Husqvarna WR125 SM-kit

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Hej alla! jag har hittat ett begangnat SM-kit till min husqvarna. 12 000 Ska killen ha för det. Det är väl inte så dyrt för ett SM-kit med däck, 320mm adapter till broms oket, bromsskivor bak och fram och drev. Vad tycker ni? Bilder på hjulen

ZaraxZ skrev:
2484045 Hej alla! jag har hittat ett begangnat SM-kit till min husqvarna. 12 000 Ska killen ha för det. Det är väl inte så dyrt för ett SM-kit med däck, 320mm adapter till broms oket, bromsskivor bak och fram och drev. Vad tycker ni? Bilder på hjulen
Nej är bromsskivor i gott skick så verkar det väl relativt rimmligt, eftersom alla adaptrar finns och snygga var de ju helt klart :tummenupp

Köpte själv för 6500kr allt dedär förra året till min husaberg. Då blev det ändå budgivning och ursprungspris på 5500. 12000 får du nästan nya grejer för men det är ju alltid frågan och kvalet om det passar. Smidigt om det är grejer som passar rakt av.

philsson skrev:
2484411 Köpte själv för 6500kr allt dedär förra året till min husaberg. Då blev det ändå budgivning och ursprungspris på 5500. 12000 får du nästan nya grejer för men det är ju alltid frågan och kvalet om det passar. Smidigt om det är grejer som passar rakt av.
Jo visst är det mycket pengar, men det såg ju snygga ut och allt fanns, men jag tror han kommre billigare undan om han köper andra (om han kan fixa adaptrar själv dvs)

Nytt skulle det kosta 18000!!!! Då är inte adapter eller skiva eller drev inräknat!!!!

EDIT: Ja jag är stressad just nu!

ZaraxZ skrev:
2484447 Nytt skulle det kosta 18000!!!! Då är inte adapter eller skiva eller drev inräknat!!!!

EDIT: Ja jag är stressad just nu!
18000 nytt?
Då är ju 12000 inte billigt. Då skulle du haft ett komplett broms-system med ett finare ok, och bättre däck (dom på bilden ser rätt slitna ut på sidorna).

Edit: tittade lite nogare nu och såg att däcken såg ju bra ut, men fortfarande för dyrt tycker jag, 10k hade varit bättre.

Last edited:
<Anton> skrev:
2484653 18000 nytt?
Då är ju 12000 inte billigt. Då skulle du haft ett komplett broms-system med ett finare ok, och bättre däck (dom på bilden ser rätt slitna ut på sidorna).

Edit: tittade lite nogare nu och såg att däcken såg ju bra ut, men fortfarande för dyrt tycker jag, 10k hade varit bättre.
Fast 18000 var ju utan både skivor, drev och adaptrar och dom kostar ju en slant:)

tzr snubben skrev:
2484679 Fast 18000 var ju utan både skivor, drev och adaptrar och dom kostar ju en slant:)
Sant, jag jämför med saker på blocket, och andra sidan har jag inte koll på hur mycket jobb det är med o få det att funka på husqvarna. Tycker du själv att grejorna är värda det för dig ska du klart köpa det.

12k är mycket pengar! spec att lägga på en 125a!.
Men klart.. upp till var och en vad som är värt det. hos KTM kostar nya fälgar med skiva och 4 kolvsok 12k utan däck. Då är det skiva bak också men inget drev, däremot kostar oket annars 4000 så jag anser inte att 12k är billit beg. Hade själv inte gett mer än 8 för det max 10.

Tänk efter om det verkligen är värt det, 12.000 för att få köra utan dubb och med mindre däck?

philsson skrev:
2484769 12k är mycket pengar! spec att lägga på en 125a!.
Men klart.. upp till var och en vad som är värt det. hos KTM kostar nya fälgar med skiva och 4 kolvsok 12k utan däck. Då är det skiva bak också men inget drev, däremot kostar oket annars 4000 så jag anser inte att 12k är billit beg. Hade själv inte gett mer än 8 för det max 10.

Sen kan man ju iof sälja det och få tillbaka en liten slant..

Spendera pengar på fälgar tycker jag helt klart är värt det, för du får mer för den när du säljer, du kan sälja fälgarna vid sidan om och du kan använda fälgarna på nästa hoj du köper :tummenupp

Lundgren skrev:
2484942 Spendera pengar på fälgar tycker jag helt klart är värt det, för du får mer för den när du säljer, du kan sälja fälgarna vid sidan om och du kan använda fälgarna på nästa hoj du köper :tummenupp
Isf varför inte köpa fälgar passade hans nästa hoj? KTM fälgar till ex och svarva distanser så de passar till kvarnan. SM fälgar till en KTM är lättare att få tag på till ett bra pris. Att de passar rakt av är inte värt mellanskillnaden på ca 5k mot KTM fälgar, distanser kan du skicka in och få svarvade för en 500ing hos en firma.

dezyn skrev:
2484886 Sen kan man ju iof sälja det och få tillbaka en liten slant..
Man kan alltid sälja om det är till rätt pris men jag tror han kommer ha svårt för att få sålt det för något såndär likvärdiga pengar.

Last edited:
ZaraxZ skrev:
2484045 Hej alla! jag har hittat ett begangnat SM-kit till min husqvarna. 12 000 Ska killen ha för det. Det är väl inte så dyrt för ett SM-kit med däck, 320mm adapter till broms oket, bromsskivor bak och fram och drev. Vad tycker ni? Bilder på hjulen
Ser fint ut Martin:yoparty

Nej jag håller med dig där, men känner han ingen som håller på med metall industri kan ju adaptrarna till bromsoken bli lite jobiga att göra. Men självklart är det billigare att köpa ett par andrafälgar på blocket. Beror på hur man vill göra det. Jag hade nog iaf köpt några på blocket, men de där är ju bara att köpa och smäcka på. Hade varit mer förståligt att köpa de fälgarna på våren eller något, för nu blir det ju inte mycket åkande med sm sulorna så då har du ju tid att fixa adaptrar samt distanser.

Köp !

Det blir lätt 20000kr om man ska slänga ihop ett motardkitt inkl allt.
Ska du sen ha bättre ok+pump är det 15000kr till.

Att hitta bolt-on kitt till denna Husqvarna är MYCKET svårt.
Bara att hitta ett färdigt kitt är värt mycket.

Inget snack om saken bara köp skruva på och gasa.
Man lever bara en gång !

Sen att hojen blir skitgrymm är ju ett plus.

man kan ju alltid köpa egna motardbanor + ekrar.. oså fixa själv mkt billigare.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti