Hylsnyckelsats?

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Man köper inte en hylsnyckelsats utifrån om det ingår tänger eller inte... bra tänger kostar för lite för att vara en avgörande faktor.

om du läser mitt tidigare inlägg där jag påpekar att jag har allt nödvändigt i garaget redan men vill ha EN låda som smidigt kan ta med mig till crossbanan där jag har det nödvändigaste och tänger är jävligt nödvändigt.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Mmm okej, inom Europa iaf. :tummenupp


Visst, jag är med dig, det låter smidigt. Men man måste likförb... ha en 32-hylsa med 1/2" skaft så fort man ska justera kedjan.

Svart såg riktigt kunnigt ut, men varför ingen 32-hylsa?!



Kul historia! Där ser man att för hemma- och hobbybruk finns ingen anledning att betala för kvalitet högt över huvudet på användaren.
--

Så här ser dagens inköp ut:
View attachment 417496

Det blev Kamasa-satsen, mest för att... inte vet jag. :)

Och skruvdragare har jag sargat om i den här tråden, så det var väl dags att köpa nu:
http://www.sporthoj.com/forum/showt...-f%F6r-hemmabruk-vad-beh%F6ver-jag&highlight=

Kamasa är ett bra val då du kan gå in till vilken återförsäljare som helst och kräva en ny om den gamla gått sönder.

Bacho tillverkas lite varstans (sågar i Bollnäs ) men mycket i Kina samt att dom tillhör gigantiska SNA som äger bla snap-on och john deere vilket gör att dom får olika fokus för varumärkena. Dock så blandar bacho friskt mellan ren kvalité och inte alls kvalité.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Kamasa är ett bra val då du kan gå in till vilken återförsäljare som helst och kräva en ny om den gamla gått sönder.

Bacho tillverkas lite varstans (sågar i Bollnäs ) men mycket i Kina samt att dom tillhör gigantiska SNA som äger bla snap-on och john deere vilket gör att dom får olika fokus för varumärkena. Dock så blandar bacho friskt mellan ren kvalité och inte alls kvalité.
Ja, jag har varit nöjd med Kamasa-satsen jag haft tidigare.
Jag har utnyttjat garatin ett par gånger, bl.a. en gång för att 1/4" T-handtaget böjde sig när jag bröt i med nån hävarm. Killen vid disken var dock hjälpsam, även om han förstod vad som hänt; "Nej, jag ser inga märken efter några förlängnings-verktyg, så det här byter vi ut."


Annars känns det lite sådär när man läser villkoren för garantin :gnissla:

" Förutsättningar för att Kamasa Tools garanti ska gälla, är att:
• Verktyget är ett Kamasa Tools®-verktyg
• Verktyget har använts på ett riktigt och avsett sätt
• Verktyget har vårdats väl, dvs. rengjorts och smorts in
• Verktyget inte har överbelastats
• Verktyget inte är utslitet
"

http://www.kamasatools.com/sv/Om-Kamasa-Tools/Kvalitet-pa-KamasaTools/
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

Enkie

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
ZX-7R -97, R1 -10, 888 -93
Jag vill ondgöra mig över Bacho lådan, köpte en liknande hos Jula. Verktygen håller förväntad kvalitet. Men snilleblixten att skicka med några få blocknycklar och några få lednycklar var inte så smart. Det större Bacho sortimentet har en komplett blocknyckelsats upp till 19mm. I min mening vore det bättre att inte ha med lednycklarna men ha 8-19mm eller vad man nu väljer än lite godtyckliga mått på blocknycklar. Också störande att man snålat in på 7mm insex, som man alltid saknar vid bromsmekande på bil. Man får väl till det priset se det som en prisvärd spärrnyckelsats - sedan är det en bonus att man får med några blocknycklar. Men har man en plan på att använda blocknycklar överväg ett komplett sortiment.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Bästa satsen jag äger, KTM's 60 delars låda. Går att få ner i vilken jäkla ryggsäck som helst om man ska åka långt och vill ha verktygen nära till hands. Det enda jag inte kan lossa är muttern till styraxeln (27mm). Den var rabatterad till en dryg tusenlapp när jag köpte den, borde finnas "billiga" på Ebay.
00029098100.jpg
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Om du har en fast plats/garage. Köp vilket sett som helst sol passar dig. Om du behöver flytta runt verktygen är det jävligt praktiskt med tillhörande väska/ låda, jag har nåt viltema kit som har det mesta jag behöver. Men vissa av verktygen är ett helvete att lossa ur fästena, inte helt ovanligt med små blåmärken på knogarna, så prova, innan du köper. Srn hade jag köpt en xxl verkygslåda för att slänga i alla special verktyg, långa momentnycklar, micrometer o annat krams, som kanske inte alltid mår bra i dammet i alltiallo lådan. Sen en alltiallo låda för alla udda prylar verktyg, o några sortiments lådor. O unna dig ett snickar bälte, sjukt smidigt att avlasta händer, o minimera letande efter förlagda verktyg, extra bra när man stått o mekat i timmar inte käkat pissi nödig byxorna hänger på halvglänt, för man har självklart snygga jeans, vita kallingar o helt neroljade händer, just då. Är inte fokusen på topp :) mycket verktygs letande, senast jag o polaren mekade, så överdriver jag inte när jag säger att vi båda förlade verktyg minst 50 gåbger o stog frågandes, kliandes på huvudet o leta efter ett verktyg, som vi ibland använt 30 sekunder innan, aja nu har jag tappat tråden helt. Lycka till alla hemma pulare
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top