Husqvarna WR delar bromsar med vem?

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Jag har eller hade bromsproblem... De blir bättre men inte bra...

Innan jag renoverade bromspumpen så låg bromsen på hela tiden. Man var tvungen att ta i för att kunna snurra på framhjulet.

Det blev bättre men inte bra efter renoveringen av bromspumpen. Nu kan jag bara framhjulet ett halvt varv utan att ta i. Så ska det väl inte vara? :confused:

Packningarna till oket säljs inte separat, utan då måste man även köpa kolvarna och det blir dyrt. Vargefall om man ska köpa original hos Halvards motor. Så finns det något ställe där man bara kan köpa bara packningarna?

Har inte KTM också brembo bromsar? KTM kanske bara säljer packningarna i sin renoverings sats? Om nu Husqvarna och KTM har samma typ av brembo bromsar.

Hojen är en Husqvarna 250 från 2006.

Om skivorna vore vinda så skulle det ju gå lättare ju mer man snurrar hjulet. Inget spex med Lagren i framhjulet:va

Ursäktar att det inte var svar på frägan.

Last edited:
JA KTM har samma typ av Brembo som Husky bortsett från att oket har en annan bultdelning. Renoveringskit kan du köpa direkt från Brembo annars.

Först och främst hade jag dock tagit och plockat ur bromskolvarna och rengjort dem samt smort dem. (OBS De skall smörjas med bromsvätska eller silikonfett ABSOLUT inget annat)

JA KTM har samma typ av Brembo som Husky bortsett från att oket har en annan bultdelning. Renoveringskit kan du köpa direkt från Brembo annars.

Först och främst hade jag dock tagit och plockat ur bromskolvarna och rengjort dem samt smort dem. (OBS De skall smörjas med bromsvätska eller silikonfett ABSOLUT inget annat)

Oket är så rent så man kan äta ostkaka i från det (som bosse bildoktor säger) och även urblåst med trycklyft. Samt packningarna och de spår som de sitter i är rengjorda.

Ska se om man kan hitta någon brembo leverantör. Det borde ju inte vara omöjligt :)

Jag kan uppdatera mig själv lite. Jag har meckat lite i morse innan jag ska till jobbet. (det gäller ju att vara produktiv)

Det svetas ganska stora mängder olja från båda kolvarna så jag måste ha nya packningar så jag ringde www.kvickmc.se (trevlig gubbe) som är återförsäljare av brembo. Han bläddrade i kataloger och klicka på datan och kom fram till att ska man ha en renoverings sats till mitt ok så är man tvungen att köpa orginal Husqvarna grejer.

Så nu måste jag listar ut vilka årsmodeler av KTM:s hojar som delar bromsar med min qvarna annars så är bara att bitta i det sura äpplet.

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back