Huvudbry över val av ny cykel

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Sitter här o sliter mitt hår. Har tänkt köpt mig en R1 eller R6 nu höst för att ha något att pilla lite med. Vilken utav dessa är att föredra om man ska modifiera???
Sedan vet jag inte heller vilken man ska välja motormässigt...... 600cc räcker ju långt på svenska vägar.
Jag o min beslutsångest :kocko

Marals76 skrev:
Sitter här o sliter mitt hår. Har tänkt köpt mig en R1 eller R6 nu höst för att ha något att pilla lite med. Vilken utav dessa är att föredra om man ska modifiera???
Sedan vet jag inte heller vilken man ska välja motormässigt...... 600cc räcker ju långt på svenska vägar.

Köp min :D Jag ska sälja den o köpa en motard/offroadhoj ... behöver prova lite annat o vill kunna köra under vintern, sneglar på lite olika KTM, mest 660..

Beror ju på vad du själv gillar. Gillar du att varva så är R6an ditt val. R1an är ju stark o trevlig i alla lägen.

Marals76 skrev:
nu räcker det med dom småfjompiga kubiken, visa att du e man o köp 1000cc:)

Ravetrancer skrev:
nu räcker det med dom småfjompiga kubiken, visa att du e man o köp 1000cc:)

Ha ha. Du har ju mycket erfarhet av att bytta om yamma. Lämpar sig r1 bäst eller är det strunt samma. Tänker på tillbehör osv.

Stoppa undan tankarna om att köpa en rad4,du blir bara missnöjd.Men om du nu måste ha nåt så köp en R1.

twinner skrev:
Stoppa undan tankarna om att köpa en rad4,du blir bara missnöjd.Men om du nu måste ha nåt så köp en R1.

Har redan rad4 och trivs med kicken när varven börjar stiga i motorn.

Vad menar du med att modifiera?

Köpa packväskor, eller bygga om till fajter?

Har du tänkt åka fram i 170+ efter E4an så är inte R6an att föredra, då man blir rätt less på pipandet ;)

OlleR skrev:
Vad menar du med att modifiera?

Köpa packväskor, eller bygga om till fajter?

Har du tänkt åka fram i 170+ efter E4an så är inte R6an att föredra, då man blir rätt less på pipandet ;)

Gör den mer personlig, lacka om, rensa upp röven, ge mig på fälgarna med färg osv osv. Ett litet ravetrancer projekt alltså.

Ehh, har du blivit snurrig på äldre dar? Du vet lika bra som jag att det är en Yamaha R1 -04 du vill ha! Se så, nu har vi löst detta...spring å köp :banana

Bifogat

• r1.jpg
    r1.jpg
    65.5 KB · Visningar: 121
Matin skrev:
Ehh, har du blivit snurrig på äldre dar? Du vet lika bra som jag att det är en Yamaha R1 -04 du vill ha! Se så, nu har vi löst detta...spring å köp :banana

Tja varför inte. Vilken bank var det vi skulle råna sa du??? :hihi

vad är det här marcus??? var det inte du som sa till mej o fixa en motard för att försäkringarna var för dyra o nu ska ru köpa retta????? Har du slått ihjäl farsan lr??:):):)

red_ninja skrev:
vad är det här marcus??? var det inte du som sa till mej o fixa en motard för att försäkringarna var för dyra o nu ska ru köpa retta????? Har du slått ihjäl farsan lr??:):):)

Ska ju ha kvar motarden oxå. Sedan behöver jag något att modifiera har inte gjort det sedan jag renoverade min 125:a :7peta
Kliar för mycket i fingrarna.

Marals76 skrev:
Ska ju ha kvar motarden oxå. Sedan behöver jag något att modifiera har inte gjort det sedan jag renoverade min 125:a :7peta
Kliar för mycket i fingrarna.

Är det inte "bara" Att hika i en Retta motor i det chassi du har... Kanske inte lika enkelt som på min...

Marals76 skrev:
Gör den mer personlig, lacka om, rensa upp röven, ge mig på fälgarna med färg osv osv. Ett litet ravetrancer projekt alltså.
Köp en R1:a dom kan du få till bra priser med mycket körglädje och en uppsjö av reservdelar o stylingprodukter:)

R1

Min pappa har sagt följande:

Män med hår i röven kör 1000 kubik!

Om man är lat som jag är det skönt att slippa växla som en tok för att bibehålla högt varv när man kör bana...

du frågar vilken hoj man ska byga om, det är ju dom två vanligaste i sverige ju.. gillar du din 600 så köp en r6a.. som din fast kanske 27 gånger bättre

Det lär ju finnas betydligt fler "moddade" R1or... Fast jag vet inte jag, jag sitter ju ute i skogen å surar :fyllisar

blom skrev:
du frågar vilken hoj man ska byga om, det är ju dom två vanligaste i sverige ju.. gillar du din 600 så köp en r6a.. som din fast kanske 27 gånger bättre

Som det känns nu trivs jag kanon med 600cc men då ska man ju nämna att jag typ kört 1km på en 1000cc. Kanske lika bra att slå till på det stora skiljer ju inget i försäkring.

eftersom du har körvana, så tror jag du skulle uppskatta lite mer vrid i motorn på en 1000cc. Dessutom så är det ganska skönt o ligga i 100kmh på 4000varv med 1000cc....ja allt e bättre med 1000cc tycker jag:)

Män kör 1000cc:)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...