Huvudsäkringen gick, why?

MAD BOY

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
NU: 1199 Panigale Tidigare: XT660X SM. SUZ GSX-R750 -99
Tjena!

Har ej börjat felsöka problemet på egen hand, men har lite teorier om vad det kan vara som spökat. Därför tänkte jag höra runt bland erfarna! (innan jag smäckar själv)

Det är nämligen så att jag var på väg ut i en vänstersväng så dog hojen, typ kärringstop, drog in kopplingen fort som fn och drog runt start. Motorn startade och jag i samma ögonblick drog på med gas och släppte ut kopplingen. Dog igen, men nu med resultatet att ALLT dog. Huvudsäkringen hadde gått?? varför gick den. Har inte vågat mej ut på vägen sedan dess, och ej haft tid att felsöka.
Är dock ett halft helvetta att bara byta säkringen där.
Ngn idé för att spara mig lite värdefull tid?

Min idé. Har ett larm med fjärrstart, kan kommigt åt knappen på larmdosan (värkar iofs otroligt då den sitter på nyckeln) men det är en teori.
Kan problemet uppstå om jag släppt ut kopplingen då startmotorn gick? el liknande?

Ja, tacksam för svar!!

låter nästan som om någon kabel är skadad och gick mot ramen när du svängde och det blev kortslutning...

kolla om du hittar någon skadad kabel runt styret eller så

Enligt uppgift så ska det vara ett klassiskt problem på srad'arna att kablarna kommer mellan gaffeln och styrstoppet, och då dör hojen precis sådär! :huvet Så kolla där först!

TACK! :yoparty
Ska testa. ska ut till damen om ett par minuter.

Under tiden är fler förslag är välkommnat! :tummenupp

Hoztic skrev:
2143770 Enligt uppgift så ska det vara ett klassiskt problem på srad'arna att kablarna kommer mellan gaffeln och styrstoppet, och då dör hojen precis sådär! :huvet Så kolla där först!

Så har jag haft på min och jag blev sååååå galen innan jag insåg att skyddsplasten runt kabeln nötts bort och blottat koppartrådarna.
Krympslang fixade biffen :tummenupp :D

Tillochmed en hojfirma kunde inte hitta felet. :hihi

NI ÄR KUNGAR!!!!!

Spart mig säkert flera hundra timmar!!!!!!! (tog i lite kanske)

Jo, som sagt var. en gu/br kabel var naken och kardelerna spretade fram. Märkte hur det knastrade när jag vred på styret och sen DÖD!!!. Ah. nu e det fixat iallafall, och tacken den ska ni ha!!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg