Hyllning till förolyckade F1 förare!

Den är lite smått sorglig faktiskt :(

Har man sett den klappar hjärtat lite extra när dom kraschar i Moto GP å F1. Å dom som tycker att krascherna är det roligaste blir man fan arg på.

brorzan skrev:
2296141 Den är lite smått sorglig faktiskt :(

Har man sett den klappar hjärtat lite extra när dom kraschar i Moto GP å F1. Å dom som tycker att krascherna är det roligaste blir man fan arg på.

Jag tar ingen i försvar av de som tycker det är roligt, däremot är jag emot att man försöker göra sporten säkrare genom att förstöra den. Man väljer själv som förare om man vill köra ett dödsföraktande race, gillar de inte det så hittar de andra som vill göra det.
Eller ska de strypa crossarna nu också, eller förbjuda stora kompressormatade V8:or i cigarette-race etc?
Näe, tillbaka med slick till att börja med, sedan succesivt återgå till de gamla reglerna. Då kommer jag börja kolla igen.

Dee_cati skrev:
Jag tar ingen i försvar av de som tycker det är roligt, däremot är jag emot att man försöker göra sporten säkrare genom att förstöra den. Man väljer själv som förare om man vill köra ett dödsföraktande race, gillar de inte det så hittar de andra som vill göra det.
Eller ska de strypa crossarna nu också, eller förbjuda stora kompressormatade V8:or i cigarette-race etc?
Näe, tillbaka med slick till att börja med, sedan succesivt återgå till de gamla reglerna. Då kommer jag börja kolla igen.
Jag menade inte att man ska förstöra sporten, självklart vill man ju ha stenhårda dueller. Men folk som efter första kurvan suckar besviket för att ingen voltade/körde in i muren kan fanimej gå å hänga sej.

brorzan skrev:
2296168 Jag menade inte att man ska förstöra sporten, självklart vill man ju ha stenhårda dueller. Men folk som efter första kurvan suckar besviket för att ingen voltade/körde in i muren kan fanimej gå å hänga sej.
Så för att de vill att nån ska skada sig så tycker du att dem själva ska skada sig? Du är inte bättre än dem då...

Vilken hyllning

Den där var ruskigt bra, stor eloge till dom som har gjort den . ganska ruskigt att se hur pass illa förberedda de var för olycker förr i tiden.

Solid snake skrev:
Så för att de vill att nån ska skada sig så tycker du att dem själva ska skada sig? Du är inte bättre än dem då...
Jag menade det inte bokstavligt, flåt om jag var otydlig ormen.

Fin hyllning! :tummenupp

Men får kalla kårar, av att se Ratzenbergs krasch! Se när bilen kommer glidandes, och huvudet "hänger och slänger" och upplivningsförsöken... Usch! :(

Edit: Sennas krasch är ju inte nådig, heller. :död

Last edited:
Fyfan vilka starka scener. Roger Williamson ca 2min, när någon springer ut och förtvivlat försöker rädda honom ur det brinnande vraket.

sEiKo skrev:
2296968 Fyfan vilka starka scener. Roger Williamson ca 2min, när någon springer ut och förtvivlat försöker rädda honom ur det brinnande vraket.

Har sett den delen förut!! Det är tydligen en förare från ett annat stall som springer fram :(

Den där filmen fick mej att börja tänka på när jag såg Sennas crash direkt på tv :(

Det där är inga kul bilder alls, bilarna tog ju eld till höger och vänster under 60-70-talen, snacka om fruktansvärt öde att grillas levande fastklämd i ett bilvrak.

Sen blev man påmind om Jochen Rindt också, världsmästare postumt, vilket öde det var då.....:(

Chris Ash skrev:
2297584 Det där är inga kul bilder alls, bilarna tog ju eld till höger och vänster under 60-70-talen, snacka om fruktansvärt öde att grillas levande fastklämd i ett bilvrak.

Sen blev man påmind om Jochen Rindt också, världsmästare postumt, vilket öde det var då.....:(
Rindt var kungen, precis som Ronnie. Fast körde man F1-bil under 60- och 70-talen med den hänsynslösa och passionerade inställning som Ronnie hade, var det nästan förutbestämt hur det skulle sluta.

fyfan vad tungt att titta på när Roger Williamson (förmodligen) polare av något slag rusar fram och gör allting för att rädda honom.

Chris Ash skrev:
2297584 Det där är inga kul bilder alls, bilarna tog ju eld till höger och vänster under 60-70-talen, snacka om fruktansvärt öde att grillas levande fastklämd i ett bilvrak.
Ja, utvecklingen har verkligen gått framåt.

Se bara på Kenny Bräck's krash. :skrämd

sEiKo skrev:
2296968 Fyfan vilka starka scener. Roger Williamson ca 2min, när någon springer ut och förtvivlat försöker rädda honom ur det brinnande vraket.
Lillen79 skrev:
2296997 Har sett den delen förut!! Det är tydligen en förare från ett annat stall som springer fram :(

Den där filmen fick mej att börja tänka på när jag såg Sennas crash direkt på tv :(
Quaya skrev:
2298268 fyfan vad tungt att titta på när Roger Williamson (förmodligen) polare av något slag rusar fram och gör allting för att rädda honom.

Det är David Purley man ser förtvivlat försöka rädda Williamson, de låg sida vid sida under träning när Williamson fick punktering varvid bilen flippar över när han går över curbsen för att sedan fatta eld.

Det är samma David Purley som överlevt krashvåld på 179G, efter att ha bromsat in från 173 till 0 km/h på ofattbara 660 mm

Dog sedemera i en Flygkrash.

Carcass skrev:
2301453 Det är David Purley man ser förtvivlat försöka rädda Williamson, de låg sida vid sida under träning när Williamson fick punktering varvid bilen flippar över när han går över curbsen för att sedan fatta eld.

Det är samma David Purley som överlevt krashvåld på 179G, efter att ha bromsat in från 173 till 0 km/h på ofattbara 660 mm

Dog sedemera i en Flygkrash.
Visst var det han som var med i experimenten om säkerhetsbälten? han satt på en släde som bromsades med vatten. Han var blind i 2 eller 3 dagar på grund av g-kraftens påverkan på ögonen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT