Huvudmunstycken, dålig bränsleblandning efter luftfilterbyte. Suzuki GSX750 -99

vault13

Only death is eternal, make no misstake
Gick med
10 Jun 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Buell S1, Suzuki GSX750 -99
Hej

Jag har försökt att söka för att få resultat men jag kan inte hitta något. Om jag har misslyckats snälla hjälp mig rätt.

Titeln säger det mesta.

Vi bytte till K&N's modell:1060 50mm öppna luftfilter på min suzuki GSX 750 från 99.
Problem uppstod då i bränsleblandningen, och drar in för mycket luft och gör dålig bränsleblandning.
Så huvudmunstyckerna behöver bytas. Men jag kan inte hitta på google eller här vilka som ens är orginal :C
Och vilka munstycken som rekommenderas vid byte till öppna filter.

Så om någon vet, eller om någon vet vart jag kan vända mig för att få reda på detta vore det superduper snällt!

mvh A
 
Hur var och när går den dåligt?
På jämngas, halvgas eller fullgas?
 
från halvgas och uppåt. Den tappar då styrka och går ner i varv tills den gått ner och trycker på bättre igen.
 
Kolla med bra i gasen, han är ganska bevandrad i förgasare kan man lugnt säga.
 
Jag försökte hitta en användare som hette 'bra i gasen' men kan inte hitta det. Har jag missat något isåfall?
 
När jag bytte till KN-filter på min gamla rd 350 så rekommenderade man att man gick upp 20% i huvudmunstycke generellt. Ska man få det riktigt bra så bör du ju köra i bänk men det går att pussla sig fram genom att testa. Rent generellt så har pilotmunstycket hand om förgasningen på lågvarv, nålen fixar mellanvarvet och huvudmunstycket högvarv. Det är lite mer komplicerat än så då nålen kan påverka mer än man tror men börjar du med huvudmunstyckena så märker du rätt snart om du är på rätt väg. Man kan även behöva justera flottörhöjden vilket kan vara lite bökigt.
 
okej! supertack! nu har jag något att jobba med iaf! Tackar inte nej till fler tips dock!
 
Förgasarna på din hoj funkar dåligt med ett öppet luftfilter. Det hjälper inte att bestycka om. Vakummembranen suger sig fast och cykeln går skit. Om du kollar på det gamla filtret så sitter det en skumgummirulle inuti. Flytta över den på det nya så kanske det funkar. Annars byt till ett orginalfilter. Ev. får du lyfta på kopparna på förgasarna om membranet/en inte lossnar av sig själv.

okej! supertack! nu har jag något att jobba med iaf! Tackar inte nej till fler tips dock!
 
CV förgasare och individuella öppna filter är generellt sätt en dålig kombination .
 
Kolla Factory Pro dom har kitt för öppna filter, kör själv med ett sådant.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top