Husqvarna - tråden

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Hallå! Nyss köpt mig en qvarna 570 -02
Nån som vet om det går att montera elstart på den?
Och vars hittar man plast? sökt och sökt men hittar bara från -05 och nyare :/

Har själv en 570sm å alla grejer ja handlat te den har gått genom Halvards motor, tyvärr har han ingen webshop men de e bara å ringa å snacka me han så löser de sej :tummenupp...

Om ja inte fått allt om bakfoten så ska 570 samt 610 av dessa årsmodeller va i stort sett samma motor å 610an har elstart om ja fattat rätt... Således bör de gå å plocka grejjer från en 610a, men detta e bara spekulationer från min sida...
 

Malle8

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2011
Ort
i kalmar län
Hoj
Honda cbr600rr 2008
Tjena!
har ett problem med kopplingen på min husqvarna 510 årmodel 05. var å köpte ny olja, luftade kopplingen där uppe vid handtaget. för att den verkade slapp, men efter ett tag så bliv det lika dant igen. värkar inte läcka nån stans utanpå som jag kan se. kan de var nåt läck inne.? nåt tips ? nån mer som har haft eller har samma problem. ? måste få igång de sommaren är ju här snart. =)

Mvh Malle
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Tjena!
har ett problem med kopplingen på min husqvarna 510 årmodel 05. var å köpte ny olja, luftade kopplingen där uppe vid handtaget. för att den verkade slapp, men efter ett tag så bliv det lika dant igen. värkar inte läcka nån stans utanpå som jag kan se. kan de var nåt läck inne.? nåt tips ? nån mer som har haft eller har samma problem. ? måste få igång de sommaren är ju här snart. =)

Mvh Malle

Tryck i kopplingsvätskan nedifrån nippeln istället och mata på tills du skäms. Att det är internt läckage är föga troligt!
 

Levve

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2012
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 600 K7 Stunt
Köpte mig en SM 610 -06 igår :banana
Nu gäller de bara att den där dec med snö ska smälta ute :yoparty
 

Levve

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2012
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 600 K7 Stunt
Nyförvärv

Köpte mig en SM 610 -06 igår :banana
Nu gäller de bara att den där dec med snö ska smälta ute :yoparty
 

Busvirre

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husky supermoto
Hallå allihoppa! Söker supermotard hjul till Husqvarna 2004 och framåt. Någon som har några ideer? någon som vill sälja?
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Hej.
Jag tänkte skaffa mig en motard och här kommer några frågor om Husqvarnas motarder, SMR 450 och 510.

-Är det några årsmodeller som är bättre eller sämre ? Vilka årsmodeller skall man ha ?
-När kom insprutningen på dessa maskiner ? Serviceintervaller ?


Många frågor men jag kan inget om Husqvarnas motarder.


Tacksam för svar.
/ Peter
 
Last edited:

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
KTM Adventure 640
Jag har också börjat drömma om en Husqvarna motard. Men jag vill ha en 570 i bra skick. (De är manligt att kicka :tummenupp) Synd bara att de ska vara så ovanliga och svåra att få tag på en i bra skick.

Första årsmodellen utav nya dubbelkam motorn (År 2004, 250cc, 450cc och 510cc varianterna) Hade problem med ventilerna gick ned sig lite för fort. Samma problem som bland annat Honda hade. Även kicken (om de finns på motarderna) Var inte den bästa och gick sönder i bland.

2005 och framåt ska inta ha några problem med ventilerna och tittar man på en 2004 som ventilerna är fixade på så är det ett bra köp också.
 

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
KTM Adventure 640
Jag har en liten fundering ang många att motarder har haft många ägare. Jag har mailat lite till två olika objekt jag varit intresserad utav. Båda årsmodell ca 2005 och alla har haft ca 10 ägare. De är ju ca 2 ägare per säsong, personligen är jag lite skeptisk till att köpa en sån cykel. Historiken är inte alltid den bästa över vad som har gjorts och ägarna har övat på att åka på bakhjulet några veckor sen säljer hojen känns de som.

Varför ska livet vara så svårt bara för att man snöat in på ett lite mindre hojmärke :4skrika

PS Kan väl tillföra att jag inte bara är på jakt efter 570 utan även en fin 510 eller 450 funkar bra :tummenupp
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Vet någon om det finns en auktoriserad verkstad för Husqvarna i sydsverige?
Orkar verkligen inte åka till Sthlm för att göra 100mila service.
Har hört talas om en verkstad i Roskilde, vilken borde vara den närmsta av de jag känner till.

Tips?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top