Husqvarna WR -99 125cc snart motard...

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Tänkte starta en tråd där jag kan få tipps och ställa frågor om motard kittning. Det är så att jag köpt motard fälgar till qvarnan men upptäkte till min förskräckelse att fram bromsoket läckte när jag öppnade garage dörren häromdagen:skrämd Så jag tänkte satsa på 4 eller 6 kolvs ok istället för 2 kolvsok som är original, har hört att vissa ok passar rakt av på min leksak ifall det stämmer:confused: Nån som vet ifall ktm bromsok går på utan moddning?. Har inte heller hittat nån affär som säljer gula motard framstänkskärmar, så ifall nån vet var man kan få tag på en framstänkskärm så kan ni skriva det:)

Slänger upp en bild på qvarnan och hjulen för att pigga upp stämningen lite:yoparty

6gxqm1w.jpg

4tu2mgy.jpg

kommer nog bli jävligt nice.. men kan man inte hitta en framskärm till moppar? sortimentet för mopeder är ju lite större än till 125or

köp dig en KTM/HUSABERG sm framskärm, pm:a någon med en husa så kan dom säkert bidra med artikelnr för skärmen med gulfärg..

eller måla en motardskärm gul, om du känner dig kapabel, eller såkänner du kanske nån som kan?

kommer nog bli jävligt nice.. men kan man inte hitta en framskärm till moppar? sortimentet för mopeder är ju lite större än till 125or

Tack, har kollat efter allt som är värt att heta motard stänka men inga gula:confused: Det finns i alla färger förutom gul:rolleyes:

köp dig en KTM/HUSABERG sm framskärm, pm:a någon med en husa så kan dom säkert bidra med artikelnr för skärmen med gulfärg..

Jag kom faktiskt på att husaberg har gula stänkor precis när jag skulle kolla ifall jag fått några svar:) Ska kolla upp det imorrn:)

eller måla en motardskärm gul, om du känner dig kapabel, eller såkänner du kanske nån som kan?

Jo de går ju det med men blir nog bättre att köpa en gul från början(ifall jag hittar någon "billig"):)

Last edited:
acerbis gör en gul motard fraskärm.. http://www.acerbis.it/moto/index.php?module=catalog&type=detail&id=279&image=793&cat=18
350 kr kostar den nog.. jag har tänkt köpa den teh min gg :P

Tackar:) :Bugar Har sett att vissa svenska sidor säljer acerbis stänkor men inga gula:mad: Kan man köpa direkt från acerbis sidan och vad ligger frakten på isf?

Har funderat på att köpa ny bögläpp men jag vet inte om det kostar mer än det smakar, vad tycker ni om denna

http://cgi.ebay.de/LED-Brems-Rueckl...yZ135833QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Edit: Kanske dumt att skaffa ifall man inte vill bli onödigt stoppad av farbror blå?

Last edited:
Tackar:) :Bugar Har sett att vissa svenska sidor säljer acerbis stänkor men inga gula:mad: Kan man köpa direkt från acerbis sidan och vad ligger frakten på isf?

Har funderat på att köpa ny bögläpp men jag vet inte om det kostar mer än det smakar, vad tycker ni om denna

http://cgi.ebay.de/LED-Brems-Rueckl...yZ135833QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Edit: Kanske dumt att skaffa ifall man inte vill bli onödigt stoppad av farbror blå?
vet inte om man kan köpa direkt från acerbis men tror ej det. den ska finnas hos www.lellesmc.se men sökte på den och hittade självklart inte den där nu. men vet att den finns där så du kan kolla i en av deras kataloger på internet där får du reda på vilket artikelnummer den gula har så kan du bara beställa den :)
Att bygga/byta bögläpp kan göra hur mkt som helst och jag tycker itne det verkar dyrt att köpa en men jag vet ju dock inte hur dom ser ut när dom sitter på hur vinklen bli då om skylten syns lite eller ej. Men hittar du en fin bögläpp så hade inte jag tvekat :) men det finns bögläppar på lellesmc oxå har jag set. lycka till zoltan :)

