Hyfsat lätt offroad

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Cool. Ska du ha den? Jag kan duga fixa parkering till den där i krokarna om du inte hinner få hem den.
Haha nääe, mitt sikte är inställt på hojarna med 84 mm slag.
 

Keller1975

Medlem
Gick med
30 Apr 2021
Ort
Utanför Nykvarn
Hoj
Husqvarna WRE 125 -95:a, Suzuki GSX650F 2009 ABS
Nu har jag hyrt en liknande bil från nån mack i slöddertälje men jag hade ju hellre betalat dig förstås. Lite sent att ordna nåt nu dock antar jag.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Den ser ju bra ut!

Det är taget. Jag har 15 mil (Nykvarn) så jag ska se hur jag löser transportfrågan. Kanske kan hyra nån skåpbil eller nåt. I värsta fall får man vara kreativ och hitta småvägar tillbaka. :)
Några fler men trevligare mil...

1.21 med direkttåg från Nykvarn, med byte 20 minuter till...
 

Keller1975

Medlem
Gick med
30 Apr 2021
Ort
Utanför Nykvarn
Hoj
Husqvarna WRE 125 -95:a, Suzuki GSX650F 2009 ABS
Huckan har kommit till sitt nya hem. Bild kommer! Jag har än så länge bara startat den och tagit en högst symbolisk tur runt kvarteret då jag inte har varit förutseende nog att skaffa hjälm än. Å andra sidan hade jag väl inte trott att jag skulle stå som hojägare ett par dagar efter att jag postat tråden om råd. Jag var inställd på ett långt sökande men ibland får man ett erbjudande som inte går att tacka nej till.

Stort tack till Säljaren och även JPT för sitt erbjudande. Otroligt snällt för det är tanken som räknas. :)

Jag kommer säkert behöva hjälp framöver med inställningar och skötsel för jag har inte pysslat med sånt här sen moppetiden... och det börjar bli några år sen.

Fan va blekfet jag ser ut förresten... Det måste vara photoshoppat!

;-)
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Omtänksamt med presenningen i botten.

Nästa kund med ett bohag som flyttlass hälsar och tackar.
 

Keller1975

Medlem
Gick med
30 Apr 2021
Ort
Utanför Nykvarn
Hoj
Husqvarna WRE 125 -95:a, Suzuki GSX650F 2009 ABS
64:90 på Biltema. Så kan de inte gnälla på eventuella oljefläckar. Det var mer självbevarelsedrift. :)
 

Keller1975

Medlem
Gick med
30 Apr 2021
Ort
Utanför Nykvarn
Hoj
Husqvarna WRE 125 -95:a, Suzuki GSX650F 2009 ABS
Hej,
Det är en "mellan" från OK/Q8:a. Det är typ en skåpbil så ingen lastbil. Innermåtten var 135 höjd vilket räckte, men vi fick ju skruva av speglarna så klart. Det kan vara smart att mäta cykeln först för det var inte jättemycket marginal när den stod upprätt. Men man kan ju trycka ihop fjädringen lite med spännbanden också.
 

Keller1975

Medlem
Gick med
30 Apr 2021
Ort
Utanför Nykvarn
Hoj
Husqvarna WRE 125 -95:a, Suzuki GSX650F 2009 ABS
Äntligen fått tag på en hjälm och har kört några mil nu. Bra tryck i motorn men den är svår att köra "lugnt" med. Den vill gärna vara på de högre varven hela tiden och då går det fort och det blir snabbt svårt på grus och skogsstigar. Hehe men det är kul som fan. =)
 

Keller1975

Medlem
Gick med
30 Apr 2021
Ort
Utanför Nykvarn
Hoj
Husqvarna WRE 125 -95:a, Suzuki GSX650F 2009 ABS
Jag tror att jag kan med hyfsad säkerhet säga att det är det bästa fordonköp jag har gjort. Nu har jag mest gjort dåliga men ändå. Jag fick den för en tredjedel av vad den är värd skulle jag tro. Stort tack till tidigare ägaren. =)

Jag noterar dock att den rusar lite på tomgången när den är varm. Är det bara att skruva in luftskruven lite eller behöver jag göra nåt mer avancerat? Min mekarvana begränsar sig till en Yamaha DT på nittiotalet.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror att jag kan med hyfsad säkerhet säga att det är det bästa fordonköp jag har gjort. Nu har jag mest gjort dåliga men ändå. Jag fick den för en tredjedel av vad den är värd skulle jag tro. Stort tack till tidigare ägaren. =)

Jag noterar dock att den rusar lite på tomgången när den är varm. Är det bara att skruva in luftskruven lite eller behöver jag göra nåt mer avancerat? Min mekarvana begränsar sig till en Yamaha DT på nittiotalet.

Kanske men den har väl stått ett tag och det kan ha oxiderat igen munstycken i förgasaren så du borde nog börja med att rengöra förgasaren.
 

Litenochklen

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2015
Ort
Örebro
Hoj
En gammal vän.
Kul att du är nöjd med affären.

Ang. Tomgången så är det nog bara att du skruvar ut tomgångsjusteringen lite tills den går ner till lagom varvtal. Jag fick byta en o-ring i förgasaren när jag tog fram den någon vecka innan du köpte så det är rent inuti.

/mattias
 
Last edited:

Keller1975

Medlem
Gick med
30 Apr 2021
Ort
Utanför Nykvarn
Hoj
Husqvarna WRE 125 -95:a, Suzuki GSX650F 2009 ABS
Blinkers på höger sida fungerar inte har jag noterat så jag tänkte byta. Vet du vad det är för lampor Mattias? Behöver jag skruva av blinkersen inne i kåpan för att få ut lampan? Jag får annars prova mig fram lite. =)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top