Hylsa till Mv Agusta

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Tjena

Jag tänkte byta bakdäck på min Mv Agusta 1000r 07 och upptäckte då att man måste ha nån special hylsa till hjulmuttern på enkelsvingen. Finns det någon här på sh som har en sån liggande och kan tänka sig låna ut den i några timmar i Stockholmsregionen? (pant lämnas självklart om det skulle behövas) eller rent utav vill sälja en sån hylsa till mig?.

VA?? Har du köpt en moppe? Jag trodde du skulle köpa sorthoj! :)
Men du kör väl fort endå! ;)

Men ang hylsan där.. Är det itne en "vanlig" mutter på den? fast 12kant ist för 6?
Det ska itne vara några problem att få bort den i så fall finns nog hyllsa på swedol om inte annat så borde en stor blocknyckel passa fintom man kommer åt att dra med en sån..?

Hej
Jag har en hylsa dock ej någon momentnyckel för vänster gäng.
Mvh
Sjökan

Hej
Jag har en hylsa dock ej någon momentnyckel för vänster gäng.
Mvh
Sjökan

Tack för erbjudandet:) men nu är saken fixad, fick bli en biltemanyckel i höstas. Satan vad tung den var, kan säkert använda den till hantel om man skulle vilja.

Tack för erbjudandet:) men nu är saken fixad, fick bli en biltemanyckel i höstas. Satan vad tung den var, kan säkert använda den till hantel om man skulle vilja.

Min väger 40 gr Alu grova armar passar dåligt i stället.hur drog du momentet ?

Min väger 40 gr Alu grova armar passar dåligt i stället.hur drog du momentet ?

Jag märkte allt innan jag lossade den, då var det bara att dra den till samma märkning/moment som den var innan jag lossade muttern.

Jag märkte allt innan jag lossade den, då var det bara att dra den till samma märkning/moment som den var innan jag lossade muttern.

Enkelt det har jag inte provat man blir lite orolig med tanke på lagringen som vissa haft problem med.har du planerat någon ban dag?

Enkelt det har jag inte provat man blir lite orolig med tanke på lagringen som vissa haft problem med.har du planerat någon ban dag?

Jag har inte planerat nån bandag än men det kommer väl, får börja med några gruppkörningan med sh när våren kommer:).

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph