Husvagn!

Melvin

Bulldozer
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
Honda CBR 1000 RR
Var väldigt nära att slå till på en husvagn i går. Barnkammare osv.osv.
Vad har ni RR-förare för erfarenheter av att ha med familjen på helgerna?
Och hur får ni egentligen med er allt med ett AB-körkort. (Boende, båge och familj) :va
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag har aldrig ens haft någon med mig av familjen.. men jag tror inte det fungerar så bra.. så vidare inte hon har ett starkt intresse för motorcyklar..
 

Melvin

Bulldozer
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
Honda CBR 1000 RR
AleX skrev:
Jag har aldrig ens haft någon med mig av familjen.. men jag tror inte det fungerar så bra.. så vidare inte hon har ett starkt intresse för motorcyklar..
Förhoppningen var ju att RR-intresset skulle komma på köpet, bara vi fixar en juste husvagn :tuttar

Nej, det är uppenbart att det blir aningen lättare att dra iväg själv på helgerna. Problemet är väl bara att det då blir betydligt färre tävlingshelger.
Man hoppas ju fortfarande att det ska funka att kombinera familj med RR.
 

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Ekeby
Hoj
Honda CBR954RR-03
Under min lilla enduro/cross karriär försökte vi med van/husvagn (be) men det funka inte..enda som funkat är vår 12m buss,men det funkar å andra sidan så jävla klockrent...har jag inte den möjligheten så får dem bli hemma. Skulle också kuna tänka mig husbil med lågt reggat släp (750 kg). Då klarar du dig med b-kortet.
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Melvin skrev:
Förhoppningen var ju att RR-intresset skulle komma på köpet, bara vi fixar en juste husvagn :tuttar

Nej, det är uppenbart att det blir aningen lättare att dra iväg själv på helgerna. Problemet är väl bara att det då blir betydligt färre tävlingshelger.
Man hoppas ju fortfarande att det ska funka att kombinera familj med RR.
Nästa år ska vi ut hela familjen (2barn) utan husvagn, men nog ska det gå det oxå :banana
 

Melvin

Bulldozer
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
Honda CBR 1000 RR
thundrace skrev:
Under min lilla enduro/cross karriär försökte vi med van/husvagn (be) men det funka inte..enda som funkat är vår 12m buss,men det funkar å andra sidan så jävla klockrent...har jag inte den möjligheten så får dem bli hemma. Skulle också kuna tänka mig husbil med lågt reggat släp (750 kg). Då klarar du dig med b-kortet.

Korrekt. Husbil med mc-släp kan oxå funka.
Blir dubbelt så dyrt tyvärr.
Vad var det som inte funkade med husvagn?
 

HanneZ

Guest
Du får inte lasta direkt mycket i en husvagn. Dessutom får du inte heller lasta den så att den väger mer än bilen om du bara har B-behörighet.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Skåbil och liten 750-kilos husvagn tycker jag funkade suveränt. Kan vara värt extrakronor att fräscha upp fjädringen bak på bussen om man kör med modell äldre på bilen, men annars är det ju bara att tuta och köra.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Okej...
Skulle min man inte ta med sig sin familj (mig och Leja) så skulle jag sparka honom hårt på benen.

Nu är det ju så att både han och jag har ju intresse för det här med hojåkning och dotterna (8 mån) har ju redan fått en 4-hjuling.

Vi har nu köpt en 12 meters teambuss ihop med en annan hojfamilj och två till. Den ska vi alla campa i på banorna nästa år och frakta hojarna i.

Se upp, här kommer familjen Taikon :rolleyes:


Svaret är JA om dom har något intresse av det och vill följa med själva.
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Liwa1 skrev:
Okej...
Skulle min man inte ta med sig sin familj (mig och Leja) så skulle jag sparka honom hårt på benen.

Nu är det ju så att både han och jag har ju intresse för det här med hojåkning och dotterna (8 mån) har ju redan fått en 4-hjuling.

Vi har nu köpt en 12 meters teambuss ihop med en annan hojfamilj och två till. Den ska vi alla campa i på banorna nästa år och frakta hojarna i.

