Hydraulkoppling, lufta

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Hur gör ni för att lufta den på bästa sätt. :confused:
Jag tycker det är skitsvårt att få ut luften ur den där jäveln, de sätt jag provat känns allmänt osmidigt och tar tid.

Lätt. Sätt en slang på nippeln, fyll upp ordentligt med hydralvätska i behållarn. Öppna nippeln, tryck in kopplingen, stäng nippeln, släpp kopplingen. Repetera till ingen luft kommer. Se till att det alltid finns bra med vätska i behållarn annars är det bara att börja om..

Jag tömde mitt bromssystem helt innan jag hällde i ny bromsvätska.
Gör inte om det kids....

//Anders.

testa ta en "spruta" med oljan i, sätt en slang mellan den o nippeln, sen trycker du på olja så de kommer upp i behållaren. (alltså åt andra hållet).

Törnberg skrev:
Jag tömde mitt bromssystem helt innan jag hällde i ny bromsvätska.
Gör inte om det kids....

//Anders.

Jag gjorde likadant, har fortfarande inte fått till det, något förslag på hur man
ska fixa ur all luft?

tror du kan göra som jag skrev ovanför, jag dömde min koppling helt =), skadar inte o testa iaf

Chaos: Notera att jag skrev bromsarna, inte kopplingen. Men det läste du va?
Det gav sig efter en stund med lite sugande i en silikonslang som jag satte på oken. Detta kombinerat med ihärdigt pumpande på bromsgreppet var rätt medicin. Som tur är har man ju lång vältränad högerhand...

Se till så att du har lång slang nog bara, så du inte får i dig någon mysig bromsvätska...
(hur giftigt är det? Bara undrar sådär i förbigående... :crash )

//Anders.

Back