Huvudmunstycke KTM LC4 -05

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Södertörn
Hoj
2010 KTM 690 Duke
Vad är lämplig storlek på huvudmunstycket i förgasaren till en LC4 -05 med originalförgasare om man tar bort locket till luftburken och behåller originaldämparna?

Jag frågar för en kompis räkning. Själv har jag en Duke -03 och har 175-munstycke. Är ju samma motor så vitt jag vet så det borde ju inte skilja.

Tips / rekomendationer?
 
säg åt han o byta dämpare så de blir roligare.. :)
 
säg åt han o byta dämpare så de blir roligare.. :)


Jo, det vet han. Det skall bli till våren enligt hörsägen.
Själv bytte jag till Seebring i våras:rock men största skillnaden var ändå att öppna burken och bestycka om förgasaren. Ljuddämparna var liksom grädden på moset.
 
En eller 2 storlekar dvs 5-10 högre nummer räcker gott men för att få lite trevlig sång i spisen så rekommenderar jag en annan nål.
 
Du kanske borde skriva vad det är för förgasare eller iallfall vilken hoj som avses. Det sitter ju en Keihin FCR41 i 625:an och 660 medan jag har för mig att 640:n har en Mikuni BST40. I min 625:a sitter orginal huvudmunstycket i efter avstrypningen, däremot så är lågfartsmunstycket utbytt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top