Hynda Vs Kawasnuski

NordhNet

05´s första fortkörare? Japp
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
CBR900RR Eldblad -95
Kanske blir hängd för att jag postar detta här...

Någon som kan berätta för mej om kvalitetsskillnaderna mellan honda och kawasaki?

Man hör ju mycket gott om cbr modellerna vad gäller kvalitet, men inte mycket om zxr modellerna..

NordhNet skrev:

Någon som kan berätta för mej om kvalitetsskillnaderna mellan honda och kawasaki?

Man hör ju mycket gott om cbr modellerna vad gäller kvalitet, men inte mycket om zxr modellerna..

zx10r spöar allt

ninja_1 skrev:
zx10r spöar allt
Onödig kommentar, och väldigt barnslig. Du ska bannas ... he he

Mycket om kvalitet/hållbarhet är väl egentligen oxå mycket om hur du tar hand om din hoj.

Dessa trådar är (sorry) enligt mig totalt värdelösa, då alla kommer säga sinna åsikter om sinna hojjar! Jag tror inte det är någon märkbar skillnad på kvalite mellan honda och kawasaki, båda är ju jappsare! Det brukar knappast vara så att man köper en fin honda, och sedan byter upp sig mot en lika fräsh kawasaki för att sedan tycka, fan vad kawwan håller bättre..

tycon1 skrev:
Dessa trådar är (sorry) enligt mig totalt värdelösa, då alla kommer säga sinna åsikter om sinna hojjar! Jag tror inte det är någon märkbar skillnad på kvalite mellan honda och kawasaki, båda är ju jappsare! Det brukar knappast vara så att man köper en fin honda, och sedan byter upp sig mot en lika fräsh kawasaki för att sedan tycka, fan vad kawwan håller bättre..

Ok, det låter bra... tack för er hjälp :tummenupp

NordhNet skrev:
Ok, det låter bra... tack för er hjälp :tummenupp

Jag ville inte låta stursk eller nått..Men jag är rädd för att det blir så att dom som har honda kommer säga, "köp en honda, håller skit bra" och dom med kawwa säger samma sak om deras hojjar lixom! Det som kan vara bra är att ta det märke där du har lättast att FÅ TAG PÅ reservdelar..dvs om du har en honda leverantör utanför huset, kan det ju vara fördel att köpa honda då..Men annars är det samma kvalite!

Swedie skrev:
Onödig kommentar, och väldigt barnslig. Du ska bannas ... he he

Mycket om kvalitet/hållbarhet är väl egentligen oxå mycket om hur du tar hand om din hoj.

förlåt swedie..jag e ett stort barn heheheh.....

Att Honda har fem års garanti och har haft det länge måste ju betyda nåt..

Har aldrig ägt nån honda, men har fått uppfattningen att de håller stt par snäpp bättre än kawwa.

Men som sagt beror det ju mycket mer på skötsel/service än på märke.

Överlag brukar man väl säga att Honda har bäst kvalitet av dom japanska märkena. Kawa är inte direkt kända för sin vrålkvalitet egentligen. Det slamrar lite om motorn bla.
Dock är det sällan jag sett någon göra direkta klagomål på Kawasaki. Jag antar att man inte gnäller på sitt "eget" märke kanske. Själv är jag väldigt nöjd o min ZX6a har rullat snart 5000 problemfria mil.
Sköter man dom rätt så håller dom nog okej också. Eller så har jag bara haft tur...

Jag tror nog ändå att skötseln utav hojen är viktigare än hurvida märket har bättre kvalitet överlag.

Mina 50 öre...

Vet inte om det är någon större kvalitetsskillnad på japshojjar egentligen.
En del Kawor har en tendens att rassla från motorn men de verkar inte gå sönder oftare för det...

Mattias sa en gång till mig att "Köp nåt i stil med en Fireblade-00 eller så, så kommer du att få känna på underhållsfrihets-nirvana."

NordhNet skrev:

vi mailar istället så det blir rätt och ingen kan se vad jag skriver :tummenupp

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör