Husqvarna Wr -00 reggad?

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Hejsan!

Jag har kollat runt lite och har blivit intresserad av en Husqvarna WR -00,:tuttar
http://www.blocket.se/vi/9394092.htm
Går det att köra den hojen på bara A-kort? Har sökt runt lite i forumet men har bara fått fram luddiga svar om det här med lv-reggad och enduro-reggad. :va

har mailat han som äger den så kanske jag kan få svar därifrån.

Så som jag har förstått det får du bara köra med den på vägen om den är LV-reggad, alltså Landsvägsregistrerad. Är den E-reggad så är den Enduro Reggad och får bara köras till tävlingar om man har licens eller nåt sånt knepigt. Du får säkert utförligare svar angående E-reggningen av de som kan det, t.ex "prulle" här på forumet :)

wINBLAD skrev:
2605088 Hejsan!

Jag har kollat runt lite och har blivit intresserad av en Husqvarna WR -00,:tuttar
Går det att köra den hojen på bara A-kort? Har sökt runt lite i forumet men har bara fått fram luddiga svar om det här med lv-reggad och enduro-reggad. :va

Lalalaaaa...

Den dära är antagligen e-regg.

Det innebär att du bara får köra den till och från tävling/träning sanktionerad av svemo. Dock måste du även ha licens för att få framför den.

Ok, ska kolla upp om den är E- eller LV-reggad. Så om den är landsvägs reggad så får man framför den med vanligt A-kort, och om den är E-reggad så får man bara köra fram och tillbaka till och från banan, + att man måste ha enduro licens osv.
?

Edit: Loy kolla PM:D

wINBLAD skrev:
2605114 Ok, ska kolla upp om den är E- eller LV-reggad. Så om den är landsvägs reggad så får man framför den med vanligt A-kort, och om den är E-reggad så får man bara köra fram och tillbaka till och från banan, + att man måste ha enduro licens osv.
?
Stämmer bra. Samt att den naturligvis inte får vara på mer än 11 kw :rolleyes:

hehe, känns som om att många kör 11kw på en sån hoj :D, 11 kw my ass

wINBLAD skrev:
2605088 Hejsan!

Den är med mycket stor sannolikhet endast e-reg. Wr är e-reg. Och har den varit landsvägsreg så har han skrivit de. + Med tanke på priset.

Saabmosare skrev:
2605124 Den är med mycket stor sannolikhet endast e-reg. Wr är e-reg. Och har den varit landsvägsreg så har han skrivit de. + Med tanke på priset.
Japp, man brukar inte direkt mörka att dom är lv-regg. Höjjer ju priset en del :)

wINBLAD skrev:
2605123 hehe, känns som om att många kör 11kw på en sån hoj :D, 11 kw my ass
Jag gör :va

Last edited:
hmm, har fått svar av säljaren nu. Han säger att man får framföra den på ett a-kort men att den inte är lv-reggad, måste "bara typa om den"

wINBLAD skrev:
2605780 hmm, har fått svar av säljaren nu. Han säger att man får framföra den på ett a-kort men att den inte är lv-reggad, måste "bara typa om den"

De vill säga regga den. Han säger så för att de låter bätre. Men de menas att du måste regga om den till lv.

Saabmosare skrev:
2605790 De vill säga regga den. Han säger så för att de låter bätre. Men de menas att du måste regga om den till lv.
japp och då behöver du massa med intyg från fabrikaten medmera och det kommer hamna på 5tusen innan den är lv reggad.

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!