Huvudmunstycke förgasare, storlekshopp

Flod

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Moto Guzzi 850 '77, Hornet 600 '06
Hej!
Jag hade tänkte köpa lite huvudmunstycken till min Guzzi. Blir nya nålar också. Ska mest troligt gå till öppna koniska filter, så jag tänkte att jag köper några storlekar upp och provar mig fram. Just nu är den snålt ställd (förra ägaren gick ner i munstyckesstorlek).

Fabriksinställningen är 50, sen finns alla storlekar 35-175 (!) att välja mellan, med ett stegs ökning.

Min fråga är vad jag kan behöva? Räcker det att köpa typ 52, 55, 57, 60, eller behöver jag 52,53,54,55 osv? Hur högt ska man realistiskt behöva gå? Jag gissar att originalluftburken är rätt öppen, då det brölar duktigt ur den.

Om du har nån tanke att komma med här, så jag slipper göra allt för mycket fel, hade det varit uppskattat!

De flesta kommer förmodligen rekommendera dig en svindyr bänkning för att det ska bli helt rätt. Men om 50 är fabriksinställningen och du tror den behöver mer så hade jag köp något större än 50. Tex 51 och 52, en öppen luftburk gör inte så mycket.. Men det är ju inte bra att den är snålt ställd! Har du mät va det är nu?

För vad det är värt. Talade en stund med "Braigasen" ang bestycknings ändring. (MikuniRS). Där var stegen 2,5 har jag för mig och han föreslog att gå upp eller ned i ett av dessa steg för test. Men han ville dessutom att man följde med på "airjet" så att det skulle vara i synk sas. Jag misstänkte att det var lite snålt på lågfarten och ville testa en ändring.

Men om det är jämförbart med dina steg vet jag inte.

Arbetar han med de förgasarna som du har så är han riktigt bra att ha att göra med. Som ett tips bara.

För vad det är värt. Talade en stund med "Braigasen" ang bestycknings ändring. (MikuniRS). Där var stegen 2,5 har jag för mig och han föreslog att gå upp eller ned i ett av dessa steg för test. Men han ville dessutom att man följde med på "airjet" så att det skulle vara i synk sas. Jag misstänkte att det var lite snålt på lågfarten och ville testa en ändring.

Men om det är jämförbart med dina steg vet jag inte.

Arbetar han med de förgasarna som du har så är han riktigt bra att ha att göra med. Som ett tips bara.

Jag får PMa honom imorgon, om jag inte får fram något här, tack för tipset.

De flesta kommer förmodligen rekommendera dig en svindyr bänkning för att det ska bli helt rätt. Men om 50 är fabriksinställningen och du tror den behöver mer så hade jag köp något större än 50. Tex 51 och 52, en öppen luftburk gör inte så mycket.. Men det är ju inte bra att den är snålt ställd! Har du mät va det är nu?

Naturligtvis är det bäst med en bänkning, men jag jagar inte den sista hästen här. Jag antar att dubbla konfilter typ K&N ger bättre flöde än det pappersfilter som sitter original, så då bör jag ju gå upp i huvudmunstycke igen, och antagligen ha en smula större än fabriks. Jag tror jag provar 52 - 56 och ser vad som händer. Kostar hiskeliga 2€ styck :tungan

Mannen jag köpte hojen av gick ner i huvudmunstycke för att få ner bränsleförbrukningen, och den har troligtvis gått på detta vis åtminstone 3000 mil, så det är nog ingen fara. Däremot så känns det som om den skulle kunna ge lite mer 5000 - 7000 varv (redline).

Det är Dellortos VHBT-fuggar vi talar om här förresten. Square slides FTW :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...