Se upp, här kommer familjen Taikon :rolleyes:


Svaret är JA om dom har något intresse av det och vill följa med själva.
Hejja Taikonlivet
 

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Ekeby
Hoj
Honda CBR954RR-03
Melvin skrev:
Korrekt. Husbil med mc-släp kan oxå funka.
Blir dubbelt så dyrt tyvärr.
Vad var det som inte funkade med husvagn?

Är inte så mycket husvagnen som dragbilen som inte funkar..ungarna blir en pina efter 3 minuter,och vem kan klandra dem,i en buss/husbil så funkar det 10.000% bättre...Hade mina monster med i 12 meters bussen och var helt underbart..bara i med scooby doo i dvd'n och sen såg man inte röken av dem..kunde gå och lägga sig,sitta och rita,gå på toa...spela x-box, fungerar helt enkelt så bra..mitt val hade varit stenlätt...har jag inte råd med fullsize buss eller inte körkort till det så hade det blivit vanlig husbil med ner reggat skåpsläp efter.
 
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
The Beast
thundrace skrev:
Är inte så mycket husvagnen som dragbilen som inte funkar..ungarna blir en pina efter 3 minuter,och vem kan klandra dem,i en buss/husbil så funkar det 10.000% bättre...Hade mina monster med i 12 meters bussen och var helt underbart..bara i med scooby doo i dvd'n och sen såg man inte röken av dem..kunde gå och lägga sig,sitta och rita,gå på toa...spela x-box, fungerar helt enkelt så bra..mitt val hade varit stenlätt...har jag inte råd med fullsize buss eller inte körkort till det så hade det blivit vanlig husbil med ner reggat skåpsläp efter.
För att inte tala om att lillebror också fick plats med sin moppe :D
 

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Ekeby
Hoj
Honda CBR954RR-03
Zmurfen skrev:
För att inte tala om att lillebror också fick plats med sin moppe :D

Tro fan efter att lillebror slipat och lackat 96 kvadratmeter VanHool buss under vidriga förhållanden.. :pannkyss :Bugar
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Jag såg någon som hade en ställning för hojen på husvagnen. Framme på husvagnen mellan den och bilen alltså. Måste bli ett j-a tryck på kulan känns det som. Lagligt?
 

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Melvin skrev:
Var väldigt nära att slå till på en husvagn i går. Barnkammare osv.osv.
Vad har ni RR-förare för erfarenheter av att ha med familjen på helgerna?
Och hur får ni egentligen med er allt med ett AB-körkort. (Boende, båge och familj) :va

Jag har en vagn som är på 1350kg så det är inget problem att få med alla grejer och sova bra, men det är värre att få med familjen.

Min vagn är till salu om du vill ha en bra racevagn

Se annons
http://www.roadracing.se/Sections/Classifieds/?action=view&GID=2656

Den säljes nu till höstpris någon vecka till annars åker den till vinterförvaring


Mvh
Henrik Nordgren
 

Bifogat

  • Husvagn med lastutrymme.jpg
    Husvagn med lastutrymme.jpg
    61.7 KB · Visningar: 698

Mr Brownstone

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Ort
SKARA
Hoj
Aprilia rs250 sp

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Mr Brownstone skrev:

Kan tänka mig ett "kom-och-köp-den-innan-vinter-pris" för 42000kr så sparar jag 800 på vinterförvaringen. Till våren är det inget problem att få en bra vagn för racing, cross och gokart såld, så då höjer jag priset igen (denna j-vla markandsekonomin)

Vagnen finns i Lund
 

RS250RR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gbg
Hoj
Honda RS250 -05, Yamaha YZ250-12 Yamaha R6 -09
husvagn säljes...

Har också en vagn till salu, dock inte lika hårdrock som henriks. Priset är däremot ett helt annat 5000:-, skicket är för priset helt ok!

(Offkeff lånade den av mig på SM-finalen i augusti, så undrar nån om skicket kan ni fråga honom).


jan.corneliusson@hondamccenter.se
031-746 60 74
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top