hyosung comet

HållfasTTTTTTTTTTTTTTTTTTTheten... Hållf har inget med fastigheter att göra!

Förlåt för att jag inte sitter och kontrollerar varje ord noggrant innan jag skriver ett inlägg på ett forum :tummenupp För mig har det ingen betydelse hur man stavar, om man inte ska skriva något viktigare är ett litet inlägg på ett forum:gnissla


Får väl ursäkta så mycket om det störde dig så otroligt mycket :tungan :)
 
om motorn:

tydligen ska det ha gått till så här, sant eller inte vettefan, men troligt:

hyosung tillverkade en gång i tiden suzuki motorer, suzuki valde sedan att dra tillbaka tillverkningen..
hoppsan så stod hyosung med maskiner för att tillverka en halv hoj, och valde att expandera till ett eget märke istället för att lägga ner.



därav kommer nog lite att dels så ligger hyosung lite efter i motorutvecklingen (nyss bytt till insprut) dels ligger chassi och allmän hoj-teknik också lite efter..

ger man dem ett par år till så har de nog hunnit klättra upp till samma nivå som honda o dyl.
 
Måste säga för mig är en viktig aspekt med hojen, unikiteten. Hyosung är ju väldigt ovanliga (i Sverige i allafall). Men i det här landet verkar det som vi vågar inte sticka ut från mängden, ungefär som alla ska volvo.....visst de kanske lättare att hitta verkstäder och reservdelar, men frågan är värt det?? Vara som alla andra... Jag tycker de så tråkigt att alla ska vara likadana, hur många Rettor,gixxers och erf-6:or ser man inte om dagen på avenyn? Man orkar inte vrida på huvudet ens( men lyssnar gärna på ljudet dock) Sedan tror alla att deras retta är JÄTTEUNIK bara för de byt blinkers, tailen, och i bästa fall ngn race-kite som alla andra har också.

Visst hade jag haft obegränsad med pengar så hade jag hellre varit "unik" med en MV Agusta Brutale än en Hyosung Comet. Men aldrig att jag skulle köpa en erf- 6 lr Suzuki SV för det är säkrare kort lr har typ 4 hästar mer lt nåt. För att inte tala om att folk hellre köper en tio år gammal hoj för samma pengar bara för det känns säkrare/coolare. Angående andrahandsvärdet, de flesta måste väl inte köpa en helt orörd hoj direkt från fabriken. Så om man är så rädd för det så kan bara väl plocka en som har rullat lite då. (Jag köpte en som hade rullat 60 mil och fick den 35 % billigare från mc-handlaren med garanti)

När det gäller "kvallen", visst jag skulle bara ljuga om skulle påstå att hyosung är kommit riktigt lika långt som japanera, som är bäst. Men dem är enligt min uppfattning inte alls så långt ifrån som folk (som aldrig ägt en själv) här påstår, om de blir lite fler som vågar satsa på deras hojar så tror jag de inte har många år kvar tills de är "där". Och visst känns det gött att kunna hjälpa en uppstickare som med sin existens bidrar till konkurrens på markanden samt större urval för oss köpare i slutändan också, även om det inte största argumentet för att köpa en hoj. När det gäller kvaliteten ska jag också nämna jag var hos harleyshopen här i stan som hade förut några hyosung glidare till salu också. Där sa mekanikern att de svårt att få sålt dessa hojar eftersom de så märkesfixering i sverige, men annars sa han att det sitter exakt samma j-vla komponeter i dem som de andra hojarna.
 
Måste säga för mig är en viktig aspekt med hojen, unikiteten. Hyosung är ju väldigt ovanliga (i Sverige i allafall). Men i det här landet verkar det som vi vågar inte sticka ut från mängden, ungefär som alla ska volvo.....visst de kanske lättare att hitta verkstäder och reservdelar, men frågan är värt det?? Vara som alla andra... Jag tycker de så tråkigt att alla ska vara likadana, hur många Rettor,gixxers och erf-6:or ser man inte om dagen på avenyn? Man orkar inte vrida på huvudet ens( men lyssnar gärna på ljudet dock) Sedan tror alla att deras retta är JÄTTEUNIK bara för de byt blinkers, tailen, och i bästa fall ngn race-kite som alla andra har också.

