Hyfsad Effektkurva ...

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Var på Mcträff i Hagfors i helgen, och där var det en kille från Umeå tror jag det var, som hade bänkat sin Blackbird...

Vid första anblicken såg den ut som original, men sedan fick man ju se att det satt ett Marklund-turboaggregat monterad därunder.

Det enda som syntes utanpå var en maffig laddmätare på styret och en switch på vänster styrhalva där han kunde välja lågt eller högt laddtryck! :bow

241,5 hk på bakhjulet hade han vid högsta laddtrycket :rock Det borde ju räcka till :rodnar

Vet inte om denna killen e med på SH.com eller om nån annan här känner honom men...

Här är en bild på kurvan :skrämd

Bifogat

• kurva.jpg
    kurva.jpg
    65.4 KB · Visningar: 560
Går det ens att åka normalt med en sådan hoj? Eller är det liksom 402m som gäller?

Hmm... Mcträff i Hagfors... Första helgen i juli... dynojetbänk... Kan det vara Sundbäcken?? ;) Skulle egentligen också dit, men jag har ju inget körkort och farsan kände inte för det iår.... E i pricip uppväxt på den träffen... Har varit där sen jag var... 2 år eller nåt.... E j*vligt fint, och mycket :öl .... :rock

HA DE GÔTT

Den effektkurvan hade inte vari så dum att ha på min hoj :)

---OT---

vad har du eller någon gjort med tummen??? värsta bananböjen på den ju..

Ludde skrev:
Hmm... Mcträff i Hagfors... Första helgen i juli... dynojetbänk... Kan det vara Sundbäcken?? ;) Skulle egentligen också dit, men jag har ju inget körkort och farsan kände inte för det iår.... E i pricip uppväxt på den träffen... Har varit där sen jag var... 2 år eller nåt.... E j*vligt fint, och mycket :öl .... :rock

HA DE GÔTT

Japp... det var Sundbäckens Mc träff vi var på, vilken jävla bra träff säger jag bara! :rock

fireblade skrev:

---OT---

Vet inte varför det vart så (Tummen tillhör mig :D), kan de vara tumringen som gör det.... annars har jag inge svårt att böja tummen så :D

mycket roligare att krama ur 190HK utan turbo :tummenupp

750RR

maverick_750rr skrev:
En blackbird.
Eller kanske en gixxer1000.....

Fast man får ju hålla det rimligt.

750RR

Iofs... om man istället borrar upp dem, så lär man ju hamna där nånstans i effekt.. :D :rock

Mattiaz skrev:
Iofs... om man istället borrar upp dem, så lär man ju hamna där nånstans i effekt.. :D :rock

Min e borrad nu.... fast den ligger i 5 storla lådor och kommer även att göra så under vintern.....
men nästa år får du se vad den lämnar.

Planer inför nästa sesong kanske????

750RR

Förra sommaren på Pite Dragway, var det en norrman med en Hayabusa, bromsade 230 hk utan turbo. :tummenupp
Han hade med sig 3 hojar dit. Han sade att pengar var det enda han hade gott om....

Marlundbyggda hojar har en väldig fin effektkurva, speciellt hojar med mycket kubik, som gör att dom går utmärkt att köra under alla förhållanden. Jag provade en GSXr750 -98 med turbo och 200 hk. Den var lite toppig i karaktären men det är den ju original också. Känndes som det var lika tätt mellan växlarna som på en 250 cross. :rock

fireblade skrev:

---OT---

Skomakartumme ju. sån har jag med. riktigt bra att ha! ;)

Ludde skrev:
Mattiaz: Du har inga mer bilder därifrån??

HA DE GÔTT

Visst har jag det :) Fast de flesta är med oss i klubben på, så jag vet inte om du tycker de e så kul att se dem, men om du vill se dem så kan du ju PMa mig :hej

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back