Huvudet på spiken i dokusåpasverige

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,757162,00.html

:tummenupp

Lite mörkrädd blir man trots allt...

"Vad värre är att på motsvarande plats bland mest beundrade män så återfinns Mikael Persbrandt. Enligt TT så hade denne Persbrandt hamnat som nummer ett på listan om de svenska kvinnorna hade fått bestämma.........
....
....En alkoholiserad skådis som kör såväl sin bil som sin båt på fyllan och åker fast för detta. Som misshandlar folk på krogen och vänsterprasslar genom att göra betydligt yngre kvinnor med barn samtidigt som han spelar teater mot sin fru på kvällarna. "

korvgubbe skrev:

Ja, hur står det till hos kvinnorna i nationen? I tider av feminism, jämlikhet och diverse kvinnojourer så röstas ett riktigt praktexempel på manschauvinist svin fram som den mest beundrade personen av er kvinnor. Jag är chockad.

Ja, det är han inte ensam om att undra kan jag meddela. Konsekvens verkar ju inte vara ett ledord precis. :gnissla

Last edited:
Jag förstår inte vad han lipar om. Vad är det för skillnad att beundra någon med "fysiska" talanger än någon som råkar vara smart? Antagligen var väl den här Jonas ordförande i skolans schackklubb och blev vald sist när man bestämde lag i skolan.

Socrates skrev:
Jag förstår inte vad han lipar om. Vad är det för skillnad att beundra någon med "fysiska" talanger än någon som råkar vara smart? Antagligen var väl den här Jonas ordförande i skolans schackklubb och blev vald sist när man bestämde lag i skolan.

Fysiska talanger så som att slåss och vara otrogen?

När det gäller beundrandet av skådespelare så är det nog oftast så att folk faller för karaktären de spelar än den verkliga personen.

Socrates skrev:
Jag syftade på Zlatan och Carolina...inte Micke P.
Han menar väl så att vad anses som viktigast? Att kunna sparka på en boll är inte direkt viktigt kunskap, det kan dock ge massor med pengar. Sen att fotboll i sig ger många glädje etc. må vara viktigt men att tycka att dessa "hjältar" är viktigare än någon som gjort något kanske lite mer jordnära och gett fler människor glädje eller nåt kan tyckas vara konstigt.

(Oj det blev en krånglig mening)

Socrates skrev:
Kanske för att fysiska talanger är skit, there i said it

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...