Huvudmunstycke till KTM

Boman

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Ort
Ö-VIK
Hoj
Ingen för tillfället
Jag ska byta huvudmunstycke på min hoj och undrar nu innan jag börjar.
Måste man ta lös förgasaren för att kunna byta?

Ska monterat Sebring hunter system är det något speciellt man ska tänka på?
Nålen upp ett snäpp
Bort med snorkeln på luftburk
Byta huvudmunstycke
Är det bara att gasa sen eller ska man göra något mer?
Bromsbänk kan ju vara ett alternativ men något annat eller?
 
bromsbänk är ju alltid bra, men fimpa snorkel och byta huvudmunstycke måste fixas, jag kör med 170 eller 175 i huvudmunstycke och det går prima
 
opium skrev:
bromsbänk är ju alltid bra, men fimpa snorkel och byta huvudmunstycke måste fixas, jag kör med 170 eller 175 i huvudmunstycke och det går prima

Du har inte gjort något mer?
Inte ändrat trottelnålen?
Jag har fått med 175 munstycke
 
Boman skrev:
Du har inte gjort något mer?
Inte ändrat trottelnålen?
Jag har fått med 175 munstycke

nej enligt ragnar på lelles så behövde man inte pilla på nålen i alla fall, jag tillhörde de som inte behövde det, men nålen tror jag inte gör så mycket, bestyckningen och luftburken däremot vet jag gör en hel del
 
opium skrev:
nej enligt ragnar på lelles så behövde man inte pilla på nålen i alla fall, jag tillhörde de som inte behövde det, men nålen tror jag inte gör så mycket, bestyckningen och luftburken däremot vet jag gör en hel del

Åt mig sa han att den skulle upp ett snäpp när jag beställde det.
Tog du lös förgasaren när du bytte munstycke? :confused:
 
Boman skrev:
Åt mig sa han att den skulle upp ett snäpp när jag beställde det.
Tog du lös förgasaren när du bytte munstycke? :confused:

Lossa båda slangklämmorna o dra underdelen åt vä sida som fan, så kan du byta utan att ta loss fuggen,, en 17 nyckel i botten o en plat skruv mejsel bara,, Luft skruven sitter undertill (3 hål på undre framsidan, den i mitten) 2,5 varv ut tror ja brukar funka, du använder en "Bitz" bara.
 
Ronnie skrev:
Lossa båda slangklämmorna o dra underdelen åt vä sida som fan, så kan du byta utan att ta loss fuggen,, en 17 nyckel i botten o en plat skruv mejsel bara,, Luft skruven sitter undertill (3 hål på undre framsidan, den i mitten) 2,5 varv ut tror ja brukar funka, du använder en "Bitz" bara.


Måste man ändra luftskruven oxå?


Utskruvad 2,5 varv?
 
Ronnie skrev:
Skruva in den till max, sen 2,5 ut, så har ja ställt in polarnas 640 or verkar funka bra :tummenupp

Ok tack det låter kalas! :tummenupp

Gallret som sitter i utblåset på dämpen är det någon mening att ta bort det?
Lever den bara om mer?
 
Boman skrev:
Ok tack det låter kalas! :tummenupp

Gallret som sitter i utblåset på dämpen är det någon mening att ta bort det?
Lever den bara om mer?

Den låter fan så mycket mer och går bättre. Ta bort skiten och spar tills det är dags för bilprovningen...

Fråga Ragnar om du ska ha 170 munstycke med gallret i eller inte. Jag upplevde att det va stor skillnad. Känner jag Ragnar rätt så är det utan galler som hans rekomendationer gäller.
 
Renga skrev:
Enligt Sommer 1.1 170 3e hacket på nålen

Det är knepigt att Ragnar säger 175 munstycke & flytta upp nålen 1 hack.
Han borde väl veta vad han snackar omeller svamlar bara han?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top