett vettigt svar...

NEEEJ!!!! Den är inte bra, den heter Hyosung

Skulle kunna vara en mobiltelefon från Korea.....:brinnerup

Det där var väl inget vettigt svar? Du kan ju inte säga en motorcykel är dålig bara för att den heter Hyosung...

... men det är ingen Honda. Men nog kan man få den att hålla bra. Det beror på hur man kör och sköter den.

Jag för mig att MCN gjorde ett test då de jämförde hoysung 250 mot ninja 250. Prestanda och "rolig att köra"-faktorn var likvärdiga hojarna emellan, men byggkvaliten och kvaliten i allmänhet var bättre på ninjan.
Annars google runt en stund, det finns en del matnyttigt att läsa, nu när koreanerna har funnits ute på maknaden ett tag.

Min gamla jobbarkomis kör Hyosung GT 650 Comet. Han vad helnöjd och var imponerad över byggkvalitén på en så pass billig hoj. Reservdelar hade han inga problem med. Kanske hade han bara tur....

Jag körde comet 650 som min första hoj. Tyckte den var riktigt härlig faktiskt. Perfekt som första hoj. Var inget effektmonster, inte dom skarpaste komponenterna, men jag hade förbannat roligt med den, och ingenting krånglade under de mil jag hade den.

Jag garanterar att de 7 st ägarna till en GT250 2010 i Sverige inte hänger här. Eller hänger med överhuvudet taget.

Är man ok med 10 hästar kan man faktiskt köpa vad fan som helst, Koreanskt är säkert ok. Fast för 20" finns det många beg japs som håller/går bättre trots 15 på halsen.

jag köpte mig en 650 comet förra våren (dåligt med pengar så det va antingen det eller ingen alls) Mitt intryck är att den är väl okej att köra men jag e alltid nervös om jag ska köra längre för jag litar inte på den .. avd det gäller reservdelar så kan du vända dig till triumphcenter i löddeköpinge.. de tar hem från general agenten i danmark..

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!