Video Hyfsat rapp moppe, den som ändå vore 15 igen

Vadå ingen Crescent F50? För att det inte är en originalmotor i ramen? För det är en Crescent F50 som körs...:)

img0466gp.jpg

img0464qq.jpg


img9772dd.jpg

Skulle vara kul och veta bromsträckan 100-0kmh:D
 
Vi som trimmar moppar brukar gå efter det så kallade stockholmsreglementet. Och så länge man utgår ifrån mopedblock (Ska ha sålts som 50cc moped) är det moped. I min ögon iallafall.

Att slänga i en crossmotor är ingen vits, ingen match alls. Går ju fort original! Är mer match att få bra fart i en mopedmotor!

Jag går efter västeråsreglementet och där har moppar 50cc :D Grymt bygge iaf men det vore ännu grymmare med en vass originalmotor. http://www.streetfire.net/video/50cc-zundapp-vs-golf-from-swedenludvika_50118.htm :Bugar
 
Det första jag tänkte på är hur man får stop :rolleyes:

Min gamla MT5:a fick jag att göra ca 115km/h uppmätt från en gammal Honda Accord (var säkerligen lite felvisning).

Men jag mins att bromsarna bleknade lite även på den efter några vändor på kurviga vägar.
 
Jo asså man kan ju inte sitta o sova o de farterna!
Flakan e uppmätt me gps, vindstilla! Man kan ju kolla över framvagnen lite då o då för de har ju hänt att broms/styrstag gått av! De vill man inte i närmare 100!
 
Bra drag i moppen (även om även jag föredrar 50cc av ortodoxa skäl)!
Det ska finnas någon gammal motortrimmare i södra Sverige som skrämt upp sin Honda MB5 (50cc originalcylinder) i farter över 130km/h om jag minns rätt.

Vassa tvåtaktare är så ballt så man blir knottrig!
 
Jag går efter västeråsreglementet och där har moppar 50cc :D Grymt bygge iaf men det vore ännu grymmare med en vass originalmotor. http://www.streetfire.net/video/50cc-zundapp-vs-golf-from-swedenludvika_50118.htm :Bugar


Jag bor i Västerås, och vad jag vet finns inte det reglementet här!:rolleyes:

Har kört dragrace med hojen nu också. (Aros Open i Johannisberg Västerås). Fick en tid på 10.58sek, vilket jag ska förbättra!


Ska bygga en 50cc Am6 (Med originalcylinder) någon gång. :)
 
Köpte en ljusblå Peugeot Ludix idag på blocket,en tant utanför stan sålde.Den hade gått 10mil och jag prutade ner den till 2000(den startade inte så jag sa att den förmodligen skurit) puttade i nytt batteri,rengjorde förgasaren och vips,gick som en klocka.Tog sedan av variatorstoppet och blindtarmen på blåset.Resultat 80blås på en standardmoppe,fullt tillräckligt för pendling. :banana
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top