3019370 vet inte om man kan köpa direkt från acerbis men tror ej det. den ska finnas hos www.lellesmc.se men sökte på den och hittade självklart inte den där nu. men vet att den finns där så du kan kolla i en av deras kataloger på internet där får du reda på vilket artikelnummer den gula har så kan du bara beställa den :)
Att bygga/byta bögläpp kan göra hur mkt som helst och jag tycker itne det verkar dyrt att köpa en men jag vet ju dock inte hur dom ser ut när dom sitter på hur vinklen bli då om skylten syns lite eller ej. Men hittar du en fin bögläpp så hade inte jag tvekat :) men det finns bögläppar på lellesmc oxå har jag set. lycka till zoltan :)
köpte min för 350 det tyckte jag var värt det.

vet inte om man kan köpa direkt från acerbis men tror ej det. den ska finnas hos www.lellesmc.se men sökte på den och hittade självklart inte den där nu. men vet att den finns där så du kan kolla i en av deras kataloger på internet där får du reda på vilket artikelnummer den gula har så kan du bara beställa den :)

Kollade i katalogen och såg dessa färger Svart,Blå,orange,*trumvirvel*..... Röd. Ska ringa och fråga ifall dem har gul, om dem inte har det så:huvet

Edit: Såg att dem sålde Ufo framskärmar som är till motard och gula:yoparty . Men på bilden är det nån offroad stänka...hoppas jag ivarjefall:D Nån som vet ifall ufo:s motard stänkor är snygga?

Last edited:
Kollade i katalogen och såg dessa färger Svart,Blå,orange,*trumvirvel*..... Röd. Ska ringa och fråga ifall dem har gul, om dem inte har det så:huvet

Edit: Såg att dem sålde Ufo framskärmar som är till motard och gula:yoparty . Men på bilden är det nån offroad stänka...hoppas jag ivarjefall:D Nån som vet ifall ufo:s motard stänkor är snygga?

Jag tycker du ska slå till på en skärm från 510SMR, bara att ringa en Husqvarnaåterförsäljare och fråga pris.

En sån här ---->http://www.bikewalls.com/pictures/Husqvarna_SMr510_2006_08_1024x768.jpg

Jag tycker du ska slå till på en skärm från 510SMR, bara att ringa en Husqvarnaåterförsäljare och fråga pris.

En sån här ---->http://www.bikewalls.com/pictures/Husqvarna_SMr510_2006_08_1024x768.jpg

Den såg fin fin ut tack för tippset:):Bugar Ska ringa till halvarssons ang broms läckage strax så kan jag kolla priset och ifall dem har skrämen inne på samma gång:)

Kom o tänka på att jag har hur mycket aluminium som helst i garaget och det kan väll lämpa sig till ett bögläpp bygge? Eller ser det bara skumt ut på motard tro:va

Last edited:
Den såg fin fin ut tack för tippset:):Bugar Ska ringa till halvarssons ang broms läckage strax så kan jag kolla priset och ifall dem har skrämen inne på samma gång:)

Kom o tänka på att jag har hur mycket aluminium som helst i garaget och det kan väll lämpa sig till ett bögläpp bygge? Eller ser det bara skumt ut på motard tro:va

Jag tycker faktiskt inte det är en sådan snygg motardskärm känns mer som en enduro och jag kan lova att den är dyrare än acerbisen..
det skulle nog kunna bli as bra :) fast självklart beror det ju på hur du har tänkt......

Hade tänkt mig att den skulle likna denna läpp fast i plåt
6d_1.JPG

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ:huvet :huvet :huvet Fälgarna kom idag och det var en kille här för att lämna dem men jag låg och sov så han åkte igen:näsblod Fick ingen lapp i postlådan var jag kan hämta ut dem heller...

Last edited:
Hade tänkt mig att den skulle likna denna läpp fast i plåt

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ:huvet :huvet :huvet Fälgarna kom idag och det var en kille här för att lämna dem men jag låg och sov så han åkte igen:näsblod Fick ingen lapp i postlådan var jag kan hämta ut dem heller...

Det svider... Snygg lampa föressten, godkänd?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph