Husvagnsbilder

När man ser en äldre vintage bil med tillhörande tidsenlig husvagn brukar jag le för mig själv.

Jag har bott en natt i mitt liv i husvagn. Stod uppställd på min mormor och morfars sommarstugetomt. En släkting som skulle norrut kom på besök. Jag var bara ett par år gammal och insisterade på att jag skulle sova i den.

Jag förstår dem som skaffar husvagn. Det är inget att se ner på. I vissa delar av vårt land är det väldigt praktiskt beroende på vilka intressen man har. De som är inne i den svängen säger campingplatserna ofta är oerhört fint belägna, särskilt nere på kontinenten.

Personligen föredrar jag hotell, B&B, en hyrbil, weekendväska med det nödvändigaste.

Husvagn har sin charm faktiskt. Det är riktigt skönt att dra ut den till en fin sjö i skogen och bara vara där i tystnaden och mysa på och njuta av livet. Fint att slippa ta hela vagnen med sig ifall man behöver åka till civilisationen för att handla (Jämför alltså med husbil). Besvärligt att ställa upp allt rakt igen osv...
Mysfaktorn är rätt hög om man jämför med exempelvis tält i regn. Lite regn på en husvagn är ju mest bara mumma för själen =).

//Robert

Husvagn har sin charm faktiskt. Det är riktigt skönt att dra ut den till en fin sjö i skogen och bara vara där i tystnaden och mysa på och njuta av livet. Fint att slippa ta hela vagnen med sig ifall man behöver åka till civilisationen för att handla (Jämför alltså med husbil). Besvärligt att ställa upp allt rakt igen osv...
Mysfaktorn är rätt hög om man jämför med exempelvis tält i regn. Lite regn på en husvagn är ju mest bara mumma för själen =).

//Robert

Jag förstår din inställning till fullo. I dina breddgrader har ju var och varannan en husvagn och utnyttjar dem till fullo genom att ställa iväg dem i närheten av någon liten oas som de sedan kan besöka. Ett fjäll, fiskesjö eller liknande. Lite svårt att hyra in sig i en B&B eller hotell i närheten.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D