Visst hade jag haft obegränsad med pengar så hade jag hellre varit "unik" med en MV Agusta Brutale än en Hyosung Comet. Men aldrig att jag skulle köpa en erf- 6 lr Suzuki SV för det är säkrare kort lr har typ 4 hästar mer lt nåt. För att inte tala om att folk hellre köper en tio år gammal hoj för samma pengar bara för det känns säkrare/coolare. Angående andrahandsvärdet, de flesta måste väl inte köpa en helt orörd hoj direkt från fabriken. Så om man är så rädd för det så kan bara väl plocka en som har rullat lite då. (Jag köpte en som hade rullat 60 mil och fick den 35 % billigare från mc-handlaren med garanti)

När det gäller "kvallen", visst jag skulle bara ljuga om skulle påstå att hyosung är kommit riktigt lika långt som japanera, som är bäst. Men dem är enligt min uppfattning inte alls så långt ifrån som folk (som aldrig ägt en själv) här påstår, om de blir lite fler som vågar satsa på deras hojar så tror jag de inte har många år kvar tills de är "där". Och visst känns det gött att kunna hjälpa en uppstickare som med sin existens bidrar till konkurrens på markanden samt större urval för oss köpare i slutändan också, även om det inte största argumentet för att köpa en hoj. När det gäller kvaliteten ska jag också nämna jag var hos harleyshopen här i stan som hade förut några hyosung glidare till salu också. Där sa mekanikern att de svårt att få sålt dessa hojar eftersom de så märkesfixering i sverige, men annars sa han att det sitter exakt samma j-vla komponeter i dem som de andra hojarna.

:tummenupp Om du ska ha reservdelar kan jag tipsa om att jofrab har hela sortimentet till Comet, och t.ex. Granngården tar in saker från jofrab :)
 
Visst hade jag haft obegränsad med pengar så hade jag hellre varit "unik" med en MV Agusta Brutale än en Hyosung Comet.


Problemet är egentligen att ni inte har obegränsat med pengar för hade ni haft det hade ni inte köpt hojen.

Jag tycker iofs att båda mina hojar suger men jag fick inte handla något annat för min snåla tjej som tycker man skall lägga pengar på smink och annat tjafs :D

Nä nu ska jag gå ut och putsa på min "volvo"

Ps Twin regerar Ds
 
Måste säga för mig är en viktig aspekt med hojen, unikiteten. Hyosung är ju väldigt ovanliga (i Sverige i allafall). Men i det här landet verkar det som vi vågar inte sticka ut från mängden, ungefär som alla ska volvo. *mer text*

Bra skrivet:tummenupp Hyosung släpper snart sin 450 (?) supermotard, ska bli spännande att se vart priset hamnar. Sen kommer det att komma en 1000cc sportmaskin inom en snar framtid, det kan bli spännande:tummenupp

Ser att du har tagit ditt nick från ett Hyosung-forum:)

http://www.korider.com/forum/index.php

Där finns mycket info att hitta om man är intresserad av Hyosung-moppar:) :tummenupp
 
Jag tycker iofs att båda mina hojar suger men jag fick inte handla något annat för min snåla tjej som tycker man skall lägga pengar på smink och annat tjafs :D
Ps Twin regerar Ds
:pannkyss

Bra skrivet:tummenupp Hyosung släpper snart sin 450 (?) supermotard, ska bli spännande att se vart priset hamnar. Sen kommer det att komma en 1000cc sportmaskin inom en snar framtid, det kan bli spännande:tummenupp

Ser att du har tagit ditt nick från ett Hyosung-forum:)

http://www.korider.com/forum/index.php

Där finns mycket info att hitta om man är intresserad av Hyosung-moppar:) :tummenupp

Jag kommer nog plocka ut en GT650iR (helkåpaversionen med insprutning) till nästa säsong faktiskt, anledningen jag inte gjorde det i år beror på försäkringen skulle för "dyr" i år (fyller "gammal" nästa vår) men faller priserna mkt på de gamla GT650R:en så köper jag en sådan istället. Det bästa skulle vara isåfall hitta en knappt körd 05:a så kan jag redan efter en säsong få en helförsäkring på 4000kr/år på bilsport-mc

Ja 1000cc har man hört ett tag om, hoppas den kommer snart, för fanbäraren för en mcmärke är ju oftast deras 1000cc sporthoj. Motoraden hade jag ingen aning om, har alltid varit lite småsugen på en sådan också som bus hoj, blir försäkringen billig så kanske man har råd att så småningom plocka ut en sådan också då.:tungan

Ja Limez, ngn borde faktiskt tipsat trådskaparen lite tidigare angående www.korider.com bra forum faktiskt:tummenupp Där kan iaf folk stava namnet märket...innan de ger sin åsikt på hur dålig den är...:D

:tummenupp Om du ska ha reservdelar kan jag tipsa om att jofrab har hela sortimentet till Comet, och t.ex. Granngården tar in saker från jofrab :)


Tack för tipset, men jag kände faktiskt till dem också:tungan har faktiskt just nu mellan aquilan som pendlingshoj till jobbet och ringt dem för att få delar, men det gäller att hitta ngn som vill beställa hem varorna, för de säljer inte till privatpersoner. När jag bodde i borås så vart det stibix som var återförsäljare där för dem men dem sög verkligen, var absolut inte så villiga att hjälpa till, så fort man ville fixa ngt så han chefen/ägaren äsch ta och köp en riktig hoj istället (och syftade väl indirekt på kawasaki) och var sällan villiga att hjälpa till med ngt (dock var mekanikern där väldigt trevlig och hjälpsam). Så i gbg fick jag iaf tipset om ACE som återförsäljare.

jag passade fråga jofrab också om ingen återförsäljare har varit villig att hämta gt250r:en? för kanske finns det en marknad för den också (en sportig pendelhoj med billig försäkring?) med tanke folk har slagits om att få lillninjan.
 
Hallå:hördu det här är faktiskt sporthoj.com där måste man ha minst 1000cc
helst inte äldre än en -07a helst en japansk gixxeR1a, man måste ha så dyr utrustning som möjligt annars så kör man ihjäl sig på en gång, då duger ingen koreansk Hyosung eller någon annan gammal häck:D
 
Alla ni som vet något om denna hoj har faktiskt skrivit ner mkt bra fakta, och det tackar jag hjärteligt för :)

Sen är det som vanligt här på SH att några muppar måste yttra sig utan vetskap o kunskap,, men det hör till.. jag tillhör den skaran i vissa trådar.. provkörning hoppas jag på i veckan..återkommer.......... :) Skriv gärna mer så länge..
 
Alla ni som vet något om denna hoj har faktiskt skrivit ner mkt bra fakta, och det tackar jag hjärteligt för :)

Sen är det som vanligt här på SH att några muppar måste yttra sig utan vetskap o kunskap,, men det hör till.. jag tillhör den skaran i vissa trådar.. provkörning hoppas jag på i veckan..återkommer.......... :) Skriv gärna mer så länge..

Gött att du ger hojen en chans....ett tips när du provar dem kolla med tidigare ägaren angående strömöverföringen, ganska vanligt fel att cdi boxen lr regulatorn måste bytas. Ett mindre vanligt fel är bensinpumpen behöver också ersättas. Annars ska det inte vara ngt annat vad jag har hört.

Det annat tips är ju annars att plocka en helt ny comet med insprutningsmotor och fyra års garanti. en sådan kan du få i tyskland från 4500 euro.

ps.själv är jag intresserad av helkåpa varianten, men vet fasiken om det finns ngn auktoriserad verkstad för hyosung i gbg trakten....asså som kan fixa garantiåtgärder. Ringde jofrab, men de verkar ju inte ha ngn koll överhuvudtaget....iaf inte den killen jag snackade med (somamrpraktikant?). Så är det ngn Limez & co som vet mer? ds.
 

Bifogat

  • 9a77_27.jpg
    9a77_27.jpg
    60.3 KB · Visningar: 108
Massa text som försvarar Hoysong.


Så du menar att man stannar upp och blir lite extra impad av en ranglig korean efter att ha sett sig trött på ER-6, R6 R1 osv osv:rolleyes:


Och det där med samma komponenter, lyssna inte så mycket på bittra mekaniker säger jag bara:D
 
så.. nu är den provkörd!

Om vi börjar med design:
Snygg, streetfighter look med mycket potential för modifiering.

Körmässigt:
Gött ljud (orginalljuddämpare), Pigg o svarade direkt på mina gasprov,
cruisade i byn..helt ok, gasade upp till mellan 90-140.. inga problem, inget wobbel, skrammel.. 140 plus.. blåste så in i he=/&"", fick krypa ner bakom strålkastaren.. 160-175 mätarfart..inga problem förutom vinden.. och fortare vill inte min dotter att hennes pappa skall åka :)

Nästa steg.. provköra med käringa därbak på bönpallen.. lol

det dom hade fixat på hojen var att att bakbromsen ville inte ta efter flera justeringar, men det löste dom sen.. en slang till tanken hade lossat,, bytt åtgärdat..

soo.. kommentarer.....skriv skriv